![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Heb al even gezocht maar niet iets vergelijkbaars gevonden.
Mijn golf 1 uit 1983 automaat 1500 carb (motorcode JB)houd opeens in boven de 4000rpm. Ook tijdens rijden gaat ie opeens stotteren en zaakt ie in toeren dat ie afslaat. Nu heb ik een aantal dingen nagekeken, zoals vacuum slangetjes/voetpakking/ of luchtfilter er goed op/in zit. (pas vervangen het luchtfilter) Nu zie ik bij het brandstof filter veel luchtbelletjes, en komt er door de retour ook redelijk veel branstof stromen. Bij vollast kan ik dit uiterraad niet checken. Nu mijn eigenlijke vraag 1: Zit er bij een 1500 carb ook een pomp in de tank? Heb wel 2 soorten (denk) pompen aan/bij het blok zitten (zal zo foto plaatsen) een metaal kleurige (lijkt nieuw) en een zwarte. Aan die zwarte zit ook de retour. Hier ook een vraag over 2: Hoe word deze pompen aangedreven? mechanisch? zie nergens draaden aan zitten. Nog maar een vraagje als ik toch bezig ben 3: Hoe kan je zien of de verdelerkap/contactpuntjes etc versleten zijn... Bij mij lijkt wel of de contactpuntjes in de verdelekap beetje ingevreten zijn (waarschijnlijk onduidelijk op de foto. Verder lijken de bougie kabels wel nieuw. Foto onderste pomp? ![]() Bovenste pomp? ![]() ![]() Rotor ![]() ![]() Verdelerkap ![]() Hoop van jullie wat antwoorden te krijgen. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Antwoord op je eerste vraag: er zit geen brandstofpomp in je tank.
Antwoord op je tweede vraag: de pomp is mechanisch inderdaad. Antwoord op je derde vraag: als ze zwart of ingevreten zijn, zijn ze versleten. Je kunt proberen om ze schoon te maken, als dat niet werkt moet je ze vervangen. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ja hoor zit wel brandstof in de tank...
Maar zit er een pompje me tank? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lees m'n post nog eens goed
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() hij geeft je daar toch net antwoord op??
|
#6
|
|||
|
|||
![]() te laat
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Sorry las het te snel. Las het als " er zit geen brandstof in je tank" Ach ja krijg je als je met van alles bezig bent tegelijk... |
#8
|
||||
|
||||
![]() Maar wat kan hier dan nog meer de oorzaak van zijn, het stotteren en inhouden?
Carb kan die ook aan zijn eind zijn? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kan natuurlijk. Heb ongeveer hetzelfde probleem maar met een 1.1 GG van '83. Ben op zoek naar een adres om de carb te reviseren en eventueel een vervangingscarb. Leidingen,pomp enz zijn allemaal ok bij mijn Mk1. Grtz
__________________
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |
#10
|
||||
|
||||
![]() - Brandstofpomp levert niet genoeg druk
- Carb niet goed afgesteld/chokeklep? - Onsteking (ff je bougieskabels en bobinekabel en bobine checken)\ - Accelaratiepomp - Slangetje verstopt |
#11
|
||||
|
||||
![]() - Brandstofpomp levert niet genoeg druk Hoe te controleren? en met wat?
- Carb niet goed afgesteld/chokeklep? Dit zou kunnen... - Onsteking (ff je bougieskabels en bobinekabel en bobine checken)Hoe check je of je bobine goed is, is zoiets te meten? - Accelaratiepomp Wat is dat, waar zit ie, wat doet ie, en hoe te controleren. - Slangetje verstopt Ga ik ff nalopen nu |
#12
|
||||
|
||||
![]() Heb ff slangetjes nagekeken, niks verstopt of lek... Wat ik op eerste oog kan zien, en blazen allemaal makkelijk door...
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Brandstofpomp: manometer aansluiten op de leiding, druk moet tussen de 0,2 en 0,25 bar zijn.
Bobine: aansluitingen checken en evt schoonmaken en weer goed bevestigen. Acceleratiepomp zit aan de carburateur. Die zorgt voor meer benzine als je gas geeft. Alleen dit lijkt uitgesloten, omdat je auto helemaal in de toeren zakt en afslaat. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Had inderdaad al ff snel op google gekeken wat dat voor ding was. Ga morgen eerst ff op zoek of iemand zo'n manometer heeft. Ook ga ik ff nieuwe brandstof filter kopen en kijken of er niet teveel kotzooi in de tank zit. Hoop niet dat de pomp is, geloof dat die nog wel een paar euro's kosten...
Om te meten moet ik dus bij de onderste pomp zijn, die metaal kleurige? |
#15
|
||||
|
||||
![]() Aan het filtertje kun je wel zien of er zooi in je tank zit, dus zwarte stukjes in je filter ofzo. Filtertje kost je ongeveer 3 euro. Brandstofpomp kost geloof ik een eurotje of 50.
Die onderste pomp inderdaad. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Oke dus To Do morgen:
Filtertje vervangen (zit wel klein beetje troep in) Carb afstellen (zoals op forum beschreven staat) Als dit alles niet helpt: Manometer roggelen, of langs een garage. Kijken wat zo'n ding bij de automaterialen handel kost. Meteen ook maar nieuwe brandstof slangetjes mee brengen. |
#17
|
|||
|
|||
![]() Heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar mocht je bang zijn dat er toch veel zooi in de tank zit, wat tevens met zulke oude auto's goed mogelijk is, kan je er zo'n fles bijgooien die de vieze deeltjes oplost.
Of deze dingen echt werken weet ik niet. Ze zijn geloof ik wel redelijk prijzen, net zoals degene die je bij een olie verversing kan gebruiken voor je carter. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Dan demonteer ik de hele tank en spoel ik hem wel... Toch tijd zat (momenteel in de ww)
Kan altijd na vraag doen wat de mogelijkheden zijn van zo'n flesje... Voor je carter heet toch forte ofzo? |
#19
|
|||
|
|||
![]() maat van me gebruikte laatst 'engine flush' merk weet ik niet. Hij was er wel te spreken over, maar vraag me toch af hoeveel daarvan in je hoofd zit.
als je de mogelijkheid hebt om de tank eraf je halen en te spoelen zou ik dat zowiezo doen. Laten we eerlijk wezen, het is een auto van 26 jaar oud waar weet ik veel wat voor benzine in heeft gezeten/lange tijd geen brandstof filters vervangen etc. |
#20
|
||||
|
||||
![]() Mijn bougiekabels leken ook als nieuw !
Zelfde type als op de foto maar na het vervangen ervan waren al mijn klachten verdwenen ! Dat stalen omhulsel om de kabel was de boosdoener. |