#1
|
||||
|
||||
Uitlaat beugels
Hey mensen
Heb zojuist mijn koppakking vervangen, (Jetta mk2 1.8) maar nou moeten die uitlaat beugels er nog op. Probleem is dat ik ze er nie op krijg. Kop en spruitstukken zitten erop Heeft iemand een goeie techniek ervoor of doe ik het helemaal fout. Groeten |
#2
|
||||
|
||||
De bovenste haak op z'n plek hangen, en dan met bruut geweld de onderste haak er in drukken. VW heeft er een speciaal gereedschapje voor, maar zonder dat, rest je alleen geweld.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#3
|
||||
|
||||
Hoe duw jij die haak naar beneden dan ? Links is trouwens helemaal kut want dat inlaat spruitstuk hangt er boven
|
#4
|
||||
|
||||
Zoals ik al zei, met grof geweld. Ik steek m'n duim door de onderste bocht van de haak, en druk keihard omlaag. Je kunt dat ook met een schroevendraaier proberen, en zo de haak eerst over de flens drukken. Daarna kun je de haak / beugel "zo" in het gleufje van de flens drukken.
Andere optie is de onderste haak er als eerste in te hangen, en dan te trekken aan de bovenste. Risico is dan alleen dat je heel je poten open trekt als je afschiet. Het zijn echt rot-dingen, en ik begrijp niet goed waarom VW zoiets als een goede oplossing zag, maar als ze eenmaal zitten, zitten ze.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#5
|
||||
|
||||
Hoe heb jij dat met die linkse gedaan dan ? want ik kan daar niet echt gemakelijk bij
|
#6
|
||||
|
||||
Gemakkelijk gaat het ook niet.
Gewoon niet bang zijn je handen en armen wat open te halen, en een beetje in rare bochten boven het motorruim gaan hangen, dan lukt het wel. Ik heb het al bij 1.6-jes en 1.8-jes gedaan, en 't is inderdaad een rotklus. Maar het lukt wel zoals ik het gezegd heb. Het er af halen deed ik altijd met de stang van de krik. Je weet wel, zo'n rode low budget krik van de Aldi. Misschien dat je de beugels daarmee ook krijgt opgezet, maar ik betwijfel het. Gewoon een beetje (heel erg veel) kracht zetten. Een goed paar stevige handschoenen kan helpen.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#7
|
||||
|
||||
Ik heb ook een krik onder me katalysator gezet zodat me uitlaat omhoog kom. mr dan zit tie wel scheef. dus links moet ik hem nog verder erover trekken.
|
#8
|
||||
|
||||
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#9
|
||||
|
||||
Als je nieuwe klemmen hebt ,die krijg je er sowieso niet met de hand eromheen gedrukt !
Ik heb speciale tapse platen , die je er tussen tikt met de hamer , dan gaan de klemmen uitelkaar staan . Dan zetje de klem om de beide 'nokjes' ,en dan kun je de platen er tuseen weg 'knijpen' met een waterpomptang . Heb de platen nagemaakt van origineel VW gereedschap ,zijn 8mm dik plaatstaal . Zal vanmiddag wel even een foto maken ervan .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#10
|
|||
|
|||
Setje is te koop bij de automaterialen zaak, kost zo uit mijn hoofd van midlcok iets van 30 euro.
Werkt super, en is net als het setje wat jettaracing beschrijft. Ik gebruik het bijna wekelijks op mijn werk. |
#11
|
||||
|
||||
Heb idd nieuwe beugels. Misschien dat een maat van me van die platen heeft waar jullie het over hebben.
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is wel een goeie! ik heb het zelf laatst gedaan met een vorkspreider van een fiets (wel een stevig exemplaar het is idd een h**renklus |
#13
|
||||
|
||||
Ze zitten er op hoor Gewoon ff 2 uitlaat beugeltjes gepakt. Ideaal die dingers
|