Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Caddy
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-05-2009, 20:03
Peter Suppers Peter Suppers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 21
Default Vw caddy Mk1

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo,

Ik ben op zoek naar een Vw Caddy Mk1. Ik heb op marktplaats de volgende caddy gevonden: http://www.marktplaats.nl/index.php...html%3Fxref%3D1

Hebben jullie misschien tips waar ik zeker op moet gaan letten en wat vinden jullie ervan? Dit was eigenlijk die enigste caddy die een 1.8 heeft en eerlijk gezegd vind ik er weinig informatie over.
Nou ja als ik de auto aan ga schaffen wil ik het volgende er mee gaan doen:

- Geheel overspuiten
- Schroefset monteren
- mooie velgen
- andere voorbumper en side skirts
- ander interieur

en wellicht nog veel andere dingen.

In elk geval tips en informatie over deze auto zijn van harte welkom/
Alvast bedankt

Mvg Peter
Reply With Quote
  #2  
Old 11-05-2009, 20:06
Coen's Avatar
Coen Coen is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 272
Default

linkje werkt niet..
Reply With Quote
  #3  
Old 11-05-2009, 20:17
Peter Suppers Peter Suppers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 21
Default

ow srry hier komt hij dan http://www.marktplaats.nl/index.php...html%3Fxref%3D1

als het goed is doet ie het!
Reply With Quote
  #4  
Old 11-05-2009, 21:05
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Ipv die bumper en skirts zou ik er een 16v in hangen
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #5  
Old 11-05-2009, 21:41
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

zo te zien heeft hij alle bekende caddy plekken... B-Stijl lijkt me verre van fris.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #6  
Old 12-05-2009, 09:17
mattecaddy's Avatar
mattecaddy mattecaddy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 21
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
zo te zien heeft hij alle bekende caddy plekken... B-Stijl lijkt me verre van fris.


inc de laadvloer
Reply With Quote
  #7  
Old 12-05-2009, 10:22
Peter Suppers Peter Suppers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 21
Default

oke, in elk geval alvast bedankt voor jullie reacties.
Maar raden jullie deze auto dan af om te kopen wegens het werk aan zijn carroserie of zal hier motorisch ook veel onderhoudt aan moeten gebeuren?
Ik neem aan dat er niet veel caddy's te koop zijn waar geen roest aan zit??
En als ik hier bijvoorbeeld een andere motor in zou willen leggen, moet je hier dan veel voor aanpassen als je hier een 16v blokje in legt???


Mvg Peter
Reply With Quote
  #8  
Old 12-05-2009, 12:04
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

vanaf 1.5/1.6 kun je bijna alle motoren erin lepelen.
Met de nodige aanpassingen weliswaar.
Reply With Quote
  #9  
Old 12-05-2009, 12:15
Peter Suppers Peter Suppers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 21
Default

waar wat bedoel je met enkele aanpassingen?
Is dat alleen aanpassen van motorsteunen of kabelboom, remmen , ophanging aanpassen?
alvast bedankt!

mvg Peter
Reply With Quote
  #10  
Old 12-05-2009, 12:35
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

hij bedoelt de motorsteunen juist niet. bij een mk1 zitten die gelast en vanaf de 1.5 zijn ze allemaal gelijk. Dus hang je er makkelijker een ander blok in.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #11  
Old 12-05-2009, 16:44
Peter Suppers Peter Suppers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 21
Default

aha oke, dus motorisch wordt dat dus geen probleem kwa aanpassingen. Nou ja als ik dan tog niet naar de motor hoef te kijken dan kan ik misschien beter voor een goedkopere caddy kijken en hier wat meer geld tegen aan gooien. Maar het moet dan wel een benzine zijn of ook een diesel?
En met de kabelboom en remmerij hoe zit het hier mee kan ik de kabelboom 1,2,3 overzetten? en moet ik dan betere remmen enzo erop zetten als ik bijv een gti blokje erin wil zetten?

Mvg Peter
Reply With Quote
  #12  
Old 12-05-2009, 16:49
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

volgens mij zitten de diesel steunen ook goed (weet ik niet zeker) maar dan moet je natuurlijk wel weer langs de RDW om benzine op kenteken te krijgen.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #13  
Old 12-05-2009, 16:54
Peter Suppers Peter Suppers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 21
Default

ja dat is waar, maar als ik een 1,6 benzine koop en leg hier een gti blok in moet ik er ook naar toe. ik wil niet het risico nemen dat als er ooit iets gebeurt ik dan nat ga omdat ik een paar euro gespaard heb om hem om te schrijven.

Mvg peter
Reply With Quote
  #14  
Old 13-05-2009, 13:13
DUB's Avatar
DUB DUB is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,401
Default

ik heb de auto ook gezien.. had er zeker ook intresse in.

maar na verlagen/overspuiten/en een gti blok erin leggen kom je al aardig in de buurt van hetzelfde bedrag waarvoor je een hele nette kunt kopen..


de auto zelf opbouwen in natuurlijk leuker enz.. maar enkele zaken zou ik persoonlijk niet zelf kunnen dus zou het er alsnog op neer komen dat iemand anders het doet

(dus heeft zo zijn voor en nadelen)


naar bekende kwalen ben ik ook zeer benieuwd
__________________
www.facebook.com/basetheone
Reply With Quote
  #15  
Old 13-05-2009, 15:24
Peter Suppers Peter Suppers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 21
Default

ja dat ben ik met je eens dat het uiteindelijk tog genoeg geld kost. Maar dna heb je wel echt een auto naar eigen smaak.
Ik ben trouwens nog geen enkele caddy tegen gekomen die helemaal perfect en strak uit ziet en ook te koop staat dus als iemand 1tje weet te staan dan hoor ik dat graag.


Mvg Peter
Reply With Quote
  #16  
Old 13-05-2009, 19:48
Peter Suppers Peter Suppers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 21
Default

Hallo jongens,

Ik heb wellicht een alternatiefje gevonden. Hij is misschien niet in betere staat als de caddy van mijn aller eerste post maar is wel vlak bij mij in de buurt.
http://www.speurders.nl/overzicht/a...p-47936775.html

Graag jullie mening hierover?
Als ik deze nou aanschaf, si het dan verstandiger om hem te laten zandstralen of gewoon helemaal kaal schuren?
alvast bedankt!

Mvg Peter
Reply With Quote
  #17  
Old 13-05-2009, 19:56
Peter Suppers Peter Suppers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 21
Default

oww ja, nog 1 vraagje

is het sterk af te raden om een auto te kope met een verroeste b-stijl/ dorpels? En is dit dan alleen te repareren bij ene bedrijf of zeggen jullie als je handig bent en je hebt de materialen dna kan je het ook zelf doen?
Nogmaals bedankt!

mvg Peter
Reply With Quote
  #18  
Old 13-05-2009, 22:26
grischnakh grischnakh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 11
Default

Quote:
Originally Posted by Peter Suppers
oww ja, nog 1 vraagje

is het sterk af te raden om een auto te kope met een verroeste b-stijl/ dorpels? En is dit dan alleen te repareren bij ene bedrijf of zeggen jullie als je handig bent en je hebt de materialen dna kan je het ook zelf doen?
Nogmaals bedankt!

mvg Peter


ligt er maar net aan hoe goed jij het voor elkaar hebt, heb zelf een caddy uit 84, maar met een lasapparaat en een brug kom je al goed uit de voeten, en de b-stijl heb ik bij mijn eigen ook al eens aan gelast, met veel gedult en crea bea met plaatwerk is het resultaat ook prima, zelfde geld voor de dorpels.

als je zelf geen beschikking hebt over een lassapparaat en ervaring zou ik het je wel afraden, bij een caddy is het wel vaak zo "blijven lassen is blijven gassen"tenzij je het in 1x goed aanpakt.
Reply With Quote
  #19  
Old 14-05-2009, 16:14
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

ik heb ook een 84er. En heb het meeste laswerk klaar. Nieuw front, nieuwe parafan,stuk in dak, stuk binnenkoker, stuk vloerplaat, nieuwe achterschermen, en hier en daar losse stukken.( met name in de wielkuipen)

Dus bedenk goed wat je koopt, want het zijn bijna allemaal roestbakken
Reply With Quote
  #20  
Old 14-05-2009, 17:14
Peter Suppers Peter Suppers is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2009
Posts: 21
Default

hallo,

IK ben deze caddy nog tegen gekomen op het internet
http://www.speurders.nl/overzicht/a...p-47936775.html

Die jongen heeft mij via de mail enkele foto´s gestuurd van de auto van de laadbak dorpels beide kanten en op de foto´s zagen deze er nog goed uit. Enigste nadeel was dat hij mat zwart met roller is geverfd! zeg dit dan gng over de eigenaar of moet ik daar doorheen kijken


Mvg Peter
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum