|
||||
|
||||
schema vraag
Wie kan mij vertellen waar de zwart/gele draad voor dient??
De draad gaat van het contactslot naar de lichtschakelaar met de letter X Anders kon me het niet veel schelen maar ik heb geen aansluitpunt met de letter X op de lichtschakelaar zitten. Als ik weet waar deze voor dient kan ik het meschien anders oplossen Het schema is van kg uit 1970 |
|
||||
|
||||
Waar gaat die wit zwarte draad naartoe? de codering 56 staat voor grootlicht... en wat is component H?
|
||||
|
||||
H is claxon
De wit zwarte gaat naar "J" de dimmer relay. Ouwdere karmanns hebben die zwart gele draad niet, zou het ook meschien iets te maken kunnen hebben met het stuurslot? |
|
||||
|
||||
Ik heb net behoorlijk wat in oude schema's zitten turen, maar het is mij niet geheel duidelijk wat de functie van de kabel is. Zoals ik het zie maakt deze kabel het al dan niet mogelijk om grootlicht in te schakelen. Dus er wordt als het ware gecheckt of er dimlicht aan staat en er dus groot licht op kan. Maar dit is echt even een gok. In mijn documentatie kan ik de aansluiting ook terug vinden, maar geen verdere info er over. Helaas...
|
|||
|
|||
kan het niet je dimmer dashboard verlichting zijn?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is de 0,5 draad die op 58b zit De lichtschakelaar die ik gebruik aangesloten als deze "F" dus zonder die zwart gele draad Op het contactslot zitten 2 rode draden en een zwarte draad één rode gaat naar de startmotor, één rode gaat naar de lichtschakelaar en de zwarte naar de zekeringhouder http://www.thesamba.com/vw/archives...ghia_67_USA.jpg |
|
||||
|
||||
Ik ben er uit waar die draad voor dient!
Heb even dezelfde vraag gesteld op een ander forum De zwart gele draad is bedoeld voor dat de lampen automatisch uitgaan als je het contact uitschakeld zodat je accu niet per ongeluk leeg kan lopen Was in 70 nieuw maar nog niet in 69......(ja je moet het maar net even weten) Voor de zekerheid schrijf ik hem wel even op m'n lijstje van "things to check" bedankt veedubber voor de moeite Last edited by lowghia : 21-05-2009 at 21:51. |
|
||||
|
||||
Mooi dat het in ieder geval opgelost is!