Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-02-2009, 15:33
courage courage is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 11
Default volkswagen GOLf 3 TD brandstofpomp

hallo allemaal

ik heb een golf 3 td uit 97 en die heeft problemen met de brandstofpomp hij geeft namelijk niet veel diesel druk naar de motor volgens de garage. ik heb al eerder gloeibougies vervangen en startmotor maar nog steeds niets, soms start hij heel moeilijk slaat net op t laatst moment aan maar eenmaal gestart rijd hij probleemloos, en als hij eenmaal warm is en je doet m uit en dan weer aan start hij meteen. maar dan de volende ochtend niet meer of heel moeilijk weet iemand wat ik nog meer kan doen. nieuw brandstofpomp kan ik helaas moeilijk betalen.
Reply With Quote
  #2  
Old 20-02-2009, 18:10
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

kijk eens of de gloei boegies wel stroom krijgen? en of ze het wel doen ik denk dat je dan al een heel eind bent
Reply With Quote
  #3  
Old 20-02-2009, 22:07
courage courage is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 11
Default

Quote:
Originally Posted by patjetta
kijk eens of de gloei boegies wel stroom krijgen? en of ze het wel doen ik denk dat je dan al een heel eind bent



Jaa al nageken ze gloeien gewoon.
Reply With Quote
  #4  
Old 21-02-2009, 17:31
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Ik wil jouw brandstofpomp wel testen, maar dan moet je een keer met de auto bij mij langs komen in Beuningen, dan weet je daarna of hij echt versleten is.

Ik weet zeker dat de desbetreffende garage deze indicatie heeft gemaakt op het gevoel en niet door het meten. De enige manier waarop dit normaal gemeten kan worden is door de pomp op de testbank te bouwen. Als ze dat hebben gedaan heb ik niets gezegd.

Ik heb zelf aparatuur gemaakt om de interne pompdruk uit te meten als de pomp gemonteerd is. Ik weet ook wat voor waarden hij moet hebben en kan hem nog een behoorlijk stuk nastellen (lap middel op een versleten pomp)

Wat ik denk dat jouw probleem kan zijn is dat het brandstof circuit ergens lekt en dat de pomp langzaam leeg loopt. Dit is een veel voorkomend probleem.

Het volgende kan je hier aan doen:

Controleer alle leidingen op droogte scheuren. Mijn voorkeur geniet het om ze allemaal te vervangen door nieuwe Gates slangen. (aanvoer 8mm en retour 6mm) Overal nieuwe klemmetjes op.

Brandstof filter controleren of deze vast zit. En ook direct even het filter ontluchten en het water af laten lopen. Aan de onderkant zit een dop. Die los draaien tot er diesel uit komt. (eerst komt er misschien water als er vocht in de tank zit)

Controleer alle banjo aansluitingen op de pomp en vervang eventueel de 12mm koperen ringen.

Mocht je er niet uit komen weet je me te vinden.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #5  
Old 21-02-2009, 17:55
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Misschien nog een kleine toevoeging: de messing bus waar de gashevelas doorheen loopt slijt na verloop van tijd ovaal omdat de gashevel altijd tussen twee uiterste standen beweegt. Hier wil de pomp heel gemakkelijk lucht aan gaan zuigen. Is een vrij vaak voorkomend probleem.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
Reply With Quote
  #6  
Old 22-02-2009, 09:59
courage courage is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 11
Default

ehm ik heb alle slangetjes waarin diesel doorheen gaat al laten vervangen door de garage want die dacht namelijk ook lucht erin kon komen. maar weet iemand of het miss wat kan helpen als k de accu vervangen. want ik hoorde ook dat ie een beetje zwak was
Reply With Quote
  #7  
Old 26-02-2009, 09:07
courage courage is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 11
Default

en het rare nu is: als ik in de ochtend nu de auto probeer te starten en tegelijke tijd gas geef start hij wel meteen echt heel raar vind ik dat.
Reply With Quote
  #8  
Old 26-02-2009, 15:07
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

heb je nog een choke? Zo nee, kijk eens aan de voorzijde van de brandstofpomp (achter de radiator) Daar dit aan de onderzijde een deksel met een stalen leiding die naar de riemwiel richting loopt. Aan dit dekseltje zit een magneet klep. Kijk eens of deze stroom krijgt?
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #9  
Old 01-04-2009, 13:21
courage courage is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 11
Default

inmiddels als een maand verder, heb een aantal dingen vervangen accu, startmotor, bougies slangetjes, maar het ligt gewoon aan de druk van de brandstofpomp, heb het nog nie vervangen. Maar betekend dit dat ik de hele brandstofpomp moet vervangen? want rijdend doet ie perfect.
Reply With Quote
  #10  
Old 01-04-2009, 13:31
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by courage
inmiddels als een maand verder, heb een aantal dingen vervangen accu, startmotor, bougies slangetjes, maar het ligt gewoon aan de druk van de brandstofpomp, heb het nog nie vervangen. Maar betekend dit dat ik de hele brandstofpomp moet vervangen? want rijdend doet ie perfect.


Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Ik wil jouw brandstofpomp wel testen, maar dan moet je een keer met de auto bij mij langs komen in Beuningen, dan weet je daarna of hij echt versleten is.

Mocht je er niet uit komen weet je me te vinden.



Reply With Quote
  #11  
Old 01-04-2009, 16:53
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

@Domi, dan is mijn aanbod inmiddels ook meer dan maand oud en niet meer geldig....

Gekheid. Courage laat maar horen.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum