#1
|
||||
|
||||
golf 3 1.8 8v sneller maken
mijn golf 1.8 loopt max 180 hoe kan ik deze makelijk sneller maken
|
#2
|
|||
|
|||
andere motor inhangen is t snelste om veel vermogen te winnen.
anders: nokkenasje, chipje, uitlaatje, luchtfilter e.d... ik ga t zeflde doen. ben op zoek naar een snelle nokkenas voor mijn ADZ. en een chipje enzo.. heb nu 90pk wil zo rond 110 a 120 zitten.. |
#3
|
||||
|
||||
Nokkenas, chip, spruitstuk enz kan ik je wel leveren en evt. ook monteren.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
|
#5
|
|||
|
|||
gewoon wat jeroen zegt.ik heb mijn twee liter kop laten doen bij bolku zeer tevreden,stage 3 kop,andere chip,nokkenas,spagetti,verstelbaar nokkenas tandwiel,gas kleppenhuis aangepast en een andere lucht in laat loopt als een kogel en ik houd derest heel geen gedonder met de bak en de aandrijf assen
|
#6
|
|||
|
|||
Quote:
ik heb ook een adz moter in mijn passat 1,8 66 kw 90 pk en mijn chip zit gesoldeert op de printplaat ma dat kan je ook weer om solderen toch ? en dan meteen een bracket erin solderen waar de chip ingeklikt zit zodat je nooit meer hoef te solderen.:P |
#7
|
||||
|
||||
Klopt, dan kan je in de toekomst makkelijk zelf je chip wisselen.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Hab jetzt ne Beule in der Hose |
#9
|
||||
|
||||
Oefenen op een oude/andere .
|
#10
|
||||
|
||||
Het desolderen van de eprom valt reuze mee. Met een goede hand tinzuiger en een lekkere soldeerbout van 25W moet het zelfs lukken.
Zorg wel dat je niet statische geladen ben. Geen wollen trui of geitenwollen sokken dragen en hang je zelf aan aarde (geen potgrond) of ontlaad je.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#11
|
||||
|
||||
Is dit een monopoint of een multipoint injectie?
Ik zelf zou geen geld uit geven aan een monopoint, en als het een multiepoint is dan zou ik zelf (heb ik ook gedaan) dit doen: Spaghettiespruitstuk Aangepaste uitlaat Lichter vliegwiel Kop bewerken Chip van Bolku Luchtfilter kitje 57i K&N Ontsteking afstellen Als je veel geld wilt uitgeven: Opboren koprevisie Nieuwe zuigers en zuigerveren Revisie van het onderblok Andere versnellingsbak met andere overbrengingen Als je dit doet dan loopt hij echt stukken beter. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. |
#12
|
|||
|
|||
180??? Mijn 1.8/90pk loopt vanaf 150 amper meer schneller... Het verbruik is ook van de een op andere dag veel meer, ga binnenkort bougies wissele en olie verversen en oliefilter, was ook van plan mn blok wat op te leuken daarom keek ik op dit topic, sorry voor het offtopic gaan maar dacht hier reageren mensen die er verstand van hebben
__________________
VW Passat 35i gt g60 syncro VW Golf V 1.9TDI Daily |
#13
|
|||
|
|||
golf 3 sneller laten maken door bedrijf ?
Quote:
ik heb ook al 3 jaar een golf 3 cabrio 1.8 maar de mijne haalt met pijn en moeite 160 max is er in regio den haag een bedrijf die auto,s kan chiptunen ? |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Na chiptuning zal hij wel de 161 halen. Beter is om eerst uit te zoeken waarom hij niet harder gaat. Overigens is 160 relatief gezien best wel snel voor een auto die 150 kilo zwaarder is dan zijn dichte broer.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#15
|
||||
|
||||
Veel geld uit geven voor weinig extra
16V of VR6 erin, dan ga je meters maken
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#16
|
||||
|
||||
VR6 in een cabrio is een hemelse combinatie (ik kan het weten )
Heb het zelf ook, op inlaat, scherpere nokkenassen, spaghetti spruitstuk en 1 rechte pijp naar achter En gechipt bij JD. Van dat geluid met het dakje open raak je helemaal in extase
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#17
|
||||
|
||||
Een 90 pk moet zeker 180 km/h kunnen. Met een beetje aandringen de 190 ook wel.
Onderhoud is erg belangrijk! Alle beetjes helpen. Monopoint chippen weet ik niks over, nooit gedaan.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#18
|
||||
|
||||
Monopoint of multi injectie maakt geen drol uit , blokken verschillen niet veel van elkaar.
Ik heb met een spaghetti+ complete uitlaat en een ford carb 38mm gehad en toen liep me 1.8- 8 kleppertje al lekker door tot eind teller en dit waren nou niet echt ingrijpende veranderingen. Spaghetti met uitlaat en setje webers is al een heel verschil. Als je het echt goed wilt doen kost het indd wel een hoop geld. Ik ben me 1.8rp nu ook aan het opbouwen. Ben voor alle pakkingen etc zeker 350/400 kwijt. Cilinderkop crossflow kostte ook 150 (mp). Hydrostoters verlichte met sterkere veren 220. Blok opboren 350 Overmaatse zuigers waren 50 maar dat heb ik met geluk op mp gevonden. Motorcarbs r1 80 Nokkenas 279 gr en verst tandwiel 300. Versnellingsbak 250 Spaghetti 70 (ebay) en uitlaat lijn 350 En uiteindelijk heb ik nu nog maar een hoop ijzer haha maar zo krijg je wel een indicatie dat het eigenlijk wel gauw duur wordt om een 8 klepper op te voeren. Heb nog genoeg dingen die ik moet bestellen om uiteindelijk weer alles in elkaar te zetten en draaiend te krijgen. Meest simpele upgrade is een nokkenas, spaghetti met uitlaat en een set webers. Dat is redelijk goed te betalen en zeker merkbaar verschil en het is ook voor het overgrote deel plug en play. |
#19
|
||||
|
||||
Dat is toch allemaal weggegooid geld.
Koop een abf motor of een complete golf met een abf(16V) of vr6 Waarom stopt iemand zoveel geld in een 8v???
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest Golf MKII GTI G60 5drs Oma's Edition One 16V __________________________________________ Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration Volvo V70 classic 2.5T Daily |
#20
|
||||
|
||||
Ja ik lijk ook well gek aan de ene kant is het eigenlijk ook duur maar in mijn geval wil ik iets anders dan een 1.8t in een mk2 bouwen :P dat heb ik nu wel weer genoeg gezien.
En ja je hebt er zeker meer vermogen mee op een makkelijkere manier. Maar het klinkt misschien stom maar het vermogen vind ik niet helemaal de hoofdzaak, met 150pk in een mk2 zit je al op de goede weg, ze wegen niet zoveel die auto's en ik denk dat ik vast ergens richting de 150pk moet kunnen halen nu. Ik hou ook veel van de ouwe manier van tunen en heb je iets minder voorkomende motor onder je kap liggen :P dat is de reden eigenlijk. Ik weet ook al redelijk goed hoe die blokkies in elkaar zitten dus dat scheelt ook. Ik zie wel ,ik maak het gewoon omdat het kan Last edited by Kevert : 30-09-2013 at 12:15. |