|
|||
|
|||
Luchtfilter K&N
Ik heb een Golf GL 1.6 uit 1995.
Nou was ik opzoek naar een mooi luchtfilter gewoon voor een mooi geluidje en misschien dat hij wat rapper is. nou had ik een kit gezien genaamd K&N 57i performance kit. Deze is 77 euro bij skg carstyling. Is deze kit makkelijk te installeren of zeggen jullie dat is niks? Ik weet het namelijk niet Alvast bedankt! |
|
||||
|
||||
mooi geluidje zal het zeker opleveren,(merkbaar)sneller word hij niet.
Met een beetje knap gereedschap makkelijk te monteren. |
|
|||
|
|||
Oke dan ga ik denk ik voor de K&N 57i performance kit.
aangezien veel mensen daar goede ervaring mee hebben. Er zijn ook wel wat van die goedkope merkloze filters maar volges mij is dat ook nie egt goed voor je motor:P |
|
||||
|
||||
Ik wilde ook een keer zo'n kit kopen bij VPC en de verkoper raadde mij dit af omdat de motor er slechter van zou gaan lopen. Ik heb het dus toen niet gekocht omdat die mannen bij VPC echt wel verstand van VW's hebben.
|
|||
|
|||
hmm oke,
Niet vaak gehooord dat de motor er slechter van gaat lopen:O iemand hier ervaring mee? Is het dan verstandiger om een sportuitlaat eronder te zetten voor een mooi geluidje? |
|
||||
|
||||
Sportuitlaat zou ik eerder kiezen, staat ook nog eens netter. Sportfilter kan je motor slechter van gaan lopen, maar hoeft niet zo te zijn.
|
|
|||
|
|||
Ik heb zelf ook een k&n luchtfilter en mijn motor loopt er alleen maar beter door
Ik ken een paar mensen van vpc en om nu te zeggen dat ze er verstand van hebben nou nee. Ala ik iets moet weten voor mijn auto dan vraag ik het na bij limpex-sport die hebben er wel verstand van. |
|
||||
|
||||
een luchtfilter van een goed merk als : K&N en green enzo kunnen geen kwaad.
Het slechter lopen zit hem dan eerder in de afstelling lijkt mij, want als hij meer lucht krijgt veranderd soms ook je mengsel. injectiemotoren zouden hier dmv de lambda sensor zichzelf wel weer goed stellen.
|
|||
|
|||
Neem zoiezo geen universeel ding.
Hebben wij ook op onze G3 gehad en dacht zo dat past goed. Tot dat we ermee gingen rijden. Hij hield in en hij liep echt niet lekker. K&N en Green zijn een van de betere merken. Geluid is leuk maar vermogen schijnt er weinig van omhoog te gaan. Wel weet ik dat een inlegfilter soms wel meer vermogen winst geeft dan een ander sportluchtfilter. (Dit is dan het geval op een Clio 16v en misschien wel meerdere) |
|
||||
|
||||
dat wat shir net zegt over inlegfilter kan idd wel kloppen. maar dat zou dan alleen maar komen omdat de losse powerfilter in een warmer gebied hangt denk ik zo.
en bij een 57i kitje zit toch vaak een stukje pijp (zodat hij iets verder weg zit) of zelfs hitteschildjes bij geleverd ? oja, pipercross mag ook wel in het rijtje met goede merken.