|
|||
|
|||
Distributieriem vervangen?
Ik had gisteren een kameraad van me mijn olie laten verversen, een nieuwe brandstof-filter en nieuwe remblokjes erop laten zetten. Hij bekeek de Golf ook verder op mankementen en hij zei dat hij mijn distributieriem ook niet al te best meer vond.
Hij liet het mij ook even zien en ik zag er een aantal droogtekrasjes op zitten. Nu weet ik niet in hoeverre het gevaarlijk wordt en wanneer hij precies aan vervanging toe is. Via de zoekfunctie vond ik dat ze meestal om de 120.000 vervangen worden, en mijn kilometerstand staat momenteel op 171.500. Je zou dus zeggen dat hij al een keer vervangen is en de volgende keer nog niet nodig is. Nadeel is alleen dat ik niet weet wanneer de laatste keer is geweest dat die distributieriem vervangen is, omdat ik dat nergens kan terugvinden. Het gaat om een Golf 2 1.6 GL uit 1991. Link naar foto: http://img208.imageshack.us/my.php?image=fotos0736.jpg (als ik de link tussen de IMG-tags zet, krijg ik een kruisje..) Helaas is m'n digitale camera kapot en maakt mijn mobiel -zoals je ziet- erg onduidelijke foto's.. Last edited by KJ-Golf : 15-04-2009 at 20:21. |
|
||||
|
||||
Het is meestal zo rond de 100.000 km. Als je de boel niet vertrouwt dan zou ik hem gewoon vervangen. Dan weet je dat hij wel goed is. Liever nu iets investeren dan dadelijk een kapotte riem. Dat vind de motor niet zo fijn
|
|
|||
|
|||
Ja, dat is waar.. En ik bedenk me nu dat het ook goed mogelijk is, dat de eerste keer dat de riem vervangen is, misschien al vrij vroeg is geweest, en dat deze riem misschien al wel 100.000 km oud is. Maar dat weet ik dus niet..
Alleen hoorde ik dat zo'n reparatie rond de 200 á 250 euro kan gaan kosten. Is voor mij weer een hoop geld en ik wil het daarom liever één of twee maanden uitstellen, maar wil aan de andere kant ook niet het risico lopen dat hij plotseling knapt.. |
|
||||
|
||||
anders is een forummer in de buurt wel zo aardig om het te doen
|
||||
|
||||
Heb het even voor je op gezocht en het is inderdaad bij de 100.000 kilometer.
En zoals eerder gezegt:Bij twijfel vervangen.Als je het uitsteld en de dis gaat eraan kost het veel meer als dat je nu vervangt. |
|
|||
|
|||
Gewoon vervangen, is bij deze motoren heel makkelijk en zo gedaan.
|
|
||||
|
||||
aan delen 70 euro, en een kratje bier voor t eromleggen, als je zelf een schuur hebt!
|
|||
|
|||
Onderdelen [+-60 euro] kosten de wereld niet,een paar kromme kleppen is iets duurder
Als je het niet vertrouwd zeker doen |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik vind het best, maar jij woont in Hilversum en ik in Deventer. Weet niet of je dan zin hebt om dan dat eind voor een krat bier te rijden.. En als iemand mij kan vertellen waar ik die onderdelen die ik nodig heb kan krijgen, zou dat ook fijn zijn. |
|
||||
|
||||
Brezan o.i.d., marktplaats ook al setjes voor 39 euro.... maar ik heb persoonlijk altijd Gates riemen....
Heenweg is niet zo´n probleem, maar tijdens de hobby zal t kratje wel worden aangebroken, en moet ik weer met die grote gele taxi naar huis
|
|||
|
|||
Ghehe.. Heeft iemand toevallig een link naar zo'n setje wat ik moet hebben? Ik weet namelijk niet goed op welke zoekterm(en) ik moet zoeken om bij zo'n advertentie uit te komen.
EDIT: Ik heb dit gevonden: http://link.marktplaats.nl/236757187. Moet ik zoiets hebben voor mijn Golf II 1.6 GL uit 1991? Last edited by KJ-Golf : 18-04-2009 at 16:23. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ja zo iets moet je hebben distributieriem + spanrol.Let wel goed op dat de juiste besteld voor jouw motorcode/type. Succes verder. |
|
|||
|
|||
Is de goede
121 tanden Is deze nieuw ?? |
|
|||
|
|||
Lijkt me van wel (dat het nieuw is), toch? Is er trouwens nog verschil in distributieriem? oftewel: zijn er andere distributieriemen van een Golf 2 die duurder zijn doordat ze qualitatief beter zijn, of maakt het allemaal niet zoveel uit?
|
|
|||
|
|||
is er geen auto matriaal winkel een Brezan of zo in de buurt van deventer
loop je daar even naar binnen , vraag je om een distubutie riem en een spanrol van een golf 2, meestal vraagt z'n man /vrouw je dan om het kenteken van de auto dan komt het 100% goed via MP weet je nooit 100% of het de goeie is , zo iets zou ik nooit van MP of zo kopen en kan die kameraad van jou dat ding er niet even om zetten ? of vraagt die er 200 voor , Last edited by Alberto : 19-04-2009 at 07:20. |
|
|||
|
|||
Jawel, daar ga ik morgen even langs denk ik. Maar ik had al van die kameraad gehoord dat het daar waarschijnlijk een stuk duurder is en hij vond het dus al raar dat dit pakketje van Marktplaats "maar" 35 euro kost. Volgens hem hoef ik er daardoor ook niet veel van te verwachten en hij raadde mij zelfs af om dit te kopen.
Maar ja, zelf heb ik er geen verstand van, dus ik twijfel enorm, omdat hij al eerder had gezegd dat het bij dat bedrijf ongeveer 100 euro zou kosten (riem + spanrol) en 100 euro of 35 euro is nogal een verschil. Last edited by KJ-Golf : 19-04-2009 at 16:52. |
|
||||
|
||||
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het veel is op marktplaats. 35 euro voor riem + rol is wel erg weinig. Toevallig net op een site geweest. Daar stond de rol alleen al voor 33 euro er op.
|
|
|||
|
|||
Quote:
of hij wil er ook een zak centje aan zijn kameraad verdienen tientje of 6 voor een set is normaal 100 euro is te duur Last edited by Alberto : 19-04-2009 at 17:54. |
|
||||
|
||||
en ook hier weer geldt dat je flink wat kunt besparen door de spullen via ebay te kopen
|
|
|||
|
|||
Riem van GATES 26 euro
Spanrol SKF 35 euro Het erop zetten 40 euro |