#1
|
||||
|
||||
2.0 16 Tfsi
Heeft Er Iemand Ervaring Met Een 2.0 16v Tfsi Blok?
|
#2
|
|||
|
|||
Wat wil je erover weten?
En wat wil je ermee gaan doen? |
#3
|
||||
|
||||
Ja.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#4
|
||||
|
||||
Ik ook
__________________
Bmw e61 530d touring |
#5
|
||||
|
||||
mogelijkheden voor ombouw in bv golf 1 of 2. max vermogen etc
|
#6
|
||||
|
||||
Het lopende krijgen op het originele motormanagement gaat een groot probleem worden. Iemand hier op het forum heeft het in zijn golf 2 gehad en deze liep op digifant...
__________________
Bmw e61 530d touring |
#7
|
||||
|
||||
marten uit oudehorne. ik dacht dat zn naam hier iets van marten16vt was...
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 |
#8
|
||||
|
||||
Inbouwen is het probleem niet, om de zooi lopend te krijgen op het FSI systeem is een tweede.
Ik begrijp echter niet precies hoezo dit zo'n probleem zou moeten zijn. Als je toch gewoon alles overzet, zou het toch gewoon moeten werken? Zij die het geprobeerd hebben denken hier echter anders over.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#9
|
||||
|
||||
TFSI motor werkt met CANbus systeem ipv een kabelboom.
Alles kan, maar om dat helemaal weg te werken is geen makkelijke klus lijkt me
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#10
|
||||
|
||||
Ik denk dat er gewoon teveel elektronica omheen zit.
Bij huidige auto's is het vaak zo dat als je bijvoorbeeld een stekker van bijvoorbeeld de abs al niet aangesloten hebt, de wagen niet meer start... Ik denk dat daar de problemen zitten.
__________________
Bmw e61 530d touring |
#11
|
||||
|
||||
en wat betreft vermogen?
|
#12
|
|||
|
|||
Idd is het aan de praat krijgen van het FSI gedeelte het grootste probleem. Is zoals al eerder aangegeven een Can-bus systeem, waardoor het input nodig heeft van meerdere sensoren dan diegene die op de motor zitten.
Je kunt het wel draaiend krijgen op het originele management, maar dan moet je zowat de hele kabelboom van een golf 5 in de auto leggen, met alle ecu's, sensoren enz erbij.. Een hels karwei dus. Je kunt deze motor ook laten lopen dmv conventionele inspuiting(zoals idd die van Marten), het gevaarlijke hiervan is dat een verhoging van de laaddruk er onherroepelijk tot leidt dat de motor in de soep loopt. |
#13
|
||||
|
||||
in amerika zijn er inmiddels een paar lopend, maar 1 daarvan heeft de complete cambus zooi gewoon onder zn dash zitten, tot de verlichting aan toe. en de rest via de oude kabelboom draaien.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#14
|
|||
|
|||
Ik heb dit ook draaiend op mijn golf 3, ik heb dan wel een r32 blok van de golf 5. Alles kan als je er geduld en tijd voor hebt.
|
#15
|
|||
|
|||
Bernard, heb jij een FSI blok draaiend op het FSI gedeelte?
Of heb je nog een "oud" model blok, zonder FSI, dat ook nog in de golf 5 geleverd is geweest? Jouw blok is toch bij Michel ingebouwd? |