|
|||
|
|||
Help! Zijknipperlicht in rechtervoorscherm gevallen..
Dag dames en heren,
Ik ging net even kijken naar wat voor lampje er in mijn zijknipperlicht zou moeten, wilde deze evt vervangen met een LED. Echter viel het lampje met sokkel en al m'n rechter voorscherm in door het gat.. Het gaat om een Jetta uit 1990. Iemand enig idee hoe ik hem er weer uit kan vissen? Alvast bedankt! Ivo |
|
||||
|
||||
je wiel maximaal naar links draaien en dan de plastic modderkuip in je scherm een paar schroeven van los halen.. met je hand ertussendoor en zoeken maar.
Dat is de makkelijkste/snelste oplossing.
|
||||
|
||||
Bij mij ligt er ook 1 in m'n linkse scherm, toen er nog geen laswerk was gedaan aan m'n bodem zag je oranje licht uit de bodem komen
|
|
|||
|
|||
Bedankt, morgen als 't nog licht is maar 'ns proberen
|
|
||||
|
||||
Met een lasdraadje eruit hengelen.
|
|||
|
|||
Heb geen lasdraad helaas, wss is m'n lampje ook nog 'ns stuk door deze actie, want toen ik m'n alarmverlichting aandeed zag ik geen licht door 't gat heenkomen. Of hij moet zo diep zijn gevallen...
|
|
|||
|
|||
Nou, hij zit er weer! Een kwartier lang staan hengelen en na een paar keer opnieuw laten vallen zit 'ie weer op z'n plaats. Geen modderkuip eraf hoeven halen gelukkig.
|
|
|||
|
|||
Quote:
De makkelijkste en snelste oplossing . . . is nog steeds een embleempje eroverheen klikken |
|
|||
|
|||
Helaas zijn de zijknipperlichtjes verplicht
|
|
||||
|
||||
Quote:
bij een jetta uit 90 nooit geweten |
|
||||
|
||||
Is niet verplicht! Bij auto's voor 1993 of 1994 dacht ik, hoef je geen zij knipperlichten te hebben.
|
|
||||
|
||||
HEt staat alsvolgt in de regelgeving van het apk handboek
f. één zijrichtingaanwijzer aan elke zijkant van het voertuig indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen. Richtingaanwijzers aan de voorzijde van het voertuig worden beschouwd als zijrichtingaanwijzers indien het uitgestraalde licht hiervan duidelijk te zien is vanuit een punt gelegen op 6,00 m achter de voorzijde van het voertuig en 1,00 m zijwaarts; wat volgens mij inhoud dat er t/m 97 geen verplichting op zitten. hoe kan een wolfsburg edition anders ooit ingevoerd wezen? |
|
||||
|
||||
Dat klinkt nou echt als iets dat mij ook zou overkomen
|
|||
|
|||
Quote:
Trekhaak gemonteerd ?! Dan wel idd . . . ook voor een Jetta van 1990 |
|
||||
|
||||
Is mij met de antenne gebeurd een paar jaar terug. Daar kun je op blijven hengelen tot je een ons weegt, die komt echt niet naar boven...
|
||||
|
||||
Wat ik altijd doe, aangezien het bij mij ook BIJNA gebeurde, is zodra het zijknipperlichtglaasje eraf is, meteen een stukje van dat groengele aardedraad (dat stugge) om het sokkeltje doen zodat het niet naar binnen kan vallen.
Anders misschien ff met zo'n zelfde draad een beetje vissen? Haakje eraan buigen en ff kijken of het lukt... Anders ff spatscherm eraf schroeven... |
|
||||
|
||||
Mannen/Vrouwen;
Het binnenspatbord/modderkuip ook al ontdekt? Een paar schroeven los, je buigt het plastic ding zo aan de kant en je kan al bij je knipperlicht/antenne etc. etc. Daarbij zit er vaak een hoop modder/zand/rommel achter dat door de jaren heen verzameld is, kan je dat ook direct weghalen 15min. Vissen met een draadje/ hele spatbord loshalen is vrij omslachtig als je het mij vraagt ( en Tjaap trouwens ook, die gaf dezelfde tip al in post #2 ) gelukkig heeft de topicstarter zijn lampie teruggevonden, hij heeft een talent voor hengelen
|
|||
|
|||
Haha, in het donker (gisteravond om 7 uur..) vond ik 't niet zo handig om m'n modderkuip eraf te moeten halen. Hengelen is dan een stuk makkelijk!
|
|
||||
|
||||
True!
Deed je lampje het wel weer of was die gesneuveld?