|
|||
|
|||
inbouw 20vt
Hallo mensen!
Ik wil een 20vt in mn golf1 bouwen. Dit doe ik samen met wat vrienden omdat ik zelf nog niet zo´n enorme sleutelgoerroe ben. Ik ben dus op zoek naar info en tips en die hoop ik hier te vinden. Ik heb al een blok aangeschaft, motorcode APX. Ik heb alleen de motor dus ben nu op zoek naar een compleet systeem om hem te laten lopen. Ik hoor goede verhalen over kms maar ook over QPENG. Is iemand bekend met QPENG? Welke opties heb ik nog meer behalve dan het originele gebeuren van audi? Heeft iemand misschien nog wat liggen? De rest van de spullen die ik nodig heb wil ik ook gaan aanschaffen alleen wil ik er zeker van zijn dat dit de goede spullen zijn. Het schijnt dat een radiator van een seat terra tdi en de intercooler van een mercedes sprinter perfect zijn bij t inbouwen bij een golf1? Wat voor oliecooler moet ik gebruiken of is t beter om er een op maat te laten maken? Groeten ! |
|
|||
|
|||
Intercooler van een sprinter past idd, zolang je maar enkele koplampen hebt!
Radiateur van een Seat erachter idd.. Voor het management, welk budget heb je, en hoe is de technische achtergrond van jou en je vrienden? Als je budget niet uitgebreid is(let op dat de kleine dingen voor een ombouw zoals dit altijd nog flink in de papieren loopt) dan zou je bv voor KDFI kunnen gaan. |
|
|||
|
|||
Misschien hier ook eens kijken
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=67122 alvast succes met de ombouw Last edited by brittjan : 03-05-2010 at 17:38. |
|
|||
|
|||
Hee bedankt voor de reacties. Mijn kennis is op t gebied met auto's niet zo maar dat van mn maat heel goed en zn pa kan helemaal alles. Qua inbouw komt t dus ook helemaal goed, het gaat echt over welke onderdelen ik nodig heb en vooral het motormanagement vind ik belangrijk. Geld is geen probleem, je kan t zo gek maken als je zelf wil maar een paar duizend heb ik nu al liggen voor de inbouw. Betaal liever veel voor goed spul dan dat ik goedkoper uit ben met spul waar ik later spijt van heb.
|
|
|||
|
|||
welkom, stel je zelf is voor met wat foto's daar zijn we hier gek op....
|
|||
|
|||
Ja foto´s komen eraan zit nu op de account en compter van een maatje van me. Wacht ff op mn schmidt th´tjes en dan komen de foto`s
|
|
||||
|
||||
welkom,ik zou voor kms gaan als geld geen probleem is en je goede spullen wil...
foto's doen het altijd goed idd,ben benieuwd
|
||||
|
||||
hallo
ik ben met een zelfde project bezig en loop ook tegen wat dingetjes aan bijv. hoe bevestig ik de stuurbekrachtigingspomp (mk1 cabrio) met v-snaar aan het blok? er zit een sensor in mijn uitlaatspruitsuk waarvan de stekker nergens aan verbonden zat. is dit de lambda sonde of is dit een andere sensor en moet ik in de uitlaat die ik aan de turbo bevestig een lambda sonde maken en waaraan dan aan te sluiten ? welke elektrische brandstofpomp moet ik gebruiken, het vermogen ligt nu net onder de 200pk en is de bedoeling uiteindelijk ongeveer 300 aandrijfassen van een scirocco 16v schijnen te passen, iemand iets in de aanbieding ? ik denk dat ik binnenkort forummer stefan uit wijhe eens ga bellen , is geloof ik met een zelfde project bezig en bijna klaar kan iemand me aan wat info helpen dan graag succes met je project trouwens
|
|||
|
|||
Quote:
Aandrijfassen van een scirocco 16v passen inderdaad of anders van het latere type golf1 cabrio (100mm homokineten). |
|
|||
|
|||
timk1 is inmiddels van alle info voorzien en ook nog weer wat kleine onderdeeltjes gedeeltelijk gesponzerd
|
|
||||
|
||||
Quote:
nogmaals bedankt stefan ! je hoort snel van me als ik weer wat tijd heb en vorderingen maak
|
||||
|
||||
stefan is zoals gewoonlijk weer goed bezig geweest!
|
|
|||
|
|||
mensen die de zelfde passie hebben voor vw als mij!! help ik graag uit de brand
|
|
||||
|
||||
passie, dat woord zocht ik