|
||||
|
||||
Motorcode Arosa 1.4MPI 8V 2001
Ola, misschien niet helemaal de juiste sectie maar het is toch net een Lupo...
Mijn zusje heeft een Arosa van 2001 met een 1.4 multipoint injectiemotor, 8-klepper. Nou belt ze zojuist, hij doet niks meer; wat is er gebeurt dan?; olielampje brandde dus ik dacht zo snel mogelijk naar huis maar nu doet hij helemaal niks meer... al ff gechecked, oliedruksensor lek, motor zit dus zo vast als een huis... Wegens chronisch tijd tekort en weinig zin om allerlei tijd te verdoen aan het stellen van een diagnose aan een motor die waarschijnlijk toch al afgeschreven is wil ik morgen even in het rond gaan bellen om een motor, maar weet iemand ook de motorcode van deze motor? 't Is dus gewoon een 8-kleps 1400cc maar wel met multipoint injectie. Hoor het graag!
|
|||
|
|||
niet de carterontluchting vast gevroren?
Namelijk een kennis bij een polo uit 2001 volledig vergoed gekregen....... |
|
||||
|
||||
Misschien wel; zou kunnen. Maar ik neem aan dat het dan wel een vereiste is dat de auto dealer onderhouden is, en de dealer officieel zulke dingen voor moet wezen door bij de onderhoudsbeurt de carterventilatie te reinigen. En je raadt het al...
Maar ik zal deze week even op de brug diagnose stellen, dat wil even wat beter dan bij -7 in het halfdonker op een landweggetje... Maar bedankt voor de tip, zal het even meenemen!
|
|||
|
|||
nee das crap die polo was ook nog nooit of bijna nooit bij de dealer geweest, anders ga je gewoon naar de dealer en gooi je even een balletje op............
|
|
||||
|
||||
Motorcode moet wel in de achterbak staan op de sticker.
|
||||
|
||||
Ik zal het van de week even bekijken en er even achteraan inderdaad.
Iemand die een motorcode heb? Zal ook nog even goog'len.
|
||||
|
||||
Quote:
Sjemig ja... je hebt gelijk! Dat ik daar zelf niet aan denk... Die sticker moet er idd nog wel inzitten. Ga morgen meteen kijken! Bedankt voor de aanvulling op het zwarte gat in mijn grijze massa!
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk is het een AUD-blok.
|
|
||||
|
||||
aex kan ook nog
|
|||
|
|||
waarschijnlijk inderdaad bevroren olieleidingen....
als dat zo is, kun je t blok weggooien.... klik naar lupoforum
|
|
||||
|
||||
Quote:
Maar dat is weer geen multipoint en is in 2001 bijna niet meer geleverd. |
|
||||
|
||||
Ik zal er even induiken deze week!
Nog mensen met ervaringen van een bevroren carterventilatie, en belangrijker nog: het verkrijgen van een ruilmotor onder coulance?
|
||||
|
||||
Spoedvraagje
Iemand die weet in hoeverre een motor met code AKK overeen komt met een AUD?
|
|||
|
|||
basis is allemaal het zelfde
|