#1
|
||||
|
||||
Blok 1800 8v in jetta 1
Goeiedag.
Ik heb van een vriend van Tjaap een Golf 2 GTI uit '89 gekocht met het volgende plan. Zelf rijd ik in een Jetta mk1 uit '84 met een 1.5 8v JB motor. Nu wil ik de golf uit elkaar trekken en alles is onderdelen gaan verkopen, en het blok over zetten in mijn Jetta. Nu is mijn vraag wat voor problomen ik tegen aan lopen? MBT ophanging, aandrijving, boordcomputer. ruimtedelen zoals ruitenvloeireservoir even nog een paar foto's: De golf 2 GTI Met de 1800 8v blok Die gaat ruilen van blok met mijn Jetta tegen de 1.5 JB motor. En nog even een foto'van ze allebei. Ik ga in een garage in hoek van holland samen met`Gertjan en nog een vriend hem helemaal uit elkaar halen en alles in onderdelen verkopen. De 4 bak uit de jetta blijft erin. aangezien er in de bak van de golf een groot gat zit en niet meer te gebruiken is. zodra het project officieel gestart is start ik nog wel een topic over dit project. en zodra er onderdelen te koop staan kun je ze vinden in de te koop sectie.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber'' VW Santana 1.6 diesel '82 '' En GOD zag, dat het lauw was '' |
#2
|
|||
|
|||
mm oke de 4 bak dus achter de gti motor kan alleen ga je wel een versnelling missen! en ben bang dat je bak het niet gaat houden! gewoon je golf 1 motorsteunen gebruiken. benzine pomp plaatsen. uitlaatspruitstuk over zetten of gelijk spaghettie monteren! en bedrading aansluiten das altijd het leukste! of je moet geluk hebben dat hier nog het oude tijpe zekeringkast in zit [bij de gti] maar verwacht het niet! succes met je project.
|
#3
|
||||
|
||||
dankje
ik was er al achter dat ik gewoon dezelfde motorsteunen moets gebruiken. maar zat een beetje met de boordcomputer. zat eraan te denken dat ik alleen de dingen ervan gebruik die nodig zijn om de motor te laten draaien. en olietemperatuur en oliedruk sluit ik wel op een andere manier aan. als iemand anders nog tips en trucs voor me heeft graag. of gewoon even je goedkeuren vind ik ook al leuk zal natuurlijk pas de echte problemen tegenkomen als ik eraan begin.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber'' VW Santana 1.6 diesel '82 '' En GOD zag, dat het lauw was '' |
#4
|
|||
|
|||
Zou toch proberen een 5 bak passend bji de gti motor te scoren.....
Als de 4 bak het al houd gaat het niet lekker rijden.... |
#5
|
||||
|
||||
naja het schakelt een beetje kort en mis die 5de. maar die 5 bak komt er ook wel.
alleen nog niet meteen. moet em eerst vinden.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber'' VW Santana 1.6 diesel '82 '' En GOD zag, dat het lauw was '' |
#6
|
|||
|
|||
Brandstof pomp moet je ook van de GTI over zetten
Je kunt het beste eerst de ombouw doen en dan de onderdelen[als de motor draait] gaan verkopen Zul je net zien dat je iets verkoopt dat je nodig hebt |
#7
|
||||
|
||||
jah pcies. goeie tip!
maar denk dat ik wel met zekerheid het interieur en de deuren kan gaan verkopen zonder dat me motor er rotter op loopt
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber'' VW Santana 1.6 diesel '82 '' En GOD zag, dat het lauw was '' |
#8
|
||||
|
||||
heb je de wielen er nu toch bij of moeten die nog een keer terug?
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#9
|
||||
|
||||
moete nog een keer terug.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber'' VW Santana 1.6 diesel '82 '' En GOD zag, dat het lauw was '' |
#10
|
||||
|
||||
watvoor interieur zit erin rutger?
__________________
Passat 35i 1989 |
#11
|
||||
|
||||
die omin vieze GTI blauw interieur. jwt
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber'' VW Santana 1.6 diesel '82 '' En GOD zag, dat het lauw was '' |
#12
|
||||
|
||||
Zaterdag gaan we een poging wagen tot ombouw,
ik had nog enkele vraagjes voor de kenners hier: Wat voor motorcode heeft dit blok (modeljaar 88) en wat voor Digifant zit hierop, 1 of 2? Of algemene tips bij het ombouwen van carburateur naar Digifant? Brandstofpomp is gewoon over te zetten van Golf 2 naar Jetta 1? |
#13
|
||||
|
||||
Is die 1500 gaar?
Ombouwen moet niet zoveel problemen opleveren. Meeste mee overbouwen en wat kleine dingen aanpassen Qua elektra (digifant etc) heb ik eigenlijk geen idee hoe dat in z'n werking gaat. Ik zou echt voor een 5-bak gaan, maar volgens mij ben je al overtuigd
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#14
|
||||
|
||||
Nee, die 1500 loopt eigenlijk nog perfect.
Maar meneer wil meer vermogen om de Subaru Impreza van z'n zwager bij te kunnen houden We hebben wel geluk dat we een complete auto tot onze beschikking hebben om het zooitje over te bouwen. |
#15
|
|||
|
|||
goeiedag
als je bij de jetta de aavoer van brandstof vanuit bovenzijde tank hebt, dus waar de brandstofvlotter zit, dan moet je deze vervangen voor eentje met een opvoerpompje dus bv van een cabrio met 2h motor. of de gti heeft er een en die kun je misschien gebruiken. ook moeten de brandstof leidingen worden vervangen voor groteren. ik ben op het moment bezig in mijn cabrio een gti blok te leggen. had een caburateur (ex) motor. deze 2 stappen wist ik voorop ook niet dus ik denk vermeld ze maar ff. mvg roy |
#16
|
||||
|
||||
Zo, even een fotoverslag:
Begonnen met dit Eerst even koffie er overheen gegooid. Heftig aan het sleutelen Jeej motor ligt eruit Leeg En een aanhanger en kofferbak vol spul Tijdens het slopen ook nog een kerel ontmoet, die toevallig met z'n Golf 1 16v langsreed. Meteen wat handige tips van gekregen. Remmen zijn zo over te zetten, voor en achter. Met de kabelboom komen we ook mooi uit, na enig onderzoek bleek dat er nog een oud type kabelboom inzat, was dus enorme mazzel is want dat is als het goed is plug en play over te zetten Enige wat we nu nog nodig hebben is een brandstofpomp van een injectie model, cabrio of GTI dus. En iets met de uitlaat verzinnen, maar er komt waarschijnlijk meteen een spaghetti spruitstuk onder. |