Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-11-2009, 20:40
enzyme25 enzyme25 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 138
Default hulp gevraagd!!!

hoihoi
wie o wie kan mij helpen met mijn passat sedan 1,8 van mei 96 ?
heb een porbleempje met mijn auto (gebeurt maar af en toe :S)
als ik mijn auto wil starten springt die aan en meteen na een sec weer uit. kan gas geven of wat dan ook een sec aan en meteen weer uit.
gister wel 10 x geprobeert ma niks daar.
moterkap open bougie kabels eraf gehaald weer terug erop wat gewiebel bij verdeler met kabels en wat met de stekkertjes stap weer in draai de sleutel om en doet het weer.
heb dat al een paar keer eerder gehad dan was 3 of 4 keer opnieuw starten en de moter liep weer zonder met de kabels te wiebelen.
vandaag verdeelkap eraf gehaald maar zag er goed uit puntjes opgeschuurt weer erop gezet weer gestart met alle kabels wiebelen maar moter slaat niet af.
waar kan het allemaal aan liggen iemand een idee ?
ik heb het idee dat die helemaal geen vonk krijgt waneer die die kuur heeft (is maar af en toe)
alleen het probleem komt maar af en toe voor, en als de moter loopt is er nooit wat aan de hand. puur aleen met starten

hoor het graag

gr dennis
(sry als verkeerd heb gespost)

Last edited by enzyme25 : 10-11-2009 at 21:09.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-11-2009, 21:07
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Kontaktslot stuk?
Er zit een kontaktblokje achter het slotgedeelte,deze is los te vervangen.
Gebruik de searchfunctie maar eens.

Gr Jan.
Reply With Quote
  #3  
Old 10-11-2009, 23:07
Rolow..'s Avatar
Rolow.. Rolow.. is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 91
Default

Ik sluit me bij J-9A-N aan, contactblokje

Wat je trouwens ook eens kunt proberen is je reservesleutel proberen. De sleutel veroorzaakte het probleem bij een vriend van me.

Succes met de zoektocht
__________________
www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #4  
Old 10-11-2009, 23:15
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default

Als het probleem aan de sleutel/contactblokje ligt, dan gaat volgens mij ook het sleutelsymbooltje in het dash branden.
Maar het lijkt er wel op alsof dit het probleem is. Heb dit wel eens gehad met mijn Audi A4 uit 1996.
__________________
Golf 1 1977 in the making
Reply With Quote
  #5  
Old 30-11-2009, 15:05
enzyme25 enzyme25 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 138
Default

heb van weekend met mijn zwager contactblokje vervangen koste 15 euro dus daar laat ik het niet voor he. nu hopen dat het verholpen is.
ik laat weten of over is of niet.

gr dennis
Reply With Quote
  #6  
Old 08-01-2010, 00:48
enzyme25 enzyme25 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 138
Default

iemand nog een idee? Probleem is helaas niet weg. Heb ook de reserve sleutels geprobeerd ma dat hielp ook niet. Ik hoor het graag mvg dennis
Reply With Quote
  #7  
Old 08-01-2010, 12:33
SubdubberGT SubdubberGT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 854
Default

Hier zit toch een ontstekingsmodule op? Deze sneuvelen ook vaak

(zit tegen het schutbord aangeschroeft)

Heb je onder het rijden verder hélemaal geen problemen?
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro
Daily: Volkswagen High Up 75PK

Reply With Quote
  #8  
Old 08-01-2010, 12:39
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

klinkt als de startonderbreker.. In de sleutel zit ws. een chip (zonder chip = niet starten).

Bij mijn golf had ik een sleutel bij laten maken (om iig de deuren te kunnen openen). Als ik daarmee startte sloeg hij wel aan, maar ging direct weer uit.

Zou het in je ECU kunnen zitten? Als het niet in je contactblokje/sleutel zit, zou ik het aan de andere kant van de onderbreker zoeken.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #9  
Old 08-01-2010, 15:04
enzyme25 enzyme25 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 138
Default

@ MartijnV5 nee nooit probleemen is egt af en toe met starten zodra die het dan weer doet is der niks kan goed weer2 of 3 weken weg zijn.

@ martiepartie hoe kom ik er achter of het de ecu is ? die doet het of doet het niet toch?
misschien de lezer van de chip of iets ?


gr dennis

Last edited by enzyme25 : 08-01-2010 at 15:13.
Reply With Quote
  #10  
Old 09-01-2010, 12:11
enzyme25 enzyme25 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 138
Default

weet iemand of het mogelijk is om de lezer van de chip bij contactslot los is te vervangen ?
en hoeveel dat kost om te bestellen ?
en de startonderbreker regelapperaat ?

mvg dennis
Reply With Quote
  #11  
Old 09-01-2010, 12:55
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

als je een startonderbreker hebt,onder het dashboard zit het regelapparaatje.
stekkertjes losnemen,schoonmaken,contactspray en het probleem is historie...
bij m'n mk3 ook gehad.

effe offtopic,heb je dat stuur al binnen?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #12  
Old 09-01-2010, 13:38
enzyme25 enzyme25 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 138
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
als je een startonderbreker hebt,onder het dashboard zit het regelapparaatje.
stekkertjes losnemen,schoonmaken,contactspray en het probleem is historie...
bij m'n mk3 ook gehad.

effe offtopic,heb je dat stuur al binnen?


aan welke kant van mijn dasch?
ja kreeg net telefoon mijn stuur is binnen hartelijk dank voor het mooie stuurtje
Reply With Quote
  #13  
Old 19-01-2010, 18:49
enzyme25 enzyme25 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 138
Default

ben bij de garage geweest computer laten uitlezen
probleem zit idd in de regelapparaat.
@ de pull moet ik het kastje zelf open maken en spray inspuiten of aleen de stekkertjes ? heb stekker van de leesspoer al lost gehad zag er schoon uit wel nog ff schoongeblazen.
kan het andere stekkertje ook zomaar los ?

gr dennis

Last edited by enzyme25 : 19-01-2010 at 20:48.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum