#1
|
||||
|
||||
Condensator of niet?
Omdat er menings verschillen zijn over het gebruik van een condensator start ik dit topic.
Kom maar op met de voor en tegens , welles en nietes, maar vooral keiharde feiten en bewijs! Gr
__________________
golf 1 gti '77 under construction Passat dsl '80 130 PK TDI Passat station 2004 130 PK TDI |
#2
|
||||
|
||||
Een goede geluidsinstallatie kan niet zonder!!!
Heb er namelijk eentje die ik kwijt wil, en als ik nou ga zeggen dat ze zinloos zijn kom ik d'r nooit van af.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
En nu je eerlijke mening? ondanks je bingo item! Gr
__________________
golf 1 gti '77 under construction Passat dsl '80 130 PK TDI Passat station 2004 130 PK TDI |
#4
|
||||
|
||||
Nee, gewoon zorgen voor een goede voeding!
Goede accu en bekabeling die dik genoeg is, zou ruim voldoende moeten zijn.
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Geen flauw idee. Wat me verteld is, is dat het voor beter, constanter geluid zorgt, en dat het de accu spaart. Dus gezien de prijs van zo'n ding, vergeleken met de rest van een goede installatie, lijkt het me vreemd als je er geen tussen zet. Baat het niet, het schaadt ook zeker niet. De mijne kostte, een paar jaar terug, 25 euro, en was toen een flink iets. Een goede geluidsinstallatie kost snel 20-30 keer zo veel.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#6
|
||||
|
||||
Kijk je van de andere kant.. zo'n ding van 25 pleuri ertussen zal zo verschrikkelijk veel verschil niet maken, dan zou ik eerder zeggen ik trek een dikkere kabel of iets dergelijks, lijkt mij dat je daar meer aan hebt als zo'n goedkoop onding in je kofferbak.
__________________
www.dubclub-online.nl |
#7
|
||||
|
||||
Je kunt idd beter zorgen voor goede en ook een beetje dikke kabels. Niet voor die goedkope kabels gaan want daar zit meer weerstand in doordat de koperlegering anders is. Als je een hele dikke stereo hebt kun je nog beter een tweede accu monteren.
__________________
Old volkswagens never die they just go lower!!!!! |
#8
|
||||
|
||||
ik heb zo'n ding ook nog nooit gebruikt,iets grotere accu en niet bezuinigen op de kabels dan is het IMO dik voor mekaar...
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#9
|
|||
|
|||
Inderdaad, condensators zijn meer show als go. Ze zijn pas nuttig bij heel zware toepassingen. Dan hebben we het over installs van een paar duizend euro en niet wat de gemiddelde autorijder in zijn wagen heeft hangen.
Desalnietemin heb ik hem er toch tussen zitten leuk voltmetertje en het beetje dat hij doet.. dat doet hij dan toch maar
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#10
|
||||
|
||||
nou ik heb er wel 1 inzitten en ik blijf hem er toch inzetten. ik heb nog nooit problemen gehad met mijn geluid en ik kan lang op een harder volume spelen. helemaal mee eens dat je basis een goede accu is en dikkere kabels maar een condensator zorgt ervoor dat je geen dip krijgt en ik heb er nooit last van dus schijnbaar doet hij toch zijn werk.
Gr
__________________
golf 1 gti '77 under construction Passat dsl '80 130 PK TDI Passat station 2004 130 PK TDI |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Zelfs dan is een condensator niet nodig. Is gewoon overbodig spul en kan zelfs nadelig zijn voor je install. Kan je een voorbeeld geven van een behoorlijke installatie welke op een Banner Running Bull accu iloopt ZONDER condensator, geen enkel probleem, geen geknipper of niks. Veel info over dit onderwerp kun je lezen op diverse auto audio fora, je zult veelvuldig lezen wat hier boven al is gezegd. Goede accu, goede kabels, goede massa!
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
bijdehandjes gegeten bij het ontbijt?
__________________
golf 1 gti '77 under construction Passat dsl '80 130 PK TDI Passat station 2004 130 PK TDI |
#14
|
||||
|
||||
Condensator is wel belangrijk.
als je een installatie in je auto hebt liggen die minder is als 500rms heb je echt geen condensator nodig. ga je hoger dan 500rms heb je er wel een nodig. waarom? omdat hij direct van de versterker aan de accu stroom vraagt. doordat de accu zoveel stroom moet leveren om deze installatie het werk te laten doen. gaan de platen in de accu trillen en klapperen. bij een oudere accu zou dit eerder gebeuren dan bij een nieuwere. het eindresultaat is dat je accu het begeeft. je kan dit verhelpen door een gel accu te plaatsen of gewoon een condensator. de condensator zorgt dat de stroom met mate uit de accu wordt gehaald zonder trillingen. hopelijk kan je hier iets mee.
__________________
Melvin 1993 VW Corrado VR6 1991 VW Golf MK2 |
#15
|
||||
|
||||
Ik heb een instalatie met 1500Rms in mijn GTI
Ik had eerst alles aangesloten op de baterij maar deze begaf het al na 2 weken. Nu heb ik een diesel batterij gestoken 85A ipv 55A en dit scheelt al een heel pak maar toch gingen de lichtjes nog mee. Dus een condensator vn 1 microfarad gestoken (= +/- zelfde als batterij) en pobleem opgelost. Verschil tussen batterij en condensator is dat de condensator gebouwd is om hoge stroompieken op te vangen en de oudere type-batterijen hier minder goed tegen kunnen. Mijn condensator koste iets van een 125€. Hopelijk ben je hier iets mee. Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#16
|
|||
|
|||
|
#17
|
||||
|
||||
Maat van me had te weinig vermogen bij een dB drag. Kabels dik zat, maar konden de piek niet an, dus maar 147 dB.
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#18
|
|||
|
|||
ik heb zelf er geen condensator bij.
heb nog nergens last van maar denk dat ik binnekort er wel 1 ga proberen om ff te luisteren of ik verschil hoor |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb geen twijfels. (al jaren niet) dus je hoeft mij niet te overtuigen. heb nu al 7 jaar de zelfde condensator en het speelt allemaal als een klokje. het ging mij erom om eens wat feiten op een rij te krijgen. Gr
__________________
golf 1 gti '77 under construction Passat dsl '80 130 PK TDI Passat station 2004 130 PK TDI |
#20
|
||||
|
||||
heb in mijn auto een accu van touareg 95 ah i.c.m. met een 50 qmm dietz kabel kit vanaf de accu naar achter...
die 2 versterkers moet voorzien van prik... 1x de rockford fosgate T 20001 bd monoblock 1x de infinity kappa four dacht het klinkt allemaal goed... tot ik de tip kreeg er een condensator tussen te zetten... ik heb er toen twee audison bsf 1.3 farad condensators tussen geplaatst... resultaat op hoog volume kunnen de versterkers het geluid langer zuiver houden zonder dat het lijkt alsof de versterkers achter het geluid aan moeten gaan rennen... maar wat ik wel aan zou raden geef er iets meer aan uit dan een paar tientjes anders heeft het weinig nut... hier nog wat meer info over de condensator: de condensator
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |