Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 20-02-2009, 15:33
courage courage is offline
Forum Newbee

Default volkswagen GOLf 3 TD brandstofpomp

hallo allemaal

ik heb een golf 3 td uit 97 en die heeft problemen met de brandstofpomp hij geeft namelijk niet veel diesel druk naar de motor volgens de garage. ik heb al eerder gloeibougies vervangen en startmotor maar nog steeds niets, soms start hij heel moeilijk slaat net op t laatst moment aan maar eenmaal gestart rijd hij probleemloos, en als hij eenmaal warm is en je doet m uit en dan weer aan start hij meteen. maar dan de volende ochtend niet meer of heel moeilijk weet iemand wat ik nog meer kan doen. nieuw brandstofpomp kan ik helaas moeilijk betalen.
Reply With Quote
Old 20-02-2009, 18:10
patjetta patjetta is offline
Forum junkie

kijk eens of de gloei boegies wel stroom krijgen? en of ze het wel doen ik denk dat je dan al een heel eind bent
Reply With Quote
Old 20-02-2009, 22:07
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by patjetta
kijk eens of de gloei boegies wel stroom krijgen? en of ze het wel doen ik denk dat je dan al een heel eind bent

Jaa al nageken ze gloeien gewoon.
Reply With Quote
Old 21-02-2009, 17:31
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head

Send a message via MSN to DÁ-BRT

Ik wil jouw brandstofpomp wel testen, maar dan moet je een keer met de auto bij mij langs komen in Beuningen, dan weet je daarna of hij echt versleten is.

Ik weet zeker dat de desbetreffende garage deze indicatie heeft gemaakt op het gevoel en niet door het meten. De enige manier waarop dit normaal gemeten kan worden is door de pomp op de testbank te bouwen. Als ze dat hebben gedaan heb ik niets gezegd.

Ik heb zelf aparatuur gemaakt om de interne pompdruk uit te meten als de pomp gemonteerd is. Ik weet ook wat voor waarden hij moet hebben en kan hem nog een behoorlijk stuk nastellen (lap middel op een versleten pomp)

Wat ik denk dat jouw probleem kan zijn is dat het brandstof circuit ergens lekt en dat de pomp langzaam leeg loopt. Dit is een veel voorkomend probleem.

Het volgende kan je hier aan doen:

Controleer alle leidingen op droogte scheuren. Mijn voorkeur geniet het om ze allemaal te vervangen door nieuwe Gates slangen. (aanvoer 8mm en retour 6mm) Overal nieuwe klemmetjes op.

Brandstof filter controleren of deze vast zit. En ook direct even het filter ontluchten en het water af laten lopen. Aan de onderkant zit een dop. Die los draaien tot er diesel uit komt. (eerst komt er misschien water als er vocht in de tank zit)

Controleer alle banjo aansluitingen op de pomp en vervang eventueel de 12mm koperen ringen.

Mocht je er niet uit komen weet je me te vinden.

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)

"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
Old 21-02-2009, 17:55
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC

Misschien nog een kleine toevoeging: de messing bus waar de gashevelas doorheen loopt slijt na verloop van tijd ovaal omdat de gashevel altijd tussen twee uiterste standen beweegt. Hier wil de pomp heel gemakkelijk lucht aan gaan zuigen. Is een vrij vaak voorkomend probleem.
Old 22-02-2009, 09:59
Forum Newbee

ehm ik heb alle slangetjes waarin diesel doorheen gaat al laten vervangen door de garage want die dacht namelijk ook lucht erin kon komen. maar weet iemand of het miss wat kan helpen als k de accu vervangen. want ik hoorde ook dat ie een beetje zwak was
Reply With Quote
Old 26-02-2009, 09:07
Forum Newbee

en het rare nu is: als ik in de ochtend nu de auto probeer te starten en tegelijke tijd gas geef start hij wel meteen echt heel raar vind ik dat.
Reply With Quote
Old 26-02-2009, 15:07
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline

heb je nog een choke? Zo nee, kijk eens aan de voorzijde van de brandstofpomp (achter de radiator) Daar dit aan de onderzijde een deksel met een stalen leiding die naar de riemwiel richting loopt. Aan dit dekseltje zit een magneet klep. Kijk eens of deze stroom krijgt?

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi TT 2006 (UAE)

Reply With Quote
Old 01-04-2009, 13:21
Forum Newbee

inmiddels als een maand verder, heb een aantal dingen vervangen accu, startmotor, bougies slangetjes, maar het ligt gewoon aan de druk van de brandstofpomp, heb het nog nie vervangen. Maar betekend dit dat ik de hele brandstofpomp moet vervangen? want rijdend doet ie perfect.
Reply With Quote
Old 01-04-2009, 13:31
Domi
Guest

Quote:
Originally Posted by courage
inmiddels als een maand verder, heb een aantal dingen vervangen accu, startmotor, bougies slangetjes, maar het ligt gewoon aan de druk van de brandstofpomp, heb het nog nie vervangen. Maar betekend dit dat ik de hele brandstofpomp moet vervangen? want rijdend doet ie perfect.

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Ik wil jouw brandstofpomp wel testen, maar dan moet je een keer met de auto bij mij langs komen in Beuningen, dan weet je daarna of hij echt versleten is.

Mocht je er niet uit komen weet je me te vinden.

Reply With Quote
Old 01-04-2009, 16:53
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline

@Domi, dan is mijn aanbod inmiddels ook meer dan maand oud en niet meer geldig....

Gekheid. Courage laat maar horen.

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi TT 2006 (UAE)

Reply With Quote
Reply

Posting Rules