#1
|
|||
|
|||
scirocco achteras
hallo ik heb een scirocco achteras op mijn golf1 gti gemonteerd.
weet iemand wat ik nog meer moet vervangen om de rem systeem optimaal te gebruiken? ik heb gehoord dat ik rem begrenzers moet monteren maar weet niet waar ik ze kan kopen? de as is van een 16v scirocco. moet ik dan ook een 16v scirocco hoofdremcilinder monteren? graag hoor wat de ervaring is van mensen die dit al eerder hebben gedaan , heb al nieuwe remklauwen schijven en blokken handermkabels en leidingen, alvast bedankt |
#2
|
|||
|
|||
WELKOM
Wat is de basis,is het een orginele GTI |
#3
|
||||
|
||||
Als je trommels naar remschijven achter ombouwd, moet je de remdrukbegrenzer (cilindertjes) die op je hoofremcilinder vervangen door die van 16v.
Anders rem je achter te hard, en ga je achterstevoren bij hard remmen. Alleen het vinden van die remdrukbegrenzers is als een walrus in het universum. En áls je ze vind moet je ze nog betalen.. Ik zit namelijk met hetzelfde probleem, maar ga binnekort knutselen met een remdrukbegrenzer van een golf 2 GTI. En dan gewoon op de achteras. |
#4
|
|||
|
|||
je kan ook gewoon een hoofdrem cilinder van een cabriolet pakken, daar zitten de remdrukbgrenzers gelijk op de hoofdrem cilinder geschroeft [2 kleine potjes] zo heb ik al enkele mk1tjes omgebouwd naar schijf achter en allemaal remmen ze perfect.
|
#5
|
||||
|
||||
Dus die van een Cabrio zijn gelijk aan die van een Scirocco 16V?
Of iig goed genoeg? Dat zou een hoop schelen. Kan je dan ook alleen de potjes overschroeven, of is de hoofdremcilinder ook anders? Als dat zo is.. |
#6
|
|||
|
|||
Nee die hebben een andere verdeling dan die van de scirocco 16v. Cabrio is immers ook met trommels. Ik vindt dit soort oplossing levensgevaarlijk. Die van een scirocco zijn idd bijna onvindbaar. Ik zou er gewoon een regelbare remdrukregelaar tussen monteren kosten de wereld ook niet. Heb je het gelijk goed. Scirocco 16V is 3/15 en die van een cabrio etc. iedergeval met trommels zijn anders verdeeld.
|
#7
|
||||
|
||||
Een Scirocco 16v Achter-As is anders,heeht andere bestel nummer.
De remdrukregelaar is druk afhankelijk van een Schirocco 16v. dat zijn de 2 Potjes bij de hooftremcilinder. (Scirocco 16v is 3/15 met schijfremman achter.) Maar je kan ook een Lastafhankelijke remdrukregelaar nemen. Zit standaard onder Golf 1 GTI achter. Heb ik ook en werkt 100% goed. |
#8
|
|||
|
|||
remmen
ik denk dat toch dat ik een scirocco hoofdremcilinder bestel en een regelbare remdrukbeschermer die kosten 100e heb ik gezien
|
#9
|
||||
|
||||
Waarom dan niet alleen instelbare remdrukregelaar? Of heb je geen hoofdremcilinder?
Heeft er toevallig iemand een foto/tekening van een gemonteerde lastafhankelijke remdrukregelaar? Ik ben wel benieuwd hoe die dan zit. |
#10
|
||||
|
||||
Je kunt het beste een lastafhankelijke op je achteras zetten!
Dan zit je altijd veilig! Groet, Gerrit
__________________
Golf MK1 1.8 KR - Webers Golf 6 GTI Ibiza FR TDI 160pk |
#11
|
||||
|
||||
Ja, dat was mijn plan al! Ik wil het niet op mijn geweten hebben, mijn eigen project in de vangrail te parkeren.
|
#12
|
||||
|
||||
Dit is een Lastafhankelijke remdrukregelaar op achter as.
dat met een Hooftremcilinder van GTI 20 MM dat werkt goed. Er zijn ook Scirocco's 16v orgineel geleverd met een 20mm HRZ. En er waren ook Scirocco's 16v met 22mm HRZ. (Dat was in zommige landen zo 20mm) Last edited by golfcabriolet : 13-01-2010 at 16:37. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
pak dan een 24 mm van een T4 VW bus. Deze heb ik een 20mm origineel vw Last edited by golfcabriolet : 13-01-2010 at 16:49. |
#14
|
||||
|
||||
Is dit een orriginele dan? En heeft hij dan 3 aansluitingen? Hoe zit dat dan? En wat moet je dan met de hoofdremcilinder van een T4? Last edited by EelcoB : 13-01-2010 at 17:22. |
#15
|
|||
|
|||
remmen
wat is nou beter dan een heefdremcilinder vann een scirocco 16v of een van een gti zoals orgineel?
|
#16
|
|||
|
|||
Even kijken welke er op de gti zit, zal denk ik ook al een 22mm zijn..zelfde dan dus als de scirocco. Kun je ook zo via ebay of zoiets bestellen hoor die HRC..
|
#17
|
||||
|
||||
Heb in een doosje ook nog een nieuwe hoofdremcilinder zitten, hoe zie ik welke maat dit is?
de remmen gaan van oude 1982 remmen (voor onbekend, achter 180mm) naar VW MKII klauwen en 200mm trommels. dit lijkt me geen kwestie voor noodzakelijke remkrachtverdelers enzo, toch?? en is een rembekrachtiger makkelijk te vervangen voor een grotere?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Er zijn ook Scirocco's 16v met 20mm hoofdremcilinder geweest. (dus de zelfde hoofdremcilinder als bij een Gewoone Golf 1 GTI 20 mm) maar dat was volgens mij in bepaalde landen zo. In NL model Scirocco's was met een 22mm hoofdremcilinder uitgevoord. Als je die er op zet (22mm) dan moet je de 2 potjes Druk afhankelijke rembekrachteging 3/15 er wel tussen. en achter niks. Ik zelf heb een GTI 20mm hoofdremcilinder en dat vind ik goed. nergens last van,met een lastafhankelijke rembekrachtiger achter (GTI Origineel). Auto gaat niet om zijn eigen as als ik hard rem,al getest. en op remetestbank alles 100% OK. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
GTI is 20mm |
#20
|
||||
|
||||
De 3/15 remdruk verminders zijn gewoon nieuw te krijgen, niks riskeren nieuw monteren.
Bremskraftregler Bremskraftregler für Scirocco II 16V zur Montage am Hauptbremszylinder. Artikel 533 612 151 A Pro Stück 101,15 € (incl. MwSt. zuzüglich Versandkosten). www.volkswagen-classic-parts.de mvg Mike |