Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-12-2008, 10:42
Luthien Luthien is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 8
Default Raar probleem met de brandstofpomp?

Right, ik ben niet zo heel erg monteur, maar ik snap wel een beetje hoe mijn auto werkt denk ik.

't is een 1300 injectie uit 89.
loopt al jaren als een zonnetje, maar heeft nu sinds een paar maanden wat kuren. Daar kan ik mee leven, maar de vriendin niet zo :P.

het probleem: hij stat eigenlijk altijd prima - ook als het koud is - maar als je dan een stukje gereden hebt, even een half uur in de albert heijn bent en dan weg wil rijden, dan start hij niet.

heel apart op zich, maar nog vreemder is e manier hoe ik wél kan starten.

zover ik weet, springt mijn brandstofpomp aan als je contact aanzet (je hoort een kort 'bzzzt')
als ik wacht tot dat dit geluid afgelopen is (halve seconde of zo) dan start hij niet.

als ik start terwijl de brandstofpomp opstart, dan wil hij prima starten.

da's wel een beetje apart en ik heb eigenlijk liever dat ie gewoon start. iemand een idee waar ik dit kan zoeken?

groeten,
Lucien
Reply With Quote
  #2  
Old 30-12-2008, 15:55
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

als hij niet aanslaat, stinkt ie dan wel naar benzine?
__________________
Golf MKII 16v
Reply With Quote
  #3  
Old 30-12-2008, 16:53
Luthien Luthien is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 8
Default

ik heb dat niet gemerkt, dus ik denk het niet, maar ik zal er eens op letten.

denk je dat ie verzuipt?
Reply With Quote
  #4  
Old 30-12-2008, 18:20
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

heb je der wel eens een nieuwe benzine filter opgezet?,kan vanalles zijn contact achter contactslot,luchtmassa meter,blauwe sensor,een losse vacuumslang ergens......
Reply With Quote
  #5  
Old 30-12-2008, 19:16
Luthien Luthien is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 8
Default

benzinefilter zal ik eens checken. zou kunnen dat die tijdens het starten van die pomp net iets meer druk krijgt.

contactslot wordt niet meer gebruikt, daar is een startknop voor in de plaats gezet.

maar contact is ook het probleem niet, de startmotor gaat wel draaien en de pomp gaat aan, maar hij slaat niet aan.

wel heel apart dat hij wel start in die eerste sekonde.

wat zou de blauwe sensor ermee te maken kunnen hebben?
Reply With Quote
  #6  
Old 31-12-2008, 18:21
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

die hebben over t algemeen wel eens voor problemen gezorgd bij mij met de auto een 2e keer starten en dan liept ie slecht en nadrhand na 10 sec weer goed,regelen wat met lopen van de motor ma vraag me niet wat precies
Reply With Quote
  #7  
Old 31-12-2008, 18:57
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

de blauwe temparatuur sensor is gekoppeld aan je injectie systeem .ff makkelijk uitgelegt
Reply With Quote
  #8  
Old 06-01-2009, 12:51
gele-golf2's Avatar
gele-golf2 gele-golf2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 209
Send a message via MSN to gele-golf2
Default

dat heb ik ook gehad toen heb ik de stekker bij de pomp schoongemaakt met contact reiniger en toen deed hij het een week goed toen hield hij er helemaal mee op komt omdat hij een tijdje stil heeft gestaan bij de sloop andere pomp gehaald voor (20 euro) en hij was weer goed rijd er nu al een half jaar mee nog geen problemen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum