#1
|
|||
|
|||
1.5 G60 probleempje
Zit met een probleempje, 1.5 G60 gebouwd, eerste run liep de auto perfect, echter na 2 keer starten loopt de auto nog maar op 2 cilinders.....
Al zelf gechecked: -Injectoren, injector 3 en 4 gaven geen goed sproeibeeld, deze heb ik laten reinigen, nieuwe filtertjes erin, etc. Getest en werken nu perfect. -Bougies, waren nieuw maar voor de zekerheid maar weer 4 nieuwe platinum geplaatst. Vonken alle 4 echter een rood/orange vonk. Als ik de auto start loopt deze op 2 poten, als ik de injector connectors van cilinder 3 en 4 afhaal veranderd er niets, als ik echter een connector van 1 of 2 afhaal slaat de motor meteen af. ECU heb ik ook al een reserve geprobeerd, geen verbetering, bobine ook vervangen, echter ook zonder resultaat. Iemand nog verdere suggesties of is mijn vermoeden (Hal gever) gegrond? Ik ga morgen de compressie meten. Thanks voor de eventuele imput alvast.
__________________
It's not the speed that kills you, it's the sudden stop! |
#2
|
||||
|
||||
Injectoren 3 en 4 worden wel aangestuurd?
Compressietest is wel van belang inderdaad, even afwachten wat daaruit komt. Is dat in orde, zou ik toch gaan controleren of de injectoren 3 en 4 ook daadwerkelijk inspuiten. Met bijv: scoop..
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#3
|
|||
|
|||
1.5 G60???????
1.8 zeker. |
#4
|
||||
|
||||
[1.5 G60 gebouwd]
Dus neem aan zelfbouw..
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#5
|
|||
|
|||
Kon ook typfout zijn he
|
#6
|
||||
|
||||
Zal 1.5 zijn, 1.8 krijg je denk ik bijna niet in een Polo coupe.
|
#7
|
||||
|
||||
Heb je wel de massa draden goed aangesloten van de digifant?
Direct aan de accu en aan de kop.? |
#8
|
|||
|
|||
Ik zou eerst even kijken voor compressie, zou goed kunnen dat je zuiger doorgebrand is. Maar aan jou verhaal te horen zit het idd ergens tussen de computer en de injectors.
Ik rij zelf ook met 1.5 alleen dan G40 en gesmede zuigers en speciale drijfstangen. Weet niet wat jij er allemaal in heb steken. Gr, Pim Last edited by SjefG40 : 08-10-2008 at 18:35. |
#9
|
|||||
|
|||||
Quote:
Kabelboompje doorgemeten en kabels zijn goed, is geen sequential injectie dus als 1 en 2 geen aansturing krijgen dan krijgen de andere dat ook niet/wel, kabelbreuk komt wel eens voor dus had idd gekunt. Denk idd dat als ik de compressie morgen gemeten heb we wel wat wijzer zijn. Quote:
Idd gebouwd, 77 boring en 1W krukkenas met een G60 lader dus bijna 1.5 met een G60. Quote:
Dat valt wel mee, basis is er al Quote:
Alles zit goed aangesloten en gechecked. Het is zeker geen massa probleem. Quote:
Er zitten genoeg modificaties op om een doorgebrande zuiger tegen te gaan, zuigerbodemkoeling, speciale gesmede zuigers die ook nog een gecoat zijn, chip is een basis chip waarbij het mengsel al wat vetter is, druk is niet boven de 0.6 geweest. En ik heb al even met een endoscoop gekeken naar de zuigers en die zijn gelukkig niet geschadigd o.i.d voor de rest is niets meer orgineel. Ik denk dat het of met de halsensor/ontsteking te maken heeft, vonk is niet echt blauw of dat de kleppen in de 3de en 4de cilinder het niet zo leuk gevonden hebben, kon ik zo niet goed zien. Maar morgen weten we meer. Nog wat foto's voor de geintereseerden:
__________________
It's not the speed that kills you, it's the sudden stop! |
#10
|
||||
|
||||
zijn de bougies nat dan?
Probeer anders eens de injectoren van plaats te verwisselen, kijken wat er dan gebeurd |
#11
|
||||
|
||||
Ziet er netjes uit!
Ben wel benieuwd wat er uit de compressie test komt, aan de hand daarvan zou ik pas verder gaan zoeken. Basis is het belangrijkst in mijn ogen..
__________________
>>> Audi A4 Cabrio <<< >>> Golf IV Cabrio <<< >>> Golf II 1.3 NZ <<< |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Bougies 3 en 4 zijn "zeike" nat, injectoren heb ik al verwisselt, dus aan de injectoren zal het denk ik niet liggen, heb zelfs de orginele injectoren erin gehad, zelfde probleem. Denk dat het nog aan de ontsteking kan liggen/vonk is niet echt super, maar aan de andere kant denk ik dan weer van waarom het mengsel van 1 en 2 wel ontsteken en 3 en 4 weer niet, of met het test rijden zijn de kleppen van 3 en 4 verbrand. AFR was goed, iets te vet tijdens het test rijden, 10 min gereden, liep goed, even stil gezet (10min) toen slechte start en pruttelen/pingelen, rustig verder gereden en voor de deur nog maar 2 cilinders die ontsteken. Ik heb toen de injectoren los gehad, gekeken naar het sproeibeeld, injector 1 was goed, 2 was minder en 3 en 4 geen sproeibeeld, heb toen de injectoren weg gebracht naar een Bosch service station, zij constateerde dat de opbrengst van 2,3 en 4 minder dan de 308cc was, injectoren zijn toen alle 4 gereinigd en voorzien van nieuwe rubbers en filters en opnieuw getest, test rapport was op alle 4 de injectoren naderhand weer 308cc. Dus in eerste instantie dacht ik van eureka probleem opgelost, jammer genoeg niet dus. Brandstofpomp is nieuw (Bosch 0 580 254 044 300LP/H) brandstoffilter is ook nieuw gezet, pomp in de tank is ook nieuw. Zit een verstelbare benzine druk meter tussen, druk is +/-3 bar. Ontsteking is goed ingesteld, 7-8 gr voor BDP, CO potmeter @900 ohm. ECU is een 250Kpa mapsensor ingekomen en een aangepaste chip voor 250Kpa en de rest van de modificaties. Auto moet nog naar Rüddel Motorsport ( http://www.rueddel-motorsport.de )voor de uiteindelijke afstelling maar dan moet die wel eerst lopen
__________________
It's not the speed that kills you, it's the sudden stop! |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
Thanks, alles zit nu nog netter, zal nog wat recentere foto's posten als de auto straks helemaal klaar is. Ik ga idd morgen na het werk eerst de compressie meten, als deze goed ik check ik pas de ontsteking/halgever, etc.
__________________
It's not the speed that kills you, it's the sudden stop! |
#14
|
|||
|
|||
Leuk project!
En met originele bougies? (W5DPO) Rotor+verdelerkap+kabels in orde? Hall-sensor kan, zie je de toerenteller ook raar doen?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#15
|
|||
|
|||
Ik heb ook problemen gehad. Hij wou niet lekker blijven lopen etc.
Omdat ik ook het hele stage5 pakket had genomen bij SLS zat er ook een chip van hun in. standaard gebakken exemplaar voor die set-up. Niet echt om over naar huis te schrijven. Hun zitten altijd dat ze binnen de TUV en milieu-eisen blijven. Teminste werd mij verteld. Dus die wagen stond niet helemaal open. Dus heb ik de brandstof druk omhooggegooid naar 4.5 bar en hem naar JD gebracht. Die heeft hem toen helemaal afgeteld en een programmatje op maat geschreven. Kost een paar knaken maar dan heb je echt wat. Dus waarom helemaal naar duitsland met je polo. Die van mij gaat nu echt als een rakket. (nouja op het moment niet, staat in de garaga. De buitenkant is aan de beurt) Gr, Pim |
#16
|
|||
|
|||
Je twijfelt zelf al over de kleur van de vonk en de ontsteking... ik zou daar maar eens goed naar gaan kijken!
|
#17
|
||||
|
||||
Mooi project anyway, ik hoop dat je het opgelost krijgt!
|
#18
|
|||
|
|||
Compressie gemeten, 1 - 14 bar, 2 - 14 bar, 3 - 0 bar, 4, - 0 bar.
Probleem gevonden........ Zuigers nog met een endoscoop bekeken van de 3de en 4de cilinder, geen gat! kan ook niet anders had mijn motorruimte aangezien ik de carterontluchting gewoon open heb er wel anders uitgezien..... Hoogstwaarschijnlijk dus de kleppen afgebrand, of iets anders met de kleppen, zuigerveren lijkt me ook stug want dan had ik minimaal wel iets van druk op de cilinders moeten hebben. Zaterdag maar de kop er vanaf trekken en kijken hoe de kleppen eruit zien. Injectoren leveren nu wel voldoende volume, bougies vonken alle 4 blauw. Daarbij waren de bougies (heb er weer nieuwe ingezet) van 3 en 4 nog mooi schoon. Wordt vervolgt.
__________________
It's not the speed that kills you, it's the sudden stop! |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Ligt het nou aan mij of zijn beide inlaat delen afgesloten? |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
Misschien om er geen vuil in te laten komen bij de opbouw fase Maar zou het hierdoor komen dat ik op 2 cilinders geen compressie heb
__________________
It's not the speed that kills you, it's the sudden stop! |