#1
|
||||
|
||||
Kogel door de kerk, Geen V8 maar VR6 TURBOWWW
....
Kan niet veel zeggen behalve, ik wou voor de V8 in laten bouwen gaan, maar na checken qua opbrengst en garantie's en levensduur ga ik toch voor de turbo in de VR6... Deze zal me Vr6 (inclusief bewijs) brengen naar de 320 pk en mocht ik nog niet tevreden zijn kan ik voor een klein bedrag hem verder laten tunen naar de 400 pk... Dit zal vandaag nog niet gebeuren Maar volgend seizoen zal hij er zeker inhangen! De VR6 turbo Nu: Straks: Met: stage I 310-330 pk, standaard motor. * Ultra High Grade Stainless Steel Exhaust Manifold & downpipe * Custom Turbonetics T-4 turbocharger (optional trims available) * Custom High Volume / High Efficiency Intercooler * Turbonetics Evolution External Wastegate * Turbosmart 38 External Wastegate option add $100 (:: Info : * Integrated Engine Management (fuel & ignition control) For excellent driveability! * Fully coated mandrel bent piping set * Greddy S-TYPE Blow off-valve * Complete mounting and assembly hardware * Direct fitment to factory catalytic converter * Direct bolt-on, no head gasket or internal mods required * Simple 8-10 hour installation * Same high quality components as the full system, less the head gasket & oil cooler * Fully upgrade-able for future modifications * Instant spool up with virtually no turbo lag (full boost @ 2500 rpm) * Superior to any supercharger system in performance,appearance, and reliability * Your choice of front mount or side mount intercooler En uiteraard staat de inercooler 't mooist vooraan achter dit gaas zodat de mensen weten dat ze opzij moeten :lol: |
#2
|
||||
|
||||
klinkt leuk maar met hoeveel boost ga je rijden? aangezien ik geen dikkere koppakking in deze set zie staan..
verder gaaf als t lukt! suc6 |
#3
|
||||
|
||||
Die koppakking is pas nodig vanaf 380 pk volgens Vr6specialist en engineering...
|
#4
|
||||
|
||||
ow dan heb ik nix gezegd, maar je hoord altijd zo vaak over compressie verlagen bij geblazen motoren vandaar vroeg ik het me af, no offence hoor verder!
|
#5
|
|||
|
|||
EIP stage 1 set; 5000 dollar. Koppakking hoef je je niet druk over te maken bij een VR6 met lage druk, het zwakke punt zijn de ringlands die veel te kort ruimte hebben maar zolang je wegblijft van hoge drukken is er niks aan de hand.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Als het goed is 1 bar... is dat goed? Kijk het word door pro's ingebouwd en ik eis 3 jaar garantie op motor en turbo en onderdelen... |
#7
|
||||
|
||||
wat ik raar vond is dit :
Had mijn auto verkocht , nieuw blok van de vw fabriek , verkoop 26000 gelopen ,bewijs , rekening etc. en de koper laat de auto nakijken door de vr6 specialist en dan dit : we zijn afgelopen maandag bij de vr6 specialist geweest en die vertelde ons dat hij nodig een kettingrevisie kan gebruiken... Dus voorlopig zijn we er nog wel ffies mee bezig.... Voor de rest een top autootje! Groetjes! misschien verkeerde diagnose ofzo , maar vond het wel raar. dus niet om de vr6 specialist af te kraken , want misschien is er een misverstand in het spel. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Das wel sucks man, toch nog goeie deal kunnen maken? |
#9
|
||||
|
||||
Ik moet eerlijk zeggen, vind die VR6 specialist een prutser. Jacco van vw-speed bracht zijn 6 pitter daarheen voor een goede service beurt voor de rit naar Worthersee. kreeg hem terug... slecht lopen, stotteren enz enz... bij die vent geen gehoor natuurlijk. Afijn, in oostenrijk was jacco het zat. Naar de dealer, aan de VAS... zooi ff resetten en klaar.
Ik heb geen goede woorden voor zo'n man, hij geilt op mannen die van niks weten en hij lult ze de oren van de kop, laat ze een leuke auto zien en die mannetjes zijn in de zevende hemel en geloven alles.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#10
|
||||
|
||||
1 Tip, ga eens naar Verhoeven Tuning, leg daar uit wat je wilt en laat je door hem nog eens vakkundig adviseren.
http://www.verhoeventuning.nl/
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#11
|
||||
|
||||
Ik heb 3 van zijn turbo klanten gebeld, (opgezocht via via) en 1tje daarvan rijd er al 2 jaar mee (135.000 km) en die zijn allemaal super tevreden erover...
dan kan ik toch met enige zekerheid zeggen dat het goed spul is... |
#12
|
||||
|
||||
(mijn auto was al verkocht , was hun keuze om daar een checkup te laten doen , kan met hand op mijn hart zeggen dat mijn auto eerlijk was/is)
laten we geen ondernemers zwart maken. het viavia verhaal is nooit goed... iedereen zal goede danwel slechte ervaringen hebben met bedrijven. |
#13
|
||||
|
||||
VR6 specialist sucks big time.
Schoonbroer heeft er met zijn 95'er vr6 highline ook genoeg problemen mee gehad. Hij zou hem flowen en binnen een week klaar zijn, na een week komen we hem halen staat de vr6 er nog net zo als dat wij hem er neer gezet hadden, fijn als je ff moet rijden om er te komen en hij belt niet.... Een week later belde hij op, hijs klaar, dus schoonbroer afrekenen, is het dus veel duurder dan afgesproken. Geen probleem maar bel dan ff van te voren dat het duurder wordt dan kan je er rekening mee houden. Eenmaal thuis (en rustig ingereden) begint de vr6 ineens heel hard te tikken, heel fijn want ze weten bij de VR6 specialist dus niet wat het is en nu zit mijn schoonbroer met de shit........ |
#14
|
||||
|
||||
Maar net als wat peter zegt, iedereen beleeft het anders bij de vr6 specialist.
|
#15
|
|||
|
|||
Ik zou er geen cent uit willen geven, heb er al genoeg van gezien.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#16
|
|||
|
|||
als er 1 is die niet meer aan mijn auto komt is hij het wel this guys s*****s
|
#17
|
|||
|
|||
Beetje erug veel pk voor een golfje 3 op de openbare weg?
|
#18
|
||||
|
||||
Ik zou helemaal niet beginnen aan deze troep,Sascha (zilvere corrado) heeft ooit bij Rothe een turbo er op laten zetten ,hoeft niks aan te passen gaat allemaal makkelijk zo.JAJA
6 maanden later ,motor verliest vermogen enz enz,Bij Rothe terug geweest en die zei ,ja meneer u wilde een goedkope turbo kit! De enige goede set kost 9000 euro en is betrouwbaar,Andere zuigers ,zuigerstangen,kleppen,nokkenassen,Brandstof pomp,Koppakking. Ik zou er nog eens goed over na denken,ik ken meer mensen met ellende dan goede verhalen over zo'n turbo op een vr6. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Het staat zelfs al in de spec lijst!!!! "Direct bolt-on, no head gasket or internal mods required " REQUIRED!!!!!! (niet nodig) wel aan te raden. Het zelfde verhaal dus |
#20
|
||||
|
||||
Inderdaad, ben ik helemaal mee eens.
Niet om je te ontmoedigen ofzo maar het zou toch zonde zijn als je na een paar duizend kmers alles in de soep draait
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |