|
||||
|
||||
Achterschokbrekers verwijderen...
Ik ben vandaag bij mijn project golfje begonnen met het verwijderen van het onderstel. De voorste schokbrekers gingen zonder problemen los.
Nu ben ik echter achter aanbeland en ik heb de bovenste moeren zonder problemen los gekregen, maar nu de onderste... Ik heb de moeren los, maar de bouten willen er niet uit. Kan het zijn dat de bouten vast geroest zijn in de bussen? Als ik ze probeer los te draaien dan draait de rubber mee, dus ze draaien wel maar gaan neit los. Ik heb ook al geprobeerd om ze met een hamer eruit te tikken maar dat werkt niet. Iemand nog goede ideeën of uitleg over wat ik misschien fout doe? Bedankt alvast! |
|
|||
|
|||
1mm slijpschijfje de einden afslijpen en dan de rest[in het rubber]als je ze weer wilt gebruiken,uitboren
|
|
||||
|
||||
Heb vandaag ook een setje losgehaald. Ik heb de bouten doorgezaagd met een ijzerzaag.
Zaagblad even demonteren tussen schokdemper en achteras door frutselen, zaagblad weer vastzetten en zagen maar. Koste me een kwartiertje extra werk.
|
||||
|
||||
Bedankt voor de tips. Had gehoopt dat het eenvoudiger kon.
Niet dat de bovenvernoemde methoden moeilijk zijn, maar was er van uit gegaan dat die bout er zo uit kwam en klaar is Kees (hey, zo heet ik helemaal niet). Zitten die bouten zo vast geroest in die bussen? Vind ik eigenlijk wel vreemd gezien de andere bouten en moeren onder de auto ook allemaal blootgesteld worden aan de elementen en die krijg je wel los, zij het soms met moeite. Ik ga er morgen weer eens aan proberen. |
|
||||
|
||||
De bout past precies in de opening van de schokbreker. Door de roest word de bout dikker en komt muurvast te zitten. Ik heb tot nu toe steeds geluk gehad dat er maar eentje vastgeroest was. Maar echt veel tijd kost het nu ook weer niet.
|
||||
|
||||
bij mij is er ook 1ntje helemaal vast geroest... denk toch een kwaaltje van Golfjes 1...
|
||||
|
||||
Praat me dr nie van.....
ben ook ooit aan het worstelen geweest met die dingen.
|
|||
|
|||
Tip als je nieuwe bouten monteerd ze even in smeren met kopervet kom er niet zo vlug vocht tussen en dus ook geen roest.
mvg JVH |