![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik ben bezig met een bedrijf die me velgen op maat gaat maken.
Nu heb ik een hele lijst gekregen met vragen waar ik me geen raad mee weet. De velgen dienen onder mijn Golf 1 GTI te komen. Worden 14 inch en dienen zo breed als mogelijk te worden. Ik heb geen wielkastranden meer (waren al weggeslepen) en originele spatbord verbreding zit er nog op. Tyre size: ik neem aan 14! Offset et voor: Offset et achter: Wheel size voor (breedte??) Wheel size achter (breedte??) Trackwidth: Welke ET en breedte moet ik nemen om zo breed mogelijk uit te komen zonder buiten de wielkast verbreding te komen?
|
||||
|
||||
![]() dat moet je zelf meten, kunnen wij toch niet vertellen vanachter een PC scherm?
Meet de afstand vanaf de naaf tot aan de buitenkant van de verbreder, bepaal de maximale velgbreedte en je kan je ET uitrekenen. maximale velgbreedte = afstand van verbreder tot aan veerpoot (of iets waar de velg/band eerder tegenaan zal komen).
|
||||
|
||||
![]() Ik zat te denken dat er wellicht mensen zijn die deze info ergens kant en klaar hadden.
|
||||
|
||||
![]() dan zul je ons meer info moeten geven..
|
||||
|
||||
![]() Amerikanen werken met zgn backspacing, wij met het -soms wat onduidelijke- et waarde verhaal.
Bij het vervaardigen van velgen lijkt me logisch dat je van het backspacing principe uitgaat en zo de breedte gaat bepalen van wat je kwijt gaat raken.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zoals?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() dit bijvoorbeeld