#1
|
|||
|
|||
Vento 2.0GT klaarmaken voor robuust werk?
Hey mensen,
Ik heb een vraagje wat bij de meesten hier misschien als schennis over zal komen... Binnenkort stap ik over van mijn huidige Vento 1.8CL (uit '93) naar een vento 2.0GT uit '96. Nu ben ik niet uit op verlaging van de auto, al vind ik dit erg mooi staan. Het is alleen niet praktisch voor mij aangezien ik vaak ook met deze auto off-road zal gaan. En die half verharde wegen met keien en kuilen lijken me nu niet echt samengaan met laag hangende auto's... De vraag is dan ook, bestaan er ook bekende aanpassingen waarmee een Golf III / Vento beter geschikt wordt voor het wat minder fijnere werk? Misschien moet ik denken aan andere vering, andere banden? Ik ben benieuwd naar de reacties! |
#2
|
||||
|
||||
of andere auto, wat dacht je van een Jeep? Volgens mij is een vento op normale hoogte (de cl) al hoog genoeg, ik zou eerder voor een carter bescherming of dergelijk gaan.
|
#3
|
||||
|
||||
Jezus, wat ben je van plan...
14 inch velgen met 185/60 banden doet ook wel iets met comfort. Alhoewel ik me ook direct afvraag of dat wel past op een GT (grotere remmen)..
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#4
|
|||
|
|||
Vento GT heeft standaard 15" en past volgens mij geen 14 op...
|
#5
|
||||
|
||||
NOpe, dat past niet. Ik had een 14"reservewiel. Bij een lekke band kwam ik er achter dat een 14"velg NIET op de vooras van een Golf/Vento GT past.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#6
|
||||
|
||||
verhogen dat ding, nee op de foto is geen country, die hadden ze niet in de US, maar een TD met passat veren en poten en grote mudtyres erop. en aangezien golf en vento hetzelfde onderstel hebben.....
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#7
|
||||
|
||||
Dat is trouwens niet alles, volgens mij had hij ook in zijn fusee's lopen zagen...
|
#8
|
||||
|
||||
volgens mij krijg je een vento nooit zo hoog zoals die g1 op de foto zonder toch wat te verzagen/verlassen.
|
#9
|
||||
|
||||
is een g2
voor passat is ieg een slechtwegefahrwerk te verkrijgen, dus struin ebay eens af.. wellicht ook voor golf te krijgen
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#10
|
|||
|
|||
Tsjah, een andere auto is idd het meest voor de hand liggend, maar een Laro Defender of Mercedes G zijn beide nog ff buiten bereik. Daarnaast is een klus als verhogen niet iets wat in mijn straatje past, als ik lees over verzagen etc... Aanpassingen zouden eigenlijk met wat sleutelwerk ook weer ongedaan gemaakt moeten kunnen worden.
Het idee van de carter bescherming klinkt mij iig logisch in de oren, enig idee of dat passend te koop is? Of wordt dat toch zelf een staalplaatje in vorm hakken en monteren? Thanks anyway! |
#11
|
||||
|
||||
Dat is wel kant en klaar te koop maar dan gaat het je flink wat kosten.
|
#12
|
|||
|
|||
ik zou er gewoon standaard veerpoten op zetten.
dan heb je in de wielkasten GENOEG ruimte!!! ook hangt dat hok dan 20 a 25 cm ofzo van de grond af.. ik heb nog wel een setje originele veerpoten liggen met dempers.. komen van een Vento 1.8 8v '93 af. krijg je zoiets...
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015 |
#13
|
||||
|
||||
|
#14
|
||||
|
||||
Ik zou in aan de oude Vento CL gaan hakken en zagen/ experimenteren
(zo'n ding levert toch niet zo veel op) en als je het 'ideale onderstel' hebt ontwikkeld, dit op je GT bouwen. Tòch vind ik het zonde van een (tamelijk schaarse) GT... Het kÃ*n in ieder geval wel; kijk maar naar deze Corrado:
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 01-11-2008 at 07:45. |
#15
|
|||
|
|||
daar zit een onder stel onder van een golf country ...
kijk maar naar het buizen frame |
#16
|
||||
|
||||
dus?
Quote:
dÃ*t is dus de oplossing voor 'KIWI'; orgineel VW en nog demontabel ook!
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#17
|
|||
|
|||
hihi, moet zeggen, ziet er wel humoristisch en enigzins "fout" uit... Denk dat als ik echt vaak off-road zou gaan ik idd of die kant op zou moeten, of gewoon de vento laten voor wat deze is, en voor een all-terrain wagen gaan...
Mijn huidige bedoeling is om de Vento GT te laten wat deze is, maar enige bescherming bieden tegen wat onvoorzichtig rijgedrag van mijn kant. Stuggere vering of juist niet? bodemplaat bescherming? Uitlaat bescherming? Het idee van een staal plaat oid om het carter te beschermen spreekt me bijvoorbeeld aan. Tis eenvoudig, niet heel technisch en volgens mij levert het ook geen bijeffecten op welke nadelig kunnen zijn zolang het geheel demontabel blijft. |
#18
|
||||
|
||||
GT-lip eraf!
Kleinere aanpassingen voor slechtere en/ of onverharde wegen, maar ook weer niet echt 'off-road':
1 Juist soepelere vering; 2 Iets hogere banden (205-55 15 i.p.v. 205-50 15 of zo; ruimte zat bij een Vento): 3 een lagere bandendruk. Voor meer bodemvrijheid, zou ik het bumperrandje vóór eraf halen en deze (meteen!) aan MIJ verkopen Als je dan toch niet meer voor de GT-look gaat... (evt. vervangen door die van je huidige Vento) Maaruh, laat eens wat foto's zien van je oude en nieuwe 'hok'; daar zijn we dol op hiero
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 03-11-2008 at 13:37. |
#19
|
||||
|
||||
Die Blauwe Vento van mij niks voor je? Is ook een 2.0 GL
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |