![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heb net helaas het slechte nieuws te horen gekregen dat ik mijn motorblok maar beter kan vervangen.
De complete ontsteking dient vooral vervangen te worden en nog wat onderdelen. Ik wist dat er een x een moment zou komen met ca. 340.000km op de teller. Aangezien ik al met de gedachte liep om er eens een x een ander blokje in te hangen gaan we dat nu maar direct aanpakken. Nu is mijn vraag; ik heb er nu een 1.8 abs motor in hangen door welk blok is deze netjes te vervangen en wat heb ik allemaal nodig. Nee er gaat geen vr6 inkomen en denk ik ook geen G60 ivm vermogenstoename en RDW enz. Dus dacht zelf aan een 2.0 2E blok of een 1.8 16V of ....... Wie o wie kan me helpen en weet ook nog het eea te koop voor me. Het moet in een Passat 35i B3 Variant van 1993 komen.(handgeschakeld). |
|
|||
|
|||
![]() Weg
Last edited by Pewi Vwteam : 18-07-2014 at 20:51. |
|
||||
|
||||
![]() Kan iemand mij met zekerheid zeggen dat dit plug en play wordt?
Een 9A blok dus? Andere opties ook graag laten weten |
|
||||
|
||||
![]() Alles wat er origineel in geleverd is (dus ook vr6 en g60) is plug and play zolang je de juiste onderdelen hebt
RDW is ook geen probleem, aangezien ze er ook origineel in geleverd zijn en er al typegoedkeuring voor is |
|
||||
|
||||
![]() ook in passatio geleverd!
Passat III Sedan 2.0 INJ.16V 9A 1984cc 100kW 03-88 t/m 11-93
|
||||
|
||||
![]() Ik heb nu GEEN schijfremmen achter moet ik deze ombouwen naar schijven?
En wat heb ik nog meer nodig als ik mijn motor vervang door de bovenstaande 9A en of een VR6?? |
|
|||
|
|||
![]() grotere voor remmen ( heb ik wel liggen )
mischien een kabel boom altijd makkelijk maar meestal word die wel bij de motor aan geboden ik heb nog wel een achter as voor je staan missen alleen de rem klauwen van verder compleet , mag je zo op komen halen voor nope |
|
||||
|
||||
![]() heb je voor niet al geventileerde 256mm schijven?
achter is alleen maar voor sporing, zou ik me niet zo druk om maken, trommels remmen best.. Aan de andere kant, waarom koop je geen vr6 sloper voor 500 euro en bouw je alles over. Geen idee wat je budget is, maar je bent compleet en houdt waarschijnlijk een hoop geld over voor nieuwe slijtagedelen |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb de passat VR6 van Mark overgenomen.
Die hoop ik binnen nu en 2 weken op te halen. Loop nu met het idee om alles dan over te bouwen Maar heb wel iemand nodig die dat voor me wil doen.. Motorruimte moet ook nog gespoten worden namelijk. Iemand die hier in de buurt iets weet of iemand weet die dit wil doen.? |
|
|||
|
|||
![]() is van 4 naar 6 cilinders geen probleem voor apk en verzekering ?
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat zal alleen omkeuren worden bij de rdw denk ik Type goedkeuring is er natuurlijk al. Vind het aan de andere kant ook wel zonde om die goede VR6 te demonteren Zo'n 2.0 16V 9A lijkt me ook wel wat Hoef niet perse zoveel vermogen te hebben en die 136PK is toch ook al wel lekker. |
|
|||
|
|||
![]() die motor die ik heb staan is helemaal compleet. en setjes fussee s heb ik ook nog wel liggen van een corrado 16v compleet met schijven en klauwen. als goed is past dit ook zonder problemen.
|
|
||||
|
||||
![]() Kan iemand mij vertellen wat ik allemaal nodig heb om die 2.0 16V 9A in te bouwen
@Pewi, kan ik je even bellen over het eea??? |
|
||||
|
||||
![]() Jongens,
eventuele andere optie is een compleet G60 blok met bak en kabelboom. Wat zou ik dan moeten aanpassen aan de remmen zowel voor als achter??? Graag zsm info :roll: Bedankt ![]() |
|
||||
|
||||
![]() je moet niks
![]() gt g60's hebben 14mm grotere schijven voor en achter ook schijven ipv trommels.. |
|
||||
|
||||
![]() Ok dus ik doe er verstandig aan om voor die grotere schijven te monteren en venetueel achter ook naar schijven ombouwen.
@Alberto, heb je geen ritje richting het westen??? |
|
||||
|
||||
![]() Ok jongens,
ander blok is aangeschaft. Het wordt een G60 voorzien van een gereviseerde G-lader. Compleet met intercooler,bak,kabelboom, tellerunit enz. kunnen overnemen van iemand. Vervolg komt in mij eigen projecten topic. Iig allemaal bedankt |
|
||||
|
||||
![]() Nog even een vraag,
Kan iemand mij vertellen of de achteras incl. schijven van een corrado past onder mijn passat??? |
|
||||
|
||||
![]() OOk wil ik graag weten of ik de aandrijfassen van de Corrado moet gebruiken??
|
|
||||
|
||||
![]() Iemand een antwoord op beide vragen???
|