#1
|
|||
|
|||
Koppakking d'r uit g**ver!!
Volgens mij ligt mijn koppakking eruit, liet hem even lopen om met iemand te praten. Na 10 minuten komt er in 1 keer witte rook uit!
Dus ik raar kijken van hoe of wat, geef even een paar gas stond onderhand de hele staat vol met witte rook!! Dus de koppakking ligt eruit neem ik aan!! Daarna dus zeg maar een uur later ging ik naar mijn broer toe, en toen deed hij niet meer. Maar de bovenste radiateurslang bouwt wel wat druk op!! Maar goed de vraag is: Zijn de onderblokken allemaal hetzelfde, dus kan er bij wijze van ook een gewone 1.8 of een 1.8GTI blok boven opgezet worden zonder het 1 of ander aangepast te moeten worden? Of gaat dat niet! Thnx voor jullie jullie hulp!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#2
|
||||
|
||||
Misschien handig er even bij te vermelden wat je zelf voor een blok en kop hebt, waar je nu een ander onderblok voor wilt gebruiken.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Ja sorry, heb nu 1.6 met een EZ motorcode! Ik heb nog geen ander blok maar wil gewoon even weten wat de mogelijkheden zijn. Of dat het misschien gewoon verstandiger is om deze motorblok gewoon klaar te laten maken!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#4
|
|||
|
|||
Nieuwe koppakking en kopvlakken en nieuwe bouten en je bent klaar. Mits er geen scheur in je kop zit.
|
#5
|
|||
|
|||
dus dat is wel het beste denk ik of niet?
Geen gezeik met computers en zo, of valt dat dan wel mee?
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#6
|
|||
|
|||
???
Nee joh. De kop trek je er zo af. Als je teminste weet hoe en wat allemaal. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Nee ja, dat weet ik wel!! Maar ik bedoel als er een andere kop opgaat evt?
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#8
|
|||
|
|||
Als je maar 1 erop zet die van een zelfde motor komt als de jouwe is.
Of wil je bv een GTI kop op een gewone 1800 onderblok zetten???? |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
ja zoiets ja, ik wilde misschien evt. GTI kop op een EZ onderblok zetten!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#10
|
|||
|
|||
Misschien gewoon verstandiger om hem te laten reviseren!! Want hem sneller maken zonder de remmen aan te passen lijkt mij niet echt verstandig!!
En ik moet binnenkort verhuizen en daar zitten ook de nodige kosten aan vast!! Dus gewoon laten reviseren is net zo wijs denk ik!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#11
|
||||
|
||||
Zoals Domi zegt; kop eraf plukken, laten vlakken, nieuwe koppakking ertussen en rekbouten vervangen, eventueel je distributie riem vervangen, opbouwen en rijden maar
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
yep, dit gaat ook waarschijnlijk gebeuren!! thnx mannen!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#13
|
|||
|
|||
Eerst de kop even goed bekijken of hij nog vlak is. Toen ik de koppaking van mijn EZ ging vervangen was de kop nog zo gaaf en netjes dat afvlakken niet noodzakelijk was.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Met het blote oog kun je niet zien of hij nog vlak is. Vlakken kost de werled ook niet. En als je toch bezig bent kun je het gelijk goed doen. |
#15
|
||||
|
||||
Een cilinderkop vlakken kost hier rond de 50 euro!
Wat bedoel je met druk opbouwen in de bovenste slang? Het koelsysteem moet juist onder druk staan, wellicht moet je even een goede diagnose laten uitvoeren voordat je dingen gaat vervangen die wellicht niet eens vervangen te hoeven worden. Het hoeft namelijk niet de koppakking te zijn maar wellicht een klein scheurtje in de cilinder kop b.v. Hoe dan ook veel succes ermee, en hou ons op de hoogte?? |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
zulke klanten heb ik ook vaak mee te maken op m'n werk,dan brengen ze hem;de koppakking is net vervangen maar het probleem is hetzelfde.o,is de kop ook gevlakt?nee,dat hoefde niet ik heb hem goed bekeken.trek je de kop eraf,kun je er in het midden en tussen de verbrandingskamers gewoon 0.20mm tussendoor halen.terwijl ie er idd als nieuw uitziet. niet doen dus
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#17
|
||||
|
||||
simpele check om te kijken of het je koppakking is; water netjes vullen tot de rand,koelwater moet goed circuleren.LET DAAROP,WANT ZONDER CIRCULATIE FLIKKERT ZO"N BLOK ALLES ERUIT!stationair laten lopen,dan zullen er als de pakking lek is allemaal bellen in het reservoir naar boven komen.....dit verhaal lijkt mij eerder een circulatie-probleem(wat dan ook de rook verklaart)
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#18
|
|||
|
|||
thnx de Pul mijn zwager komt er zo aan, en dan gaan we eens goed kijken. Maar nogmaals bedankt voor de tip, en de rest van mensen ook!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#19
|
|||
|
|||
Ik heb net mijn zwager laten kijken en die zegt: het is absoluut niet de koppakking!!
Ga hem van de week wel een goede beurt geven en een spoelingkje van de olie en het koelsysteem! Dus alles vernieuwen!!
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#20
|
||||
|
||||
geen dank,check je waterpomp en thermostaat even,en of je vin wel aanslaat!
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |