#1
|
|||
|
|||
Uitlaat Golf I 1,8 carb cabrio
Hallo,
Ik heb een Golf I cabrio, een 1800 carburateur. Motor zit er net terug in, maar ik krijg die uitlaat niet terug "aangesloten" aan de uitlaatcollecteur. Het is het type met 2 van die ijzeren klemmen. Weet iemand hier een truckje voor of raad ivm gereedschap hiervoor? Vriendelijke groeten, Piet |
#2
|
||||
|
||||
die moet je met speciaal gereedschap opspannen en dan kun je ze ertussen drukken en het gereedschap er dan weer tussenuit halen
__________________
VW Golf 6 GTD 2013 VW Golf 1 Diesel 1983 VW Golf 1 Benzine 1977 http://www.classicmk1.nl |
#3
|
|||
|
|||
Ik dacht al zo iets...
Iemand een toevallig een foto van dit gereedschap, dan kan ik eens zoeken of we hier in de garage zo iets gelijkaardig hebben. Anders ga ik eens bij de VW garage horen... Merci voor het antwoord! groeten, Piet |
#4
|
||||
|
||||
ik zit met een gelijk aardig probleem net vandaag , ik ben al gaan horen bij mijn plaatselijke vw garage , die zeggen dat ze het niet meer hebben :s
wil je eens laten weten hoe dit gelukt is , dan kan ik men zoektocht verderzetten of iets gelijkaardigs namaken grtz
__________________
jetta mk1 '82 2.0 16v op bbs rs |
#5
|
|||
|
|||
ik ben ook net bezig, en heb een goeie tip al is het nog ff klungelen.
een dun spanbandje pakken om de aandrijfas doen en om de beugel bovenkant vast haken en dan ratelen ding rekt uit en klikt zo vast, de gene aan de bestuurderskant is het ergste, let wel er zijn 2 verschillende beugels een korte en een klein beetje langere, de langste moet aan bestuurderskant. het is klungelen met redelijk wat gevloek en schaaf en snijwonden van lichte aard maar goed dat moet je wel gewend zijn allles is scherp. |
#6
|
|||
|
|||
Bij een automaterialen zaak kun je ze misschien nog krijgen.
Heb jaren geleden een set gekocht van midlock. |
#7
|
||||
|
||||
grote griptang. 2x keer. werkt net zo goed.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber'' VW Santana 1.6 diesel '82 '' En GOD zag, dat het lauw was '' |
#8
|
||||
|
||||
En een big-ass schroevendraaier.
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Is goed voor veel dingen
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#10
|
|||
|
|||
ik heb het trouwens ook met de hand gedaan, aan bijrijders kant met spanbandje, en dan kon je de voorpijp dusdanig ver naar de andere kant trekken dat ze er daar ook op klikten dan nog wat in het midden draaien en schuiven en zitten ze beide perfect
|
#11
|
|||
|
|||
heb uiteindelijk een krik onder de pijp gezet om die tegen de collector te houden en dan een grote spanband in het haakje gedaan, vanboven in het groefje hangen en dan een groot wringijzer aan de spanband en dan met die hefboom kan je het haakje mooi op zen plaats monteren.
het is gemakkelijker met 2... Bijde VW dealer wouden ze mij het gerief niet uitlenen... Hoewel ik er nog heb gewerkt... nog wat frulletjes afwerken, vooral optisch en dan onsteking nog eens deftig afstellen en dan kan de zomer beginnen! en dan kan het volgende project beginnen: low-budget-oldschool-tuning-project van een 1,8 injectie. Gewoon zoveel mogelijk uit krijgen met zo weinig mogelijk geld. Voor de lol. succes en groeten, Piet |