|
||||
|
||||
katalysator verplicht?
Is een katalysator verplicht onder mijn Golf 1.8i(RP)
Het is een U9 auto,net als m'n ex Golf 1.6. Die moest vorig jaar verplicht een katalysator voor de APK,was nog nagevraagd, maar nu las ik dat auto's beneden '93 een katalysator niet verplicht is, als de CO van max 0,5(voor een U9)maar klopt. Hoe kom ik erachter of de CO zonder katalsator bij m'n 1.8i ook klopt? Of katalysator meenemen en als het niet klopt ertussen laten monteren?
|
||||
|
||||
Gewoon idd even langs een garage rijden en de CO laten meten, als deze een tikkie te hoog is kun je hem nog wat af laten stellen.
Maar als je net als de mijne zonder katalysator een CO hebt van ruim 13,5 gr/KM ontkom je er niet aan en moet je wel een katalysator plaatsen. Kwestie van even laten meten dus..... Suc6!
|
||||
|
||||
meten is weten
|
||||
|
||||
dacht dat de verplichte invoer eind 92 was. Daarvoor is het afhankelijk van co uitstoot. Ook al staat er u9 op je kentekenbewijs. Had dat met mn cabrio ook. Was een kwestie van co goed afstellen voor de keuring en verder nergens last van.
|
|
||||
|
||||
mwah, als je zonder kat je CO waardes haalt is het best.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Precies. De witte zou ook een kat moeten hebben, en is goed gekeurd zonder. De keurmeester wist dat er eentje onder hoorde, en wist dat er geen onder zat. Zolang je binnen de waarden blijft die voor de auto op papier staan lijkt het me in orde.
|
||||
|
||||
Mooi,gelukkig dan.
Kan er i.p.v. een kat gewoon een pijp tussen? Schijnt dat je zonder kat meer vermogen hebt.
|
|||
|
|||
Als er K6 of U9 op je kenteken staat dan ben je verpicht een KAT onder je wagen te hebben, tis alleen zo dat ie niet hoeft te werken mits de CO goed is.
|
|
|||
|
|||
Met een RP kun je zelf niets aan het co veranderen
|
|
|||
|
|||
Quote:
en dat is dus niet juist ff gegoogled van autoweek ... Quote:
|
||||
|
||||
ik maak hieruit op dat als je bijvoorbeeld een auto uit 1989 met Brandstofcode B en U9 op het kenteken dat de auto voorzien moet zijn van lambda en kat
toch?
|
||||
|
||||
nee, ná 31 december 1992
|
|
||||
|
||||
Dus mijn Golf mag een kat vervanger mits de CO in orde is?
En dat is toch gewoon een buis? Deze is voor de 1.8 8V
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily Last edited by Madison : 29-01-2009 at 22:50. |
|
||||
|
||||
katvervanger is een lege kat,... die op de foto is idd een buis.
|
||||
|
||||
Quote:
aan deze heb jij niks madison, aangezien je er eentje nodig heb zonder lambda sonde. Die zit bij jouw in het spruitstuk
|
||||
|
||||
katvervanger is gewoon een stuk pijp.
dummy kat is een nep kat en dan heb je nog een sport kat. e.p.s. maakt je wat jij wilt. |
|
||||
|
||||
Quote:
ok...weer wat geleerd Wil je mijn andere Fire and Ice ook op je F&I website? En wat recente foto's van de VR6?
|
||||
|
||||
stuur de foto's maar door. dan zal ik die weer een keer gaan bijwerken
|
||||
|
||||
Ik heb mijn 86 gti zonder kat en zonder tussen demper gekeurd. Het moest een waarde van max 2.5 hebben.
|
|
||||
|
||||
KR heeft geen katalysator,ik heb nu zelf een KR