#1
|
||||
|
||||
Temperatuur daalt onder nul en ik sta voor L*L!
Beste vw liefhebbers
Gelijk de titel het al aangeeft, de koudere winternachten zijn net begonnen en ik zit al met een eerste probleem. Mijn golf 3 TD heeft het moeilijk met de koudstart smorgens na een nachtje buiten slapen. Ik merkte wel al langer dat hij het steeds moeilijker had met starten. Tot vorige week was het voldoende om tijdens het starten gewoon lichtjes wat gas te geven, dat helpt nu niet meer. Deze morge zeker een 8tal keren moeten starten voor hij aansloeg, daarna rijdt hij gelijk een klok. Ook eenmaal warm moet ik de sleutel maar om draaien en start hij al. Graag even jullie idee wat het probleem zou kunnen zijn. Batterij lijkt mij niet aangezien hij zonder enig probleem mijn startmotor verschillende keren kan aansturen. Ik hoor het graag. Gegroet.
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#2
|
||||
|
||||
Nieuwe gloeibougies plaatsen
__________________
"73 Käfer |
#3
|
||||
|
||||
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken maar ktwijfel omdat meerdere keren voorgloeien zonder te starten niets uitmaakt...
Enig idee wat deze kosten?
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#4
|
||||
|
||||
Ik vraag me bij dit soort dingen altijd af, als je het al eerder merkt, waarom dan wachten tot je stil staat...?
__________________
Instagram/AndreBusser |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
en het enige wat ik hier op kan zeggen: je hebt gelijk. Maar ganse dagen hoge school, 220 km per dag rijden en juist examens achter de rug zijn wellicht de oorzaak van het uitstellen...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#6
|
|||
|
|||
ik heb hetzelfde probleem , en het ergste van al ,mijn vorige daily was een golf 1 en die heeft een enorm zware winter meegemaakt en heeft me geen dag in de steek gelaten. de vento heeft gisteren ook erg moeilijk gedaan
maar ik gebruik een trukje van mijn grootvader ( die werkte ooit in het noorden van duitsland) nachts leg ik een oud donsdeken over het motorblok ( dus onder de kap) smorgens het deken er vanaf halen . turn and go zonder enige probleem |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
lijkt me ook een goed begin. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Moet jeniet met je duffe kop die deken vergeten......
__________________
Dodge RAM 1500 |
#9
|
|||
|
|||
Stukje uit laten steken/geeltje op je stuur
__________________
|
#10
|
||||
|
||||
Dat is een lapmiddel, eerst het probleem oplossen dan pas naar een lapmiddel kijken als het echt niet wil...
__________________
"73 Käfer |
#11
|
||||
|
||||
is geeen lapmiddel.... is een deken geen lap....
__________________
Instagram/AndreBusser |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
deken is een lap stof
__________________
VWCulture.nl
|
#13
|
||||
|
||||
Een deken kan je ook gebruiken als: Poets LAP of pannen LAP
__________________
"73 Käfer |
#14
|
|||
|
|||
Nuja, een Deken is ook behoorlijk gelovig ... en een Lap woont in Finland
__________________
|
#15
|
||||
|
||||
kijk ook even hoe oud je accu is, als deze er al een aantal jaren in zit zou ik deze ook vervangen. Diesel heeft met starten behoorlijk wat prik nodig.
Gleobougies zijn ook niet zo gek duur, en je hebt er altijd profijt van.
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
vergeleken met een bezine heeft een diesel juist weinig prik nodig, gewoon de gloeibougies vervangen doet wonderen
__________________
|
#17
|
|||
|
|||
mijne heeft er ook last van met dat koude weer. moet effe demareren voor hij aanslaat. ook goeibougies denken jullie? of batt?
|
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Wat een klets. Waarom heeft een diesel dan een zwaardere startaccu dan een benzine? Moet een benzine z'n bougies ook voorgloeien? Mvg.
__________________
***The Benchmark*** Golf Cabriolet '85 Golf VR6 Highline '95 Polo SDI '00 www.lvwcn.nl |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Tsja ik denk dat ie gewoon bedoeld dat er minder verbruikers zijn (geen ontsteking) en daarbij voor het gemak even vergeet dat een diesel een 2 keer zo hoge compressie heeft en daarvoor een wat zwaardere startmotor (en hogere startstroom) nodig heeft |
#20
|
|||
|
|||
Vergeet de deur schakelaar niet
Als die defect is dan start hij ook vervelend Hij gloeid namelijk al voor als je de deur open doen Eerst kijken of het wel de gloeiers zijn En tijdens een start heeft een diesel wel degelijk meer accu capaciteit nodig Inderdaad hogere compressie en de gloeibougies Maar vergeet bij de TDi ook niet de gloeipennen in het koelvloeistof systeem ivm sneller verwarmen koel vloeistof (rendement is te goed van een TDi) Totaal 7 gloeibougies dat vraagt nogal wat stroom Er zit niet voor niets een veel zwaardere dynamo in
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping Audi A4 B6 avant 1.8 20vt |