#1
|
||||
|
||||
Dynamo van benzinemotor op dieselmotor
De dynamo van m'n T3 1600D pickup is versleten, maar ik heb nog een zgan dynamo liggen van mijn oude Passat 1600 benzine. Qua afmetingen moet ie passen (afstand poulie, montage punten etc), alleen is de bekabeling anders.
Op de huidige diesel dynamo zit een stekker, met daaraan 3 kabels (D+, D- en B+ volgens mij). De dynamo die ik heb liggen heeft lossen aansluitingen (met kabelschoentjes dus). Amperages heb ik op beide dynamo's niets kunnen vinden. De bekabeling is zo aangepast, maar voodat ik alles aangepast heb en iets over het hoofd heb gezien; kan het überhaupt wel?
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#2
|
||||
|
||||
Volgens mij moet het kunnen, alleen zijn de dynamo's van een diesel meestal zwaarder in amperage dan van een benzine.
Zolang de aansluiting hetzelfde blijft is er volgens mij geen probleem. (dezelfde letters voor de elkto en de zelfde afstanden voor de mechaniek). Hopelijk werkt ie Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#3
|
||||
|
||||
Okay, thnx voor je reactie
Ik heb via h-base.nl de dynamo's vergeleken die op de desbetreffende motoren geleverd zijn. Beide zijn 65A, het enige verschil is de poulie diameter (73 tegen 70, eventueel over te zetten), en "iets" met de hoek van montage (graden, 15 tegen 60 graden?)!?
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |