#1
|
||||
|
||||
golf 1 1.8gti '83 ( update 30mei foto's pag. 2 )
Hallo allemaal,
heb me sinds 2 weken een golf 1 gekocht na lang zoeken, het is er eentje van '83, het was oorspronkelijk een 1.4tje maar er zit een 1.8 8v gti blok in en de achteras is ook voorzien schijven. Enkele foto's; Heb hem met de bedoeling gekocht om hem te voorzien van een zwaarder blok, en daar kan ik wel wat raad bij gebruiken.. ik zou graag rond de 150pk willen komen en liefst niet al te veel aanpassingswerken met de kabelboom er dergelijk. Ik hoop er ooit mee te kunnen gaan sprinten op racewars en brustem en verder natuurlijk gwn wat rond cruisen en sleutelen Ik ben er bijzonder fier op, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.. En alvast bedankt voor eventuele reacties Last edited by Shon : 30-05-2009 at 18:34. |
#2
|
|||
|
|||
gaat dat wel goed komen met de keuring in belgie?? of kom je uit nederland?
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ben van belgie.. de verkoper zou hem keuren als oldtimer en hij had er nooit probleem met gehad.. Dus laat ons hopen. Kijken ze daar zo nauw op dan bij oldy's ? groeten |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Nu begrijp ik wat je bedoelde, je had idd gelijk. De verkoper moet de golf helemaal origineel zetten om hem gekeurd te krijgen voor verkoop.. Normaal zou ik hem nu in de loop van volgende week hebben. Als ze niet merken dat er een 1.8 blok in zit tenminste |
#5
|
||||
|
||||
wel een erg leuke auto. hoop dat het goedkomt bij de keuring.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt ! En woeehoew hij is ondertussen gekeurd geraakt Normaal ga ik hem dit weekend ophalen.. als de verzekering wil meewerken |
#7
|
||||
|
||||
De Golf is zonder problemen bij me thuis geraakt, ongeveer 300km gereden op de autostrade. Ik ben er echt van verschoten hoe vlot en goed dat ding rijd. Ik zat wel vrij hoog in toeren tegen 130 km/u rond 3600, ligt aan de 13" velgen neem ik aan
Ik heb me ondertussen goed geamuseerd met een grondige poetsbeurt, smering van alle scharnieren en pedalen,... En heb alles eens uitgekleed maar ben nergens roest of verassingen tegen gekomen binnenin. Post één van de dagen wel wat foto's als hij piekfijn proper is, nu morgen naar de verzekeringsagent en dan maar hopen dat ik snel mag bollen :p groeten Shon, |
#8
|
||||
|
||||
gefeliciteerd!!
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#9
|
||||
|
||||
mooi man . tjah, en die hoge toeren dat krijg je natuurlijk met zulke kleine bandjes. ik zit er ook aan te denken om op mijn 13 inch velgjes platte bandjes te gooien, maar die hoge toeren op de autobaan weerhouden me ervan (heb ook nog een 4-bak, maakt nou al 3300 toeren bij 120.)
__________________
Du brauchst keine panische angst zu haben, Ich fahre Volkswagen.. Ride: 1995 Golf mk3 'Rolling stones' Engine: 1600 with 75 horses inside. |
#10
|
||||
|
||||
Mooi golfie
Heeft wel wat weg van die van mij. Qua kleur dan. Is die van jou ook in parelmoer paars met blauw gespoten? Of is die gewoon egaal paars? Succes met de golf!!!! |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zou het gwn doen, als je niet veel autostrade doet.. Vind het zalig zo om op de gewone baan en landwegen te cruizen. N'auto trekt ook veel sneller op met die kleine wielen, dus meer funnn |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Dank u !! De jouwe is ook knap Hij is egaal paars, maar de kleur hangt wel erg af van de lichtinval en zon. Ik ben nu nog volop bezig met alles nakijken, aanpassen,... maar zodra ik hem nog eens op heb op gepoetst zal ik nog wat duidelijkere pic's plaatsen |
#13
|
||||
|
||||
Ik had vandaag een dag vrij, ideaal om me de hele dag bezig te houden met men nieuwe verslaving. Ik heb hem nu een week en ben er al helemaal weg van, dit is men 6e auto maar heb nog nooit zoveel plezier gehad aan het rijden en sleutelen als bij dit Golfje
Heb vandaag een uitlaat-fit weggewerkt, de voorgrill bijgewerkt (deze zat nog toe aan de oliekoeling :s) en ook ineens de chrome omlijsting opgepoetst en de grill en nieuw matzwarte lak gegeven. Mijn blazer stond ook vast op "heet" dus voelde ik altijd een warme zucht binnenkomen aan de onderkant van het dashboard.. de bedieningskabel was losgeschoten, van dat probleem ben ik dus ook af :p Nu één van de dagen dringend eens foto's posten, want dat zegt meer dan al die tekst hier Bedankt voor de reacties |
#14
|
|||
|
|||
150 pk? afgedraaid vliegwiel, nokkenassen, vervroegde ontsteking, collecteur,... je zal er rapper zijn dan je zelf denkt
__________________
golf2 gti 16v |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Wel die tekst had ik getypt voor ik de wagen had, Ik ben echt onder de indruk van wat een kracht dit blok heeft.. heb n jaar geleden een civic vtec gehad (160pk) maar hier ben ik feller van onder de indruk voor maar 115pk te hebben dan.. Er zit ondertussen een volledige open inox lijn onder en een collecteur. Ik heb er bij aankoop ook een scherpere nokkenas bij gekocht ;287° als ik me niet vergis.. Denk je echt dat ik zo snel aan 150pk ga zitten ? Mijn plan om er een anders blok in te lepelen is wel al uit men hoofd op het moment.. dan gaat het te gek worden, ik ken mezelf dat word men dood Maar het 1800 blokje wil ik zeker wel wat kietelen.. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
ik weet niet of je de snelheid van de GPS hebt of van de teller zelf, als je het over de snelheid van de teller zelf hebt kan je daar niks aan doen, de teller neemt aan dat er de originele maat wielen onder zitten, de auto weet echt niet wat jij eronder hebt gelegd, als je nu 3600 toeren maakt bij 130 op de teller zal je dat altijd blijven houden zo. de teller neemt gewoon het aantal omwentelingen dat de wielen maken, en weet daardoor hoe snel je gaat (als je originele maat wielen hebt dus) |
#17
|
||||
|
||||
Ja dat is de gps waarde, mijn km teller scheelt meer dan 10km/u. 80 op teller is ongeveer 70 effectief. Maar door kleinere wielen ga je toch sneller meer toeren maken dacht ik.. of heb ik het mis.. kleinere wielen is toch meer acceleratie en grote wielen meer snelheid??
|
#18
|
||||
|
||||
ja dat klopt, maar wat ik zeg, de toeren in combinatie met snelheid op de teller is altijd evenredig, met mijn auto draai ik in 5e versnelling altijd precies 3000 toeren bij 120km/h op de teller(golf 3 16v versnellingsbak), welke wielen ik er ook op heb.
inderdaad met kleinere wielen ga je in realiteit bij evenveel toeren langzamer dan met grotere wielen, want die hebben een grotere omtrek, dus leggen meer afstand af per omwenteling |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Oke, nu begrijp ik wat je bedoelde. En jij rijd dus met een golf 3 bak op je golf 1 ? heeft dit dan nog meer voordeel buiten wss een soepelere schakelweg ? ik ga je golfje eens bekijken |
#20
|
||||
|
||||
nee, golf 2 G60 met golf 3 16v bak, voordeel over G60 bak: minder toeren op autoweg (2500 bij 100, 3000 bij 120)
|