#1
|
||||
|
||||
Mijn '83er Golf MK1
Bijna 2 maand ben ik nu in het bezit van een witte Golf MK1 uit 1983.
Hij komt uit Duitsland. Hij is van een oud echtpaar geweest die nu overleden zijn. Familie heeft de auto te koop gezet, zodoende ben ik er aangekomen. Bij de RDW geen problemen gehad en met de APK ook niet. Gegevens: Type: Golf MK1 type 2 Bouwjaar: 1983 Kleur: Alpineweiss (L90E) Motor: 1.5 JB Transmissie: Automaat KM stand: 47.823 bij aanschaf) De auto is nog helemaal origineel. Wat er is vervangen sinds de aanschaf: December 2008: Waterpomp December 2008: Thermostaat Januari 2009: Koelvloeistof Januari 2009: Motorolie (Valvoline 10w40 halfsyn.) Januari 2009: Transmissieolie (Valvoline ATF Dexron) Januari 2009: Oliefilter Januari 2009: Bougies Januari 2009: Verdeelkap Februari 2009: Brandstoffilter Februari 2009: Bougieskabels Februari 2009: Bobinekabel Februari 2009: Schroefset Maart 2009: Middendemper Maart 2009: Luchtfilter Juni 2009: Distributieriem en spanrol Augustus 2009: Golf 2 Edition interieur Oktober 2009: Gele H4's Maart 2010: Chrome biesje Maart 2010: CL lipje Plannen: - Bestuurdersstoel maken i.v.m. beschadiging aan de zijkant. Het bekende kwaaltje. - Powersprint uitlaat Genoeg geluld, foto's: Net na aanschaf, zonder kenteken: Last edited by Kaj_A : 07-04-2010 at 06:56. |
#2
|
|||
|
|||
Erg leuke mk1 ! Volgensmij had je al ergens een topic
Waarom waterpomp vervangen ? Die dingen gaan nooit kapot joh. Dynamo is zo te zien ook al eens vervangen in die 47dkm Ik zou de bodem tectyleren, dan blijft hij echt in top conditie ! Veel plezier ermee
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#3
|
||||
|
||||
Erg nette mk1 en nog bijna nettere km-stand. Kun je ook wel zien aan het blok, bv dat groene bolletje, bij mij is die smerig en mijn blok heeft ook maar 108xxx km gelopen.
Ik zou zeggen, heel veel plezier en veilige km's toegewenst.
__________________
Mijn auto's: 98'er Golf mk4 V5 Highline (daily) 84'er Golf mk1 1.6 cabrio (project) |
#4
|
||||
|
||||
Mooi spul
Velgen zijn ook echt super |
#5
|
||||
|
||||
Leuk ding!!! Goede vondst.
__________________
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
Mooi wagentje! Body ziet er ook nog goed hard uit! Succes ermee!!!
__________________
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |
#7
|
||||
|
||||
super wagen,
doet me denken aan de goede oude tijd van mijn witte golf (bijna 4 jaar geleden)
__________________
VW Golf 6 GTD 2013 VW Golf 1 Diesel 1983 VW Golf 1 Benzine 1977 http://www.classicmk1.nl |
#8
|
||||
|
||||
ziet er netjes uit. wit is tog wel de kleur.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber'' VW Santana 1.6 diesel '82 '' En GOD zag, dat het lauw was '' |
#9
|
||||
|
||||
van een oud vrouwtje geweest? ziet er top uit!
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Dank je! Ik had me inderdaad al eens voorgesteld in het daar voor bestemde gedeelte. Nu heb ik hier een topic aangemaakt waarin jullie up to date wil houden met de dingen die er zoal gebeurd zijn aan de auto. De waterpomp was lek, waarschijnlijk van het 'lange' stilstaan, dus ze gaan weleens kapot De bodem ga ik (nog) niet tectyleren, daarvoor is ie nog te goed/hard. |
#11
|
||||
|
||||
@golfgtiputten: het blok ziet er nog goed en jong uit. Hij is ook netjes dealer onderhouden geweest.
@Gertjan: Ik vind ze ook super, ik zit alleen te denken of ik ze zal polijsten. Het is moeilijk bij deze velg omdat 1 delig en de rand aardig diep is. @Stijn: Dank je @The_Rabbit: Dank je, hij is ook nog heel hard, enige roestplekje zit voor achter de voorbumper. @mk1diesel: Zo'n golf 1 heeft wel wat! Heb er nog niet veel mee gereden vanwege het slechte weer en onderhoud @RJTuning: Op een golf 1 staat elke kleur wel vind ik. Nadeel bij wit is alleen dat je er werkelijk alles op ziet. @knedel16vweber: Hij was van een oud echtpaar. De papieren had ik er bij, die heb je nodig om daar bij de gemeente de auto uit te schrijven. Man kwam uit 1920, die kwam te overlijden, toen op de naam van de vrouw gezet, die kwam uit 1923 en is onlangs ook overleden. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Daarom juist een beschermlaagje aanbrengen
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#13
|
||||
|
||||
@T!m: hij is al een keer getectyleerd en dat zit er nog goed op, dus daarom ga ik (nog) niet opnieuw tectyleren.
|
#14
|
||||
|
||||
Sinds m'n laatste update nog wel een aantal kleine dingen gedaan. Bougieskabels en bobinekabel vernieuwd en de motorruimte wat schoongemaakt. Inmiddels ook het missende klepje van het dashboard binnen gekregen en gemonteerd.
Ook heb ik vandaag nieuwe banden binnen gekregen die morgen om de Exip velgen worden gedraaid. Het zijn Bridgestone Potenza's geworden in de maat 165/50/15. Het komt redelijk getrokken te staan zo te zien: Tevens heb ik voor rondom 40mm verlagingsveren binnen gekregen. Dit komt tijdelijk op de originele schokdemper. Even kijken of ik dan nog fatsoenlijk de straat in kom met al die drempels. Als het goed gaat dan komt er over een tijdje een verlagingsset of een schroefset. Vanmiddag wilde ik de wielkastranden achter (steenslagkapjes) eraf halen, dit ging zo niet 1, 2, 3. Zit dit met klik dingen vast of anders? Iemand een tip om dit er af te krijgen? Morgen ga ik bezig met de voorkant achter de bumper, daar zit wat roest. Dus dat wordt bewerken en spuiten. Last edited by Kaj_A : 13-02-2009 at 17:44. |
#15
|
||||
|
||||
met een 40mm verlagings set zul je geen problemen krijgen.
heb ik zelf ook een jaar mee rondgereden. ik rij nu met ongveer 75mm verlaging (schroefset) en met een gti lip zonder problemen
__________________
VW Golf 6 GTD 2013 VW Golf 1 Diesel 1983 VW Golf 1 Benzine 1977 http://www.classicmk1.nl |
#16
|
|||
|
|||
Dat klikding achter klein gaatje in boren en een parker in draaien kun je hem er zo uit trekken en later andersom monteren zo dat je het gaatje niet ziet verder 2 kuntstof moeren aan de binnenzijde kun je zo los draaien.
mvg JVH |
#17
|
||||
|
||||
mooie velgen, ik had bijna dezelfde onder mn mk1, maar dan met 195-50-15 en zonder verlaging:
__________________
Quote:
|
#18
|
||||
|
||||
@mk1diesel: ik voorzie vooralsnog ook nog geen problemen. Carter hangt wel heel erg laag viel me op.
@JVH: Dank je, ik ga er binnenkort naar kijken! @ArjenE: Dat zijn Ronal velgen of niet? Ziet er wel uit alsof ie iets verlaagd is. |
#19
|
|||
|
|||
Mooie auto! met een schroefsetje ziet de auto er alweer wat sportiever uit.
Leuk dat je hem verder origineel houdt. Die velgen staan m goed Hoe heb je deze auto precies gevonden? via ebay ofzo? |
#20
|
||||
|
||||
Dank je
Via een autohandelaar hier in Enschede ben ik er op gewezen. Hij haalt veel nette oude VAG, mercedes en bmw's uit Duitsland. Op Ebay.de, mobile.de en autoscout24.de zou je eens kunnen kijken, daar staan er zat op. Vandaag de voorkant achter de bumper gespoten, dat ziet er nou ook weer goed uit |