![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Ik heb sinds kort dat mijn auto tijdens het rijden linksvoor enorm kraakt/piept. Ook heb ik dat ik het hoor tikken wanneer ik mijn stuur maximaal naar links of maximaal naar rechts draai en dan ga rijden. Ik weet niet of deze 2 dingen verband met elkaar hebben, of dat dat los van elkaar staat. Ik heb zonet even mijn wiel eraf gehaald en alles zag er wel goed uit, vering zag er goed uit en nergens sporen van lekken oid. Wel zat er op een stuk aan de binnenkant van mijn velg, dik groen/zwart vet. Echter kon ik geen plek vinden waar het vandaan zou kunnen komen aangezien het overal gewoon droog was. Wanneer ik mijn auto in de versnelling zet en hem dan een beetje heen en weer duw hoor ik het ook kraken, het komt ergens bij de rem of ashoes bij de rem(homokineet geloof ik?) vandaan. Ik denk dat het met de homokineet te maken heeft, maar ik heb geen idee hoe ik dit kan controleren. Iemand ideeen/tips hoe ik dit kan controleren. Of heeft het ergens anders mee te maken? Alvast bedankt. Groeten, Fons Mocht het btw nog van belang zijn. Het is een 1.8 8v |
#2
|
||||
|
||||
![]() als je het stuur helemaal in hebt gedraaid kan het gewoon zijn dat je wielen aanlopen tegen de wielkassen
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Waarschijnlijk een homokineet stuk of iets dergeklijks..
Was geen aandrijfashoes lek? En het kraken en piepen, mischien je stabilisatiestang... Even je rubbers invetten van de stabistang.
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#4
|
||||
|
||||
![]() as je vettige rommel hebt liggen in de velg, ga ik ervan uit dat je buitenste ashoes is gescheurd.
en omdat het al kraakt en bonkt, zal die ook stuk zijn. |
#5
|
||||
|
||||
![]() dat is bijna wel 100% zker dat het je aandrijfas is aan de kant waar het vettig is. Je rijdt al enige tijd met een gescheurde hoes waarschijnlijk waardoor er veel vuil in je homokineet is gekomen en die dus nu ook stuk is.
Complete as vervangen |
#6
|
|||
|
|||
![]() maar zou er dan ook geen vet oid aan de ashoes moeten zitten>
Het vreemde is dat die gewoon helemaal droog was. Maar is dit te controloren of dit stuk is? |
#7
|
||||
|
||||
![]() enige remedie is even het wiel en schijf eraf en kijken..
het enige plekkie dat zulk vet bevat is de kineet. |
#8
|
|||
|
|||
![]() hmm oke en hoeveel gaat zoiets kosten ong.
en verklaart dit ook het kraken/piepen en tikken? Of heeft dit weer een andere oorzaak, zoals bijv. stabistang zoals bertus zei? |
#9
|
||||
|
||||
![]() one way to find out..
even kijken en voelen aan de hoes of die gescheurd is, dus goed kijken en de as rond draaien. de stangen kun je controleren door ermee te wrikken, en de rubbers daarmee op slijtage te controleren. wat het kost, as van de sloperij eurotje of 30. rubber mischien 10tje tot 20 ? |
#10
|
|||
|
|||
![]() hmm ja de hoes is helemaal droog, had ik vanmiddag al gekeken. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat er vet in de velg ligt.
Maar ik zal morgen nog alles wel even goed nalopen, misschien iets over het hoofd gezien ofzo. Maar bedankt iig voor de reacties tot zover. |
#11
|
|||
|
|||
![]() ik had toevallig niet zo lang geleden het zelfde met min 1.8 8v, binnenste homokineet vervangen en nu is het over
![]() Even de as er van onder halen en chekken of tie zwaar gaat en of er geen speling op zit ! En ff vet chekke Groet, Ramon |
#12
|
|||
|
|||
![]() oke, maar kun je zon homkineet los vervangen dan?
of betekent dat hele nieuwe aandrijfas erop? |
#13
|
||||
|
||||
![]() Nee die kun je los vervangen.
|