#1
|
||||
|
||||
mk3 cabrio alarm signaal in de bocht
yoe
sinds deze week rijd men vriendin met haar nieuwe mk3 cabrio gisterenavond rijden we ermee de snelweg op, en in nogal een scherpe oprit van de snelweg begint er een hoog signaal te piepen van aan de licht schakelaar we waren nog maar net vertrokken en het was onder het vriespunt, dus ik dacht dat het piepen iets was zoals mijn mk4 die een signaal geeft als het koud is. maar een mk3 heeft volgens mij geen temperatuur sensor... ze nam de oprit redelijk vlotjes maar niet té snel, dus zou het misschien kunnen zijn dat hij waarschuwt als je te snel door de bocht gaat? als je het contact afzet dan piept de pioneer radio 3 maal als je het frontje er niet af haalt, maar dit was een heel andere toon... Greetz |
#2
|
|||
|
|||
tjeck je olie peil eens
|
#3
|
||||
|
||||
oliedruk/peil waarschuwingssignaal idd.
Heb ik ook ooit eens gehad bij mijn golf3, bleek dat het blokje ineens vrij veel olie verbruikte en het oliepeil te laag was. Hard door de bocht= pomp krijgt niet voldoende olie meer
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#4
|
||||
|
||||
idd ik heb het gisteren nog eens getest en zelf aan het stuur merkte ik het olie peil lampje
vanavond eens olie nakijken, als het niet te hard sneeuwt |
#5
|
||||
|
||||
olie gechecked en pailstok was door, en het plastic buisje, de houder brak af
ik denk dat het niet den originele peilstok is <_< - het stuk van de vorige houder kreeg ik er nie af zonder een tang erop te zetten... - ik heb de peilstok eens in de nieuwe houder gestoken als test en hetzelfde probleem - voorzichtig eruit gekregen en bovenste randjes van de peilstok moeten verkleinen met een shcuurpapier alvorens het nu vlot past. - het lampke van de olie brand niet, ik kap er nen liter bij, en nu hangt er wel olie aan de pailstok maar geraakt nog nie aant minimum volgens mij is die pilstok gewoon te kort bovenste plastic is rood met een groot gat in |