Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-09-2008, 21:16
Helios Helios is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 147
Default digifiz probs wie weet raad

Ik heb vandaag mijn digifiz aangesloten in mijn golf, nu zijn er een paar probleempjes :

geen snelheidsaanduiding
geen koelvloeistoftemperatuur aanduiding
mistlichten voor en achter werken niet meer
linker pinker blijft continu branden als men het contact opzet, en pinkt ook niet meer mee en geeft ook geen aanduiding , rechts werkt volledig normaal
geen aanduiding op het tableau van de achterruitverwarming

ik heb de sensor in de versnellingsbak geplaatst ik ga van de week is proberen met een ander

de kabelboom van de schakelaars is mee vervangen
kabelboom van de digifiz ook

ik denk dat het zo wat was

wie weet er raad
Reply With Quote
  #2  
Old 28-09-2008, 22:11
frankvr6 frankvr6 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,054
Default

is de fiz nog wel goed wel getest
Reply With Quote
  #3  
Old 29-09-2008, 11:06
Helios Helios is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 147
Default

Quote:
Originally Posted by frankvr6
is de fiz nog wel goed wel getest


volgens de verkoper wel hij repareert ook digifizen

maar denk dat er iets is mis gegaan met de bekabling

heb die vanuit de motorruimte wat moeten aanpassen misschiens dat hier ergens de fout zit

is de voeler van het koelvloeistofmetertje anders dan bij een analoge?
Reply With Quote
  #4  
Old 30-09-2008, 07:58
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,345
Default

Kabels zijn VAAK 1 op 1 over te zetten, nu dacht ik ff uit mijn hoofd dat het koelvloeistof draadje wel anders was. Heb je geen schema erbij??
Maar weet je zeker dat de teller goed is?? Wat betreft de snelheids aanduiding wat heb je wel en niet? Die schakelaar geeft puls aan de teller, snelheid, en hij moet + en - hebben. Anders doet ie niks.

Success
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #5  
Old 30-09-2008, 08:39
Helios Helios is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 147
Default

Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
Kabels zijn VAAK 1 op 1 over te zetten, nu dacht ik ff uit mijn hoofd dat het koelvloeistof draadje wel anders was. Heb je geen schema erbij??
Maar weet je zeker dat de teller goed is?? Wat betreft de snelheids aanduiding wat heb je wel en niet? Die schakelaar geeft puls aan de teller, snelheid, en hij moet + en - hebben. Anders doet ie niks.

Success


ja dat van dat koelvloeistof moet ik nog nazien dit komt wel in orde vermoed ik
van de week ook is met een andere sensor proberen
toerenteller heb
snelheidsaanduiding blijft op nul staan
Reply With Quote
  #6  
Old 30-09-2008, 14:46
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,345
Default

Als de snelheid op nul blijft staan, dan kan het zijn dat de baksensor stuk is.
Er zitten 3 contacten op, een + & - en een puls die naar de teller gaat.
Dit is testen met een multimeter, maar meestal (ik wil niet pessimistisch zijn) is het de klok waar het aan ligt, heb ik nl zelf ook gehad
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #7  
Old 30-09-2008, 17:35
TT-TDI MANIAC TT-TDI MANIAC is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 440
Default

Jep kopen van digifizen is niet zonder gevaren, wordt veel troep aangeboden. Het beste is om het van tevoren te testen met de zelf test dan weet je wat je koopt.
Reply With Quote
  #8  
Old 01-10-2008, 08:06
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by TT-TDI MANIAC
Jep kopen van digifizen is niet zonder gevaren, wordt veel troep aangeboden. Het beste is om het van tevoren te testen met de zelf test dan weet je wat je koopt.
Wat denk je te zien met de zelftest?
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #9  
Old 01-10-2008, 11:24
Helios Helios is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 147
Default

ik denk je dat je niet veel meer te zien krijgt als ik momenteel op mijn display
want als je het contact opzet doet hij een soort van test en dan ligt alles op
Reply With Quote
  #10  
Old 01-10-2008, 12:03
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,345
Default

Quote:
Originally Posted by Helios
ik denk je dat je niet veel meer te zien krijgt als ik momenteel op mijn display
want als je het contact opzet doet hij een soort van test en dan ligt alles op


Dan zul je toch met die baksensor aan de gang moeten om te kijken of dat je snelheidsmeter dan beweegt, kun je handmatig testen, zonder dat de motor loopt.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #11  
Old 01-10-2008, 20:55
Helios Helios is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 147
Default

Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
Dan zul je toch met die baksensor aan de gang moeten om te kijken of dat je snelheidsmeter dan beweegt, kun je handmatig testen, zonder dat de motor loopt.



moet je er dan gewoon me rond draaien om hem handmatig te testen? of ...
Reply With Quote
  #12  
Old 03-10-2008, 06:57
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,345
Default

Ja dat klopt, als je de sensor handmatig ronddraait, en natuurlijk de + & - aangesloten hebt, kun je op de middelste aansluiting met een multimeter testen of dat daar pulsen uitkomen. Als dat zo is is de sensor goed, ligt het dus aan de teller
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #13  
Old 03-10-2008, 11:51
Helios Helios is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 147
Default

Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
Ja dat klopt, als je de sensor handmatig ronddraait, en natuurlijk de + & - aangesloten hebt, kun je op de middelste aansluiting met een multimeter testen of dat daar pulsen uitkomen. Als dat zo is is de sensor goed, ligt het dus aan de teller


ok ik ga het vant weekend eventjes proberen
Reply With Quote
  #14  
Old 07-10-2008, 22:33
Helios Helios is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 147
Default

heb sinds vandaag een snelheidsaanduiding sensor was dus defect heb er nu eentje in staan van een golf 3 diesel.

Maar nu is het probleem het volgende toen ik de wagen startte stond de teller op nu ben er mee vertrokken voor een testritje en de snelheid klopt langs geen kanten.

Als ik hem toen hierna gewoon in rolentie laat draaien blijft de snelheidsindicator rond de 32km/uur draaien kom ik aan mijn gaspedaal dan schommelt de snelheid. Tis precies of die gestoord wordt door het toerental?

Weet iemand wat dit kan zijn?

Probleem achterruitverwarming is opgelost
Reply With Quote
  #15  
Old 08-10-2008, 12:18
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,345
Default

Dan zou het toch aan de sensor in de bak moeten liggen (denk ik),
heb nl zelf ook een type 3 aansluiting erop, en bij mij werkt het wel.
Op marktplaats staat voor €40,- nog een type 2 pulsegever te koop.
Misschien daarmee opgelost
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #16  
Old 08-10-2008, 20:14
Helios Helios is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 147
Default

Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
Dan zou het toch aan de sensor in de bak moeten liggen (denk ik),
heb nl zelf ook een type 3 aansluiting erop, en bij mij werkt het wel.
Op marktplaats staat voor €40,- nog een type 2 pulsegever te koop.
Misschien daarmee opgelost


dus het zou aan de sensor kunnen liggen dat ie niet meer 100 percent juist functioneerd? dan moet ik vant weekend nog is een andere proberen heb er thuis nog wel eentje ergens liggen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum