#1
|
||||
|
||||
Maak zelf je straight axle!!
omdat er steeds meer mensen komen die met een verlaagde spijl willen rijden (en dat juig ik alleen maar toe) heb ik een korte maar volgens mij duidelijke beschrijving opgezet over hoe en wat.
Vergeet niet dat het al met al nog een aardig karwij is en je er dus best wel wat tijd in stopt echter als ie dan eindelijk op z.n wieltjes staat .......... :biggrin: kijk hier http://home.planet.nl/~DENEST/straight.html hoe ik het heb gedaan en wat je nodig hebt. Evt vragen beantwoord ik graag. dennis |
#2
|
||||
|
||||
Mooi verhaal !!
Weet je hoe pre '72 kubeltrommels passen ? Dit zijn ook brede 5 gaats trommels namelijk, daar heb ik er al 2 van liggen omdat mijn kubel 5x130 wordt.
__________________
www.volksaddiction.nl '52 split (my girl's slammed daily) '55 oval (almost done) '72 VW 181 (resto) '91 golf I cabrio '00 new beetle highline |
#3
|
||||
|
||||
passen als je ze afdraaid, dat wil zeggen de neus er af dus je maakt ze gewoon even hoog als een kever trommel.
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
TOP ! Typ III bak ligt ook al klaar...........binnenkort maar eens gaan puzzelen
__________________
www.volksaddiction.nl '52 split (my girl's slammed daily) '55 oval (almost done) '72 VW 181 (resto) '91 golf I cabrio '00 new beetle highline |
#5
|
||||
|
||||
ZO dus
|
#6
|
||||
|
||||
Mooie uitleg!
Ik weet nog niet of ik er zelf aan ga beginnen of toch maar die euro's neer leg. `T is wel een heleboel werk....... |
#7
|
||||
|
||||
Straight axle kit
Kun je normaal gezien ook niet die gietijzeren stukken eraf trekken en overzetten?
Dan kun je een kort gietijzer stuk op een lange behuizing monteren en heb je hetzelfde resultaat, alleen zonder te lassen. Ik weet alleen niet welke tool je nodig hebt om dat stuk eraf te trekken... Iemand een idee? Iemand dit al gedaan? Peter www.vwsamba.tk |
#8
|
||||
|
||||
kom op pechie ......................
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
CSP vraagt er 405 euro voor, incl. veerplaten en de hele shit...... Waar doe jij het voor? :biggrin: |
#10
|
||||
|
||||
Peter,
Die gietstukken zijn er goed af te halen (pen er uit bus in de as en je kan ze met een 3 klauw poelietrekker verwijderen). Alleen overzetten is niet voldoende je moet zoiezo lassen. De pen in de "korte" gietstukken zit meer naar buiten hierdoor komt de pen naast de as te zitten. |
#11
|
||||
|
||||
@ pech,
405,- euro is heeeeel erg veel geld vind ik. Ik heb de spullen die ik nodig had (bak,assen,nog eens assen) voor 125 euro gekocht. De rest heb je al (bus neus,veerplaten). Ik heb er ongeveer 2 dagen aan gewerkt dus dat valt ook nog wel mee. Het meeste werk was het puzzelen vooraf. Anders kom je aan dagje naar Zeeland doen we het samen en zal ik ze netjes TIg lassen voor je. |
#12
|
||||
|
||||
Erg mooie uitleg en plaatjes Dennis.
Hier kunnen ze wel een "sticky" van maken want zo'n vraag komt maar al te vaak terug.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#13
|
||||
|
||||
Straight axle kit
Het werkt dus, alleen kan je de pen niet hergebruiken.
Op zich is het dan toch nog veel eenvoudiger om dat gietstuk over te zetten, tot de juiste afstand te duwen en dan aan de buis vast lassen. Veel makkelijker lassen dan aan de buis zelf, en je moet geen schrik hebben voor de rechtheid van de buis tijdens het lassen. Die gaatjes van de pen zal je ook nog moeten dichtlassen anders loopt de olie weg veronderstel ik. Lijkt me een veel eenvoudigere methode dan de buizen door te snijden en dan aan een te lassen! Thanks voor de replys, Peter www.vwsamba.tk |
#14
|
||||
|
||||
Ik denk niet dat het werkt om een gietijzeren stuk aan een normale
stalen buis te lassen. Twee verschillende materialen........... |
#15
|
||||
|
||||
Het lassen van gietyzer is ten eerste niet slim omdat gietyzer zeer bros word en snel breekt, tevens kan je veel gietyzers niet eens lassen. Ook zal je zeer veel warmte moeten brengen in het gietyzer en hierdoor verwarm je ook de buis overmatig.
Als dat de mannier zou zijn werd het denk ik wel meer toegepast. De buis is en blijft te kort...............hij word ook wel verlengd onder het gietstuk met 1-1/8 inch=28,5mm maar dat houd in dat je 2x moet lassen. Als lassen zoveel beter zou zijn als een pin waarom last VW ze dan niet? en alle axle kits die je kan kopen zitten ook netjes met de pin!! Ik zou geen nieuwe wielen uit gaan vinden dat is al gedaan. dennis |
#16
|
||||
|
||||
Straight axle kit
|
#17
|
||||
|
||||
hey dennis,
waarom verander je die 2 gietyzere stukken wat is het nut er van? ik heb een lange keverbak liggen van de jaren 70 en mee de lange gietyzere stukken moet er bij mij die aan passing ook gebeuren en waarom! sorry voor de ambatante vragen!! groeten bart
__________________
mijn website www.denhaute.tk |
#18
|
||||
|
||||
Ja dat moet, je moet naar de korte giet stukken omdat dan je veerplaat bevestiging naar buiten komt en zo netjes in lijn komt met je veerplaat.
Als je dit niet doet moet je je veerplaat 3 cm naar binnen buigen wat natuurlijk compleet niet de bedoeling is. Zie hier het verschil PSeze veer platen waren gemaakt door de vorige eigenaar van de bak die ik heb hij heeft dus wel de lange gietstukken gereden maar met afstandsblokken tussen zijn veerplaten ik vind lassen aan veerplaten niks waard. |
#19
|
||||
|
||||
of je moet een blok laten maken die je tussen de veerplaat en het gietyzere stuk steekt he!
dan moet je niet aan de steekasbus lassen!!!
__________________
mijn website www.denhaute.tk |
#20
|
||||
|
||||
NEEEEEE je hoeft zoiezo niet aan de steekasbus (ik denk dat je gietstukken bedoeld) te lassen........zoals de plaat op mijn foto ligt hoort ie niet hij moet tegen de de as aan zoals het normaal hoort. Deze gasten hebben alleen een bus veerplaat doorgezaagd(stom) en een doorgezaagde kever plaat daaraan vast gelast met een vulblok (ook stom en niet nodig) lassen aan veerplaten is niet slim.
Als je gewoon een kort gietstuk monteerd kom je op de juiste breedte voor je bus. Dus met een lang gietstuk (kever na 1968) komt je veerplaat naar binnen (naar de bak met 3cm) te staan, monteer je dan op deze as een KORT gietstuk (kever voor 1968) dan heb je de juiste breedte voor je bus veerplaten en staan ze recht tegenover de bevestigings gaten. Dus nogmaals dat vul blok is alreeds door iemand anders gemaakt die geen zin had om de steekassen op de juiste mannier te maken, het gaat wel maar ik deed het nooit zo. Waar woon jij Bart? groeten dennis |