|
|||
|
|||
Golf IV versnellingsbak probleem
Hallo mensen,
Ik heb een golf IV uit 98 een tdi 66kw. Ik heb er nu 2 dagen problemen met het schakelen het gaat heel stroef. Vandaag ben ik er achter gekomen dat het schakel van vrij naar 1 en van 1 naar 2 heeel moeilijk gaat en soms bijna niet alleen met veel kracht. En als k hem in z'n achteruit doe dan blijft het haken en kan ik het niet terug zetten in z'n vrij. En meestal hoort bij een diesel de koppeling tot de helft op te kome voordat de auto vooruit gaat, maar bij mij is da just niet. Als k de ingedrukte bepaal helemaal indruk en een heel kleine beetje omhoog haal dan begint hij al te rijden. Wat is nu het probleem precies? De verstelling van de schakelbak? Of zit er geen olie in? Zou iemand me hier mee kunnen helpen Alsvast Bedankt Last edited by VeeDubber : 20-10-2009 at 22:30. |
|
||||
|
||||
lijkt er op dat de koppeling niet goed vrij komt.
Wat is de kilometerstand? Heb je het vloeistofniveau van het remvloeistofreservoir ook al gecontroleerd? 98er is trouwens een MKIV dus ik verplaats je topic zo even
|
|||
|
|||
km is 262000
remvloefstofreservoir is niet onder de min maar ik vul um dan wel bij tot maximum en dan kijk k of er wat veranderd |
|
|||
|
|||
ik heb de remvloeistof bijgevult en heb ff geschakeld en geremd maar het heeft niet veel nut gehad.....
|
|
||||
|
||||
Is je koppelingsplaat al eens vervangen??
|
|||
|
|||
dat weet ik niet k heb de auto pas gekocht maar k ga vandaag naar de garage en dan kijk k of ze vervangen zijn
|
|
|||
|
|||
even de koppeling ontluchten, veranderd er dan niks dan is waarschijnlijk je koppeling versleten.
|
|
|||
|
|||
nja k moet me koppelingset vervangen en dan zal alles goed komen hoop ik maandag ga k het er op zetten maar kost het echt zo duur allemaal 250 voor koppelingset en arbeidskosten 200...
|
|
|||
|
|||
Okey bedankt voor de informatie
|
|
||||
|
||||
Was het alleen een probleem met de koppeling?
Het klinkt meer als een versnellingsbakprobleem; een maat van me had hetzelfde en zijn versnellingsbak moet vervangen worden. |
|
|||
|
|||
Nee ze hebben um al ontlucht en hij doet het perfect
|
|
||||
|
||||
Je bak moet uitelkaar en wat niet goed meer is vervangen.
slijtage in je bak. |
|
|||
|
|||
Golf IV versnellingsbak probleem
Quote:
Hallo Ik heb hetzelfde probleem met mijn Golf TDI (74kw) uit 2002 gehad. en dan vooral als het koud is regenachtig (Nederlands klimaat dus) Tot op heden is het probleem nog niet opgelost en ben er al een hele tijd mee bezig. Het lijkt erop dat het een fout in de constructie is geweest. Dit heb ik tot op heden al laten vervangen bij Jan van Veen Auto's waar ik de auto heb gekocht; 1e keer: Schakelmechanisme onder versnellingspook Kabels van de bak naar het schakelmechanisme Na dit ging het een maand goed en toen hetzelfde probleem als voorheen, ben toen bij de VW dealer geweest voor een diagnose onderzoek en daar kwam uit dat het aan de bak lag. 2e keer: Kabels van de bak naar het schakelmechanisme Revisie van de bak Na dit ging het een maand goed en toen hetzelfde probleem als voorheen. 3e keer: een bak van een schade golf die aan de achterkant in elkaar zat. Na dit ging het 3 maanden goed en toen hetzelfde probleem als voorheen. Al deze keren viel het onder de garantie bij Jan van Veen Auto's, deze mensen hebben mij dan ook geweldig geholpen, snel en correct, maar het probleem bleef aanhouden. Ze konden het probleem dus ook niet oplossen ondanks hun kennis met Volkswagens. Wel ben ik vol lof over hun manier van werken en de snelheid, ik zou dus zo weer een auto kopen bij Jan van Veen Auto's. Terug naar de VW dealer en die wou weer beginnen met het reviseren van de bak, weer een grote kosten waar ze zeiden dat het niet zeker was dat het probleem opgelost zou zijn. Ik heb de moet opgegeven dat het probleem opgelost zal worden of jij moet een oplossing te weten zijn gekomen. Ik hoop dat je een beter resultaat hebt behaald dan mij en anders moet je ermee leren rijden net als ik, zoals optrekken in de 2 als het koud is. Groet Patrick |