#1
|
||||
|
||||
V6 4 motion uitlaat onder 'gewone' MK4 2.0?
Dag mensen,
ik loop al een tijdje met het idee om mijn einddemper (met 2 naar beneden gebogen pijpjes) te veranderen (of vervangen, vandaar dit topic) voor eentje van een V6 (met 2 kleine ronde eindpijpjes, en nee, standaard past niet, want hij zit onder een V6 4motion). Is dit al vaker gedaan, of zijn deze dingen gewoon te koop? En dan dus geen sportdemper, want wil eigenlijk geen bleeerpijp hebben... Ik hoor het graag. Even foto's ter illustratie (overigens 1 van de mooiste MK4s die ik ooit heb gezien):
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999 - Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998 ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER |
#2
|
||||
|
||||
simons levert hele subtiele dempers (staal of RVS) die precies dezelfde eindpijpjes hebben als de V6.
Ik heb een tijd geleden zo'n V6 look demper onder een golf V5 gehangen van een vriend van me. Je moet dan ook een andere onderlip hebben, want je originele onderlip heeft niet de juiste uitsparing. De 4 motion demper past niet onder een gewone golf, die uitlaat heeft een compleet andere route ivm de aangedreven achterwielen. Dit is toen gebeurd bij Voorwinden Customizing in Groningen. Er waren een aantal dingen die niet zomaar pastten (weet niet meer precies wat), ging om de combi V5 bumper/V6look demper/aansluiting op de voorpijp etc.) Uiteindelijk is alles zonder aanpassingen gemonteerd, dus als je het zeker wilt weten moet je daar even heen bellen.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 Last edited by martiepartie : 10-12-2008 at 10:46. |
#3
|
||||
|
||||
Bij een V6 4-motion ligt de einddemper dwars geplaatst. Dit gaat bij een gewone 2.0 niet passen omdat dan de reservewielbak in de weg zit. Wij leveren echter Supersport dempers waarbij je kunt kiezen uit 49 verschillende eindstukken. Daar zit vast wel een demper bij die hetzelfde oogt als de V6.
|
#4
|
||||
|
||||
Ik weet dat een V6 demper niet past doordat deze dwars is geplaatst. (en achterste aandrijflijn) vandaar ook mijn vraag of hier een oplossing voor was.
@ MartiePartie: die onderlip is al besteld, dus dat gaat geen probleem worden Maar wat ik vaak zie bij een (vervangings-)demper voor een golf 4 is dat de eindpijpjes onder de standaard lip zit ipv erin (in de 'V6' uitsparing) zitten, en dat vind ik GRUWELIJK lelijk!
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999 - Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998 ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb voor een vriend van me hier een oplossing voor gezocht en gevonden (maar niet precies onthouden):
je kan de einddemper van een seat leon .....sport pakken, die heeft het zeflde eindstuk als de v6 maar de demper gewoon in de lengterichting.
__________________
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
Topsport, dat was het
__________________
Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
Van een Seat Ibiza Cupra had ik onder mijn golf twee |
#8
|
|||
|
|||
Hey Big Mark,
hoe heb je het uiteindelijk opgelost? Ben er zelf nu mee bezig nl., een advies is welkom. Dank. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
ik heb zelfde gedaan met mijn TDI past perfect alleen hangen de eindstukken wat te laag in de bumperuitsparing. en m'n achterklep wordt er erg zwart van.
__________________
'92 Corrado VR6 -> Restauratie project '03 Beetle Turbo S -> Daily |