#1
|
||||
|
||||
Uitrekenen verschil spoorbreedte in % ???
Hallo ieder, ik zit met de volgende vraag over mijn spoorbreedte.
Ik weet dat je met het plaatsen van andere wielen niet meer dan 2% mag afwijken van je originele spoorbreedte. Nou heb ik de originele spoorbreedte's en de huidige spoorbreedte van me auto opgemeten maar weet iemand hoe je dat verschil moet uitrekenen in % ?? Spoorbreedte voorzijde origineel = 142,7cm / 1427mm Spoorbreedte voorzijde momenteel = 148,7cm / 1487mm Spoorbreedte achterzijde origineel = 142,2cm / 1422mm Spoorbreedte achterzijde momenteel = 146,7cm / 1467mm |
#2
|
||||
|
||||
Nieuw min oud gedeeld door oud maal 100 heb ik altijd geleerd
1422 - 1467 = -45 / 1422 * 100 = -3,16% |
#3
|
||||
|
||||
stimmt, toename vooras: +4,2%, toename achteras +3,16%
je zit er dus wel (flink) boven, ik denk (vrees) dat ik hetzelfde probleem met mijn scirocco heb
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 |
#4
|
||||
|
||||
Boete is gelukkig niet zo hoog. €60,-
Ik zit met mijn golf 2 op 152 op de vooras en 153 op de achteras. |
#5
|
||||
|
||||
Damn, werd in het verleden met mijn oude G60 continu aan de kant gezet en
heb dr eigenlijk geen zin aan dat ik nu met me Jetta weer steeds gedonder heb. Maar ff afwachten als ze er direct bovenop springen hiero. Thanx anyway voor de uitleg en antwoorden. Quote:
Ze staan er hier in Zwolle om bekend dat ze je auto direct in beslag nemen en je hem dan opnieuw bij de RDW moet aanbieden ter herkeuring en dat is best prijzig. |
#6
|
||||
|
||||
Dan zal je toch eest een waarschuwing moeten krijgen..?
__________________
Polo 9N3 '05 1.4 TDI chipped by JD Engineering |
#7
|
||||
|
||||
Zou je zeggen maar ligt er maar net aan wie je hier treft,
9 van de 10 keer is het bingo maar we zien wel even hoe het loopt. Als het gelijk iedere keer raak is zet ik de wielen wel weer te koop. |
#8
|
||||
|
||||
Of gewoon zeggen dat je het niet wist?
Neem aan dat ze niet teveel uitsteken..? Maar je spoorbreedte is al snel teveel als je 175 als standaard band hebt..
__________________
Polo 9N3 '05 1.4 TDI chipped by JD Engineering |
#9
|
||||
|
||||
Nee alle andere dingen voldoen nog aan de wettelijke eisen,
de wielen steken niet meer dan 30mm uit (26mm voor en 29mm achter), ze lopen niet aan en het loopvlak valt ook nog eens binnen de wielkast. Het is puur de spoorbreedte die "net wat" teveel afwijkt Ten minste, ik neem aan dat die 2% maximale afwijking per as is toch of is dit per askant want dan zou et nog wel eens goed kunnen gaan. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Beide kanten lijkt me..
__________________
Polo 9N3 '05 1.4 TDI chipped by JD Engineering |
#11
|
||||
|
||||
Dus in totaal per as max. 2% helaas anders was ik er wel mee weggekomen
|
#12
|
||||
|
||||
Of een zelfgemaakte rolmaat in je auto leggen
__________________
Polo 9N3 '05 1.4 TDI chipped by JD Engineering |
#13
|
||||
|
||||
Dat is vaak het nadeel van brede velgen, daarvan is de ET-waarde lager als 35, met 35 of hoger zit je altijd veilig.
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Ervaring hiermee Frans? Enig idee wat de kosten zijn voor zo'n grap? Ik heb nu namelijk 't zelfde, moet de mijne ook herkeuren bij de RDW als ik terug ben.
__________________
www.dubclub-online.nl |
#15
|
||||
|
||||
Een kameraadje van me werd zijn auto toen in beslag genomen door de technische dienst en helemaal nagekeken.
Hij kreeg een waslijst aan overtredingen en moest daarna naar de RDW en was in totaal bijna 1000 euro kwijt. Moet ik er wel bij zeggen dat er aan de betreffende wagen idd wel meer dingen waren gedaan die volgens de wet niet mocht maar reken sowieso maar een een aantal honderden euro's aan herkeuren en bekeuringen e.d. |