Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-09-2009, 21:14
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default schokken golf 2 1.3

Een vriendin heeft hier de auto hier net even gehad wegens schokken. Brandstoffilter is vervangen en daarnet heb ik de tank eronder vandaag gehaald en helemaal schoongemaakt. Deze was flink smerig maar er is momenteel geen enkele golf 2 met zo'n schone tank

Maargoed, daarstraks schokte hij nog wel weer en ik weet nog niet wat het kan zijn. Natuurlijk zat er waarschijnlijk nog wel wat vuil in de leidingen maar wat zou het nog meer kunnen zijn?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #2  
Old 06-09-2009, 21:31
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Injectie ja of nee?

Bij ja, kun je de injectie effe nakijken. Als je het over vuil in de tank en leidingen hebt, moet dat vuil uiteindelijk ergens heen.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #3  
Old 06-09-2009, 22:22
darksupra's Avatar
darksupra darksupra is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 323
Send a message via MSN to darksupra
Default

en als het een carburateur model is moet je ff je vaccuumslangen checken.
__________________
I love it when a car comes together
Reply With Quote
  #4  
Old 06-09-2009, 22:26
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Het is echt schokken zoals de tank leeg is, zoon gevoel, dus mijn gok ligt in de brandstoftoevoer...
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #5  
Old 06-09-2009, 23:33
mk2 td driver's Avatar
mk2 td driver mk2 td driver is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 408
Default

Quote:
Originally Posted by JurjenV
Het is echt schokken zoals de tank leeg is, zoon gevoel, dus mijn gok ligt in de brandstoftoevoer...



als het een injectie is, dan zou je de brandstofpompen is kunnen chekken

dus de opvoerpomp in de tank en de hogedrukpomp
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current)
golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current)
golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex)
Reply With Quote
  #6  
Old 07-09-2009, 06:31
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

De pomp in de tank lijkt gewoon goed te zijn.

Het is trouwens volgens mij geen injectie? Waaraan verschilt dat t.o.v. een carb?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #7  
Old 07-09-2009, 11:45
mk2 td driver's Avatar
mk2 td driver mk2 td driver is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 408
Default

Quote:
Originally Posted by JurjenV
De pomp in de tank lijkt gewoon goed te zijn.

Het is trouwens volgens mij geen injectie? Waaraan verschilt dat t.o.v. een carb?


je kunt zien of er een carburateur op het blok zit, of een injectie gedeelte.


en daarnaast heeft een carb blok de branstofpomp op de voorkant van het blok zitten(mechanisch)


een injectie heeft een opvoerpomp (in de tank) en een hogedrukpomp(onder de auto als ik het goed heb)

en verder als inlaat gedeelte een injectie, een computer enz.

post anders is een foto van je motorblok
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current)
golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current)
golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex)
Reply With Quote
  #8  
Old 07-09-2009, 12:04
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Carburateur= dikke braadpan als luchtfilterbak

Injectie = luchtfilterbak in het binnen spatbord/voor bij de grille.

2e optie; kijk op de sticker in de kofferbak. NZ motorcode = injectie. MH/2G = carb.

Indien je een carburateur hebt, schoonmaken dat ding . Als de tank/filters en leidingen niet vies meer zijn kan het heel goed een smerige carb zijn.

Benzinepomp testen is ook vrij simpel, haal de slang los, steek deze in een PETfles, trek de kabel uit de bobine en probeer de auto te starten. Als het goed is komt er best een hoop benzine in de PETfles. De auto slaat toch niet aan (veilig!), vanwege de losgekoppelde ontsteking.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #9  
Old 07-09-2009, 16:06
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Heb het onderlaatst ook gehad
Dacht ook brandstoftoevoer
Maar was de rotor,daar was de nok vanaf gebroken[Ding van 6 euro wat je laat staan
Reply With Quote
  #10  
Old 07-09-2009, 17:44
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Tis een injectie (NZ) en we gaan zo weer even kijken.

Welke rotor bedoel jij ?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #11  
Old 07-09-2009, 17:45
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Quote:
Originally Posted by mk2 td driver
als het een injectie is, dan zou je de brandstofpompen is kunnen chekken

dus de opvoerpomp in de tank en de hogedrukpomp


Zit er net nieuw onder...
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #12  
Old 07-09-2009, 17:53
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Onder de parafan (aan de bestuurderskant onder het voorraam) ligt de computer,deze wil nog wel eens nat worden als de waterafvoertjes verstopt zitten.
Maak de accupolen los en haal de stekker van de computer,controleer of
de aansluitingen goed schoon en droog zijn.
Spuit ze desnoods in met contactcleaner.

Het komt heel vaak voor dat de stekker nat word en dit veroorzaakt de meest vreemde storingen.

Gr Jan.
Reply With Quote
  #13  
Old 07-09-2009, 19:51
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by JurjenV
Tis een injectie (NZ) en we gaan zo weer even kijken.

Welke rotor bedoel jij ?

Die op de verdeler zit voor de vonk
Reply With Quote
  #14  
Old 07-09-2009, 20:57
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Nou de injectoren schoongemaakt, schiet er zoon #$)(_@)_$ klemmetje ergens onder, nergens te vinden, na een uur zoeken eindelijk gevonden...

Toen O ring lek, ook vervangen en nu leek het goed, vannacht weet ik meer.
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #15  
Old 07-09-2009, 21:40
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Die injector ringen, zijn die van viton of wat anders?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #16  
Old 09-09-2009, 10:27
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Dat weet dan weer niemand?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #17  
Old 09-09-2009, 11:59
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Sorry,ben al een aantal jaren geen "rubberspecialist" meer.

Probleem nog niet opgelost dus??
Reply With Quote
  #18  
Old 10-09-2009, 09:52
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Jawel, maar mijn maat heeft nu 2 ringetjes te weinig
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #19  
Old 11-09-2009, 17:09
Leintje Leintje is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 2
Default

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
Onder de parafan (aan de bestuurderskant onder het voorraam) ligt de computer,deze wil nog wel eens nat worden als de waterafvoertjes verstopt zitten.
Maak de accupolen los en haal de stekker van de computer,controleer of
de aansluitingen goed schoon en droog zijn.
Spuit ze desnoods in met contactcleaner.

Het komt heel vaak voor dat de stekker nat word en dit veroorzaakt de meest vreemde storingen.

Gr Jan.


Klopt!! Ik heb heel veel problemen gehad met niet lekker lopen, schokken, slecht starten.... Na heeeeeeeellll veel zoeken en vernieuwen, computer eruit gehaald... bleek die vol water te staan!! Hij was alleen niet meer te redden, dus 'nieuwe' gehaald op de sloop, en nu rijdt ie weer perfect! Zelfs beter dan dat ik hem gekocht had!
Zou daar echt eens naar kijken, Succes ermee!!
Gr. Leintje
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum