Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-12-2009, 17:25
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Unhappy alternator probleempje??

Hej Jongens ik kom net thuis met de wagen van men vriendin.

Golf 3 1900 TD van 1996.

Alles is normaal ma soms valt de toerenteller inneens weg en begint het lampje van de batterij te branden en het lampje van de olie te pinken.

Zou dit kunnen doordat de koolborstels van men alternator versleten zijn of moet ik het ff ergens anders gaan zoeken??

Want als ik een serieuze scheut gas geef dan schiet de toerenteller terug omhoog en is het terug normaal en een tijdje daarna begint het opnieuw en het lijkt frequenter voor te komen.

Dit is onze daily dus als iemand ff een tip heeft laat aub ff iets weten.

Mvg Jel
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-12-2009, 23:03
Wolgast's Avatar
Wolgast Wolgast is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 593
Send a message via MSN to Wolgast
Default

Zou idd goed je dynamo kunnen zijn.
Hoe zit het met de multiriem? Is die nog goed en goed op spanning?
Heb het een tijdje terug ook bij die van mij gehad en daar was de multiriem versleten....Is ook een 1900 GTD

Succes!
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96
2010- ????; Berlingo HDi '02
Project: Golf I Cabrio '86
Reply With Quote
  #3  
Old 03-12-2009, 23:44
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Quote:
Originally Posted by Wolgast
Zou idd goed je dynamo kunnen zijn.
Hoe zit het met de multiriem? Is die nog goed en goed op spanning?
Heb het een tijdje terug ook bij die van mij gehad en daar was de multiriem versleten....Is ook een 1900 GTD

Succes!



Riem is in orde. Is 4 maand oud en staat netjes gespannen.
Piept niet en blijft goed ronddraaien.

Ook als ik goed gas heeft slipt hij niet door.

Ik dnek dat het de dynamo zelf is aangezien als de koolborstels kapot zouden zijn men toerental nog wel zou moete werke. (W uitgang op dynamo)

Toch bedankt voor de reactie.

GRtz Jel
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #4  
Old 04-12-2009, 23:06
darksupra's Avatar
darksupra darksupra is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 323
Send a message via MSN to darksupra
Default

klinkt mij eerder als een sensor als je dynamo raar zou doen zou je het ook wel kunnen merken aan andere dingen die geen stroom krijgen dan.
accu blijft wel gewoon vol neem ik aan?
__________________
I love it when a car comes together
Reply With Quote
  #5  
Old 19-11-2011, 15:21
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

om deze ff terug aan te vullen om andere personen te helpen.

Ik heb indertijd de spanningsregelaar vervangen op de dynamo



EDIT: deze dus

__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.

Last edited by Jel Golf 2 GTI : 20-11-2011 at 13:14.
Reply With Quote
  #6  
Old 20-11-2011, 07:16
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
om deze ff terug aan te vullen om andere personen te helpen.

Ik heb indertijd de spanningsregelaar vervangen op de dynamo

laad spanning nog wel oke ..
vrgr gooigolf
Reply With Quote
  #7  
Old 21-11-2011, 13:49
Pinda's Avatar
Pinda Pinda is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 240
Default

Ik vroeg mij af :

Zijn de problemen met de toerenteller en olielampje, een door vw zelf ingevoerde indicator dat de spanningregelaar stuk is?

Of

Is dit een simpel geval van de oorzaak.
__________________
"88 Caddy 1.6D
Reply With Quote
  #8  
Old 21-11-2011, 21:08
M.I.V. Design. M.I.V. Design. is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 99
Default

dit heb ik laatst ook gehad!
alternator even uiteen halen, is zo gedaan
even 2 nieuwe koolstofborsteltjes halen en de oude los solderen en neiuwe erin solderen
Reply With Quote
  #9  
Old 24-11-2011, 19:30
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Quote:
Originally Posted by Pinda
Ik vroeg mij af :

Zijn de problemen met de toerenteller en olielampje, een door vw zelf ingevoerde indicator dat de spanningregelaar stuk is?

Of

Is dit een simpel geval van de oorzaak.



toerenteller en olielampje gaan flippen wanneer dat ding op je alternator kapot is. Of dit er voor gedaan is door VW zelf weet ik niet, ik denk eerder dat het gewoon is dat die dingen te weinig stroom krijgen en dat ze daardoor gaan flippen.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #10  
Old 29-12-2011, 06:56
Archiebald Archiebald is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 602
Default

Ik wil deze graag even naar boven schoppen/gebruiken omdat ik dezelfde soort problemen had met m'n Jetta mk2 1.6CL automaat uit 1988.

Al een tijdje brandt (vooral als het koud is) het lampje van mn accu bij een koude start. Hij blijft dan een minuutje branden of tot ik wat meer toeren heb gereden.

Nu ging hij gister dus helemaal niet meer uit, ik ben wel gewoon door gereden (hij deed het nog en ik moest nu eenmaal naar huis). Na een km of 25 viel m'n verlichting uit (dimlicht, stads & achter werkte nog wel), verder deed ook niets het meer behalve het rijden dus. Naast het accu lampje begon ook m'n olie lampje te branden/knipperen.

Ik ben het laatste stukje (ging nog om 2km ofzo) toch maar door gereden, thuis de auto neergezet, hij liep nog steeds gewoon. Nadat ik hem uit had gezet startte ie ook niet meer.

startkabels erop, dat werkte wel, verlichting deed het ook gewoon weer. Tot ik de startkabels er weer afhaalde.

Afin, lijkt mij dus precies hetzelfde als hierboven. Maar wat is nu de meest logische en best te doene oplossing?


Dynamo vervangen?
Koolborsteltjes vervangen?
Spanningsregelaar vervangen?
(of een combinatie?)
Reply With Quote
  #11  
Old 29-12-2011, 10:30
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Je kan je koolborstels er even af halen om te kijken welke lengte ze nog hebben.

Als ze bijna op zijn ( lees minder dan de helft van wat hierboven op de foto staat) zal het daar wel aan liggen. Het kan ook zijn dat je dynamo zelf aan het verslijten is of dat de batterij bijna dood is.

Ik probeerde altijd te starten en dan de plus van de batterij eraf.
Als hij dan bleef draaien dan wist ik dat men alternator/dynamo nog goed is.

Maar naar hetgene jij verteld ga ik ervan uit dat het de borstels wel zullen zijn.

Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #12  
Old 21-11-2012, 19:30
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Quote:
Originally Posted by Archiebald
Ik wil deze graag even naar boven schoppen/gebruiken omdat ik dezelfde soort problemen had met m'n Jetta mk2 1.6CL automaat uit 1988.

Al een tijdje brandt (vooral als het koud is) het lampje van mn accu bij een koude start. Hij blijft dan een minuutje branden of tot ik wat meer toeren heb gereden.

Nu ging hij gister dus helemaal niet meer uit, ik ben wel gewoon door gereden (hij deed het nog en ik moest nu eenmaal naar huis). Na een km of 25 viel m'n verlichting uit (dimlicht, stads & achter werkte nog wel), verder deed ook niets het meer behalve het rijden dus. Naast het accu lampje begon ook m'n olie lampje te branden/knipperen.

Ik ben het laatste stukje (ging nog om 2km ofzo) toch maar door gereden, thuis de auto neergezet, hij liep nog steeds gewoon. Nadat ik hem uit had gezet startte ie ook niet meer.

startkabels erop, dat werkte wel, verlichting deed het ook gewoon weer. Tot ik de startkabels er weer afhaalde.

Afin, lijkt mij dus precies hetzelfde als hierboven. Maar wat is nu de meest logische en best te doene oplossing?


Dynamo vervangen?
Koolborsteltjes vervangen?
Spanningsregelaar vervangen?
(of een combinatie?)



Ik praat hier steeds over het vervangen van de spanningsregelaar of koolborstels maar dit word verkocht als 1 geheel.

Je kan eventueel aparte koolborstels kopen eninsolderen maar de meeste onderdelenboeren hebben dit niet op voorraad.

Dus het ding op de foto hier een paar scrolls naar boven is een spanningsregelaar met nieuwe koolborstels
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum