![]() |
|
||||
|
||||
![]() Goedemorgen,
Vraagje: Ik ga mijn hele achterklep van de MK1 "cleanen". Het slot er dus ook uit. Wat is nou de beste manier om de achterklep dan te openen. Ik hoorde van een kennis dat die "elektronische-ontgrendeling-apparaten" (topscore bij scrabbel btw) niet zo goed zou werken ???? Gaarne tips en tricks !!!!!! bvd Grtz.............. LRR
|
||||
|
||||
![]() heej fred!
Wat je vaak hoort is dat ze de ruitenwisser motor vervangen door een centrale deurvergrendelingmotor, zodat je hem met je hendeltje van de ruitenwissers open kan krijgen, maar of hij dan alleen van het slot springt of ook open springt, dat weet ik niet, sorry
|
||||
|
||||
![]() de mijne is ook geheel dicht en kan vanaf binnen geopend worden door middel van een schakelaar op het dashboard...
heb er inderdaad een centrale deurvergrenedelings motortje voor gebruikt... die heb ik aan de rechterkant van de achterklep gemonteerd... aan het slot zelf daar zit een soort lipje waarmee je hem kan openen die moet je verlengen zodat je een kracht maal arm krijgt zodat het motortje minder druk tegen heeft om hem over te halen... het enige probleem wat ik heb is dat het motortje niet uitzichzelf terug gaat wanneer hij in de open stand staat... dat heb ik opgelost met een ijzerdraadje die ik dan effe terug trek het zal best wel te maken zijn zodat ie zichzelf terug trekt maar ik vind het bij mij best zo... het is effe tobben maar het is goedmogelijk om hem electrische te maken...
|
|||
|
|||
![]() Het beste kun je een solenoïd gebruiken. Dat is geen motor of pompje maar werkt middels een magneet. Ze zijn los te koop maar je kunt er ook voor kiezen om ze uit een andere auto te slopen. Hyundai's pony schijnen ze ook te hebben.
Mocht je het toch middels een CV-pomp willen doen dan heb ik nog wel 1 voor je liggen bij interesse.
|
||||
|
||||
![]() @ Rene: Dat van dat hendeltje van de ruitenwisser had ik zelf ook al bedacht, maar thanx voor het meedenken
@ Johan: Ik zal eens gaan gogelen met zo'n cv motortje !!! thanx voor de uitleg. @ Polopower: Kun je misschien wat meer uitleg geven hoe dat gaat met zo'n solenoid / magneet ???? Wat is dat voor iets ?? Grtz.............. LRR
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) Last edited by Little Red Rooster : 26-11-2004 at 15:53. |
|
|||
|
|||
![]() btw: @ René: zodra het slot ontgrendeld is springt de koffer ook open, daar zorgt het kofferbakrubber voor. Dus ik denk dat de ruitenwisserhendel niet echt een practische oplossing is, het kan namelijk voorkomen dat je de klep per ongeluk ontgrendeld.
|
|||
|
|||
![]() De solenoïd werkt met magnetisme dat ontstaat zodra er stroom op komt te staan. Hierdoor is de werking altijd gegarandeerd(geen slijtage zoals deze wel kan ontstaan motortjes/pompjes. En de solenoïd is vele malen krachtiger en stelt zich wel terug zolang je hem maar rechtop monteerd (zware magneet valt naar beneden zodra er geen stroom meer op staat)
|
||||
|
||||
![]() ja precies, ik heb ook zown magnetische schakelaar in mijn achterklep, werkt perfect!!! is idd ook een stuk krachtiger als een normale vergrendeling......ik zou voor deze optie kiezen, ze liggen gewoon in de winkel met een voorbeeld op de verpakking voor een dicht klep bijv. (elke verpakking verschilt natuurlijk
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Zoals Polopower al aangaf kun je de solenoïd ook uit een Hyundai Pony pakken. Deze werkt bij mij al een aantal jaar probleemloos. Ook het bijbehorende schakelaartje is mooi in het dashboard in te passen (achterkleplogoogtje) of je kunt inderdaad de hendel voor ruitenwisser gebruiken.
Je kunt de solenoïd in iedere stand monteren omdat hij met veerkracht in de ruststand komt. |
|
||||
|
||||
![]() ik geloof dat ik ook effe op zoek gaat naar een solenoid van een pony paardje :p zo te horen relaxter als een cv motortje...
|
||||
|
||||
![]() Die solenoids kosten 25 euro bij Dolf van Eijk.
|
||||
|
||||
![]() He mannen,
Heel hartelijk dank voor alle goeie tips !!!! Ik ga het ook met zo'n "magneet" proberen !!!!!! Grtz........................ LRR
|
||||
|
||||
![]() He fred! zaterdag ff kijken bij demontage de Boer?
ik ga ff heen om een paravent uit een golfje 1 te slijpen ![]() groeten en succes!
|
||||
|
||||
![]() heb er zelf ook 1 erinzitten van JOM deze kost maar 20 euro met alles erop en eraan : de montagebeugels de bekabeling en zelfs de drukschakelaar , maar het mooiste is om de klep met de mfa hendel te openen omdat je wisser er toch af is ?