#1
|
||||
|
||||
motorolie 1.7 td vnt.
hallo mensen.
ik ben dus bezig met een nieuwe race motor (1.7 voorkamer turbo diesel motor) er komt een vnt turbo op, en methanol injectie. doelstelling is ongeveer 400nm. nu ben ik opzoek naar een goed onder bouwt advies voor wat betreft smeerolie. origineel word er 10w40 of 15w40 voor geschreven. maar door de hoge belasting en full time circuit gebruik lopen de temperaturen en belastingen hoog op. ik zit te denken aan 15w50 of 15w60 of eventueel 10w50 of 10w60. wie kan me hierin wat adviseeren ?
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#2
|
|||
|
|||
Ik zou persoonlijk voor de Castrol 10W60 gaan. Kan erg hoge tempraturen hebben en toch de smering behouden.
Olie van mij crossauto is ook wel een 135 graden geweest maar geen lager schade o.i.d |
#3
|
||||
|
||||
Ik zou voor de Castrol Edge 10w60 gaan. (Of de Castrol TWS, niet de Edge sport)
Eventueel bij gebruik bij koud weer de Mobil1 5w50.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |
#4
|
||||
|
||||
he jongens bedankt voor de info,
ik heb vandaag mpm 10w50 gekocht. 40/50/60 heeft eigenlijk hoofdzakelijk te maken met de temperatuur. tot 110 kun je 40 nemen van 110 tot 130 de 50. en daarboven de 60.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#5
|
||||
|
||||
Castrol is hiervoor de enige goede oplossing, ik denk dan de 10W50 of de 10W60 beiden wel dienst zouden kunnen doen voor jou doelstelling...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |