![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() ben een draadboom aan het aansluiten van een g60 d.z.g.n digi1 op een kr draadboom.
heb ook schema,s gevonden maar nu zit ik met een vraag waar ik niet uit kom. namelijk waar je de naloop van de benzinepomp vandaan moet halen. als je kijkt op het schema staat het er wel bij maar snap ik het niet. staat onderaan dat de naloop handmatig bijgemaakt dient te worden. via relais 91. dus als er iemand is die me hier mee zou kunnen helpen met hoe ik het moet aansluiten zou mn dank groot zijn. en mocht het nodig zijn dan ook een relais 91 gezocht http://www.volksforum.com/albums/fi...st_original.jpg
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#2
|
||||
|
||||
![]() kom op jongens niemand die me ff kan helpen.
volgens mij is het plaatje van ron??? staat onder aan het schema. zit hier ook op het forum als het goed is.
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#3
|
||||
|
||||
![]() niemand????????????
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#4
|
||||
|
||||
![]() he kerel,
Als ik het zo lees moet je gewoon een los relais nr 91 nemen, en die los naast je zekeringkast bouwen, geschakeld via de oude kabelboom. Ik herken relais 91 niet 123 uit mn blote hoofd, maar het lijkt me dat relais 91 de volgende aansluiting kent: 86-30-85 ( standaard ) en dan dus 86a of iets dergelijks voor de naloop met een bimetaaltje ofzo geregeld, wat relais 91 dus onderscheid van een standaard relais 30 of 32. maar even een blonde vraag, waarvoor is die naloop zo belangrijk, bij aanzetten van contact zal de brandstofpomp gelijk aanslaan en dus komt er weer druk op je brandstof systeem, dus naloop is waar goed voor????? heb je de schema's digitaal? PM ze anders eens naar me, ga ik met je mee zoeken. tjuus!
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() waar die naloop goed voor is weet ik ook niet
![]() en of je hem wel nodig hebt. mischien als je het in een auto bouwt die standaard geen benzine pomp heeft. dat je het dan met een relais moet doen. ik ga je de schema,s sturen die ik heb ,hopelijk heb je er iets aan. ![]()
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#6
|
||||
|
||||
![]() Een originele G60 heeft een naloop voor de brandstofpomp. De temperatuur voeler hiervoor zit boven het kleppen deksel. Door de warmte kunnen luchtbellen in de leiding komen (zegt men). Door de naloop zal dit nier gebeuren omdat je dan de benzine rondpompt door het systeem en het sneller zal afkoelen.
Bij bijna alle swaps van een g60 motor die ik heb gezien is de naloop niet aangesloten.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#7
|
||||
|
||||
![]() ok thanxx daar heb ik wat aan.
dus het is geen noodzaak.
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#8
|
||||
|
||||
![]() nu heb ik het volgende probleem dat ik geen plus krijg op de pomp.
heb de draden zo aangesloten als op het schema. dus als er iemand is die ff met me mee denkt zal ik dat zeer waarderen.
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#9
|
||||
|
||||
![]() Waarschijnlijk verkeerd relais. Welke zit er nu in ?
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#10
|
||||
|
||||
![]() relais 80 op plaats 2 en relais 30 is er bij gemaakt
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#11
|
||||
|
||||
![]() De roodgele draad op D (de witte stekker) positie 13 is de aansturing van je relais. Hierop komt geen 12 volt maar een massa die de ecu moet geven.
Gaat de pomp wel lopen als je het relais doorverbind ?
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#12
|
||||
|
||||
![]() ga het morgen weer proberen ik hou je op de hoogte
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#13
|
||||
|
||||
![]() Heb de naloop idd niet ingebouwd. Maar op sommige momenten heb ik wel last van vapour lock in het systeem.
Dan moet je langer doorstarten voordat de koffiemolen het weer doet. ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() en loopt het handeltje al?
|
#15
|
||||
|
||||
![]() ga vrijdag weer aan de slag dan heb ik een vrije dag .
ik hou jullie op de hoogte.
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#16
|
|||
|
|||
![]() Waar vind je die schemas?
Mag je ook mailen als je wil.. Altijd handig! |
#17
|
|||
|
|||
![]() als je dan toch bezig bent wil je mij ook is die schema s ff door sturen? alvast bedankt vr gr stefan
|
#18
|
||||
|
||||
![]() jongens heb een probleem krijg geen stroom op de rood\geel draad van de benzinepomp
heeft iemand een voorbeeld hoe de relais van een kr moeten zitten. heb ook geen plus op de zekering van de benzinepomp.
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#19
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Heb je als het goed is bij een KR geen last van Zit een drukaccumulator onder en bij de G60 niet |
#20
|
||||
|
||||
![]() nou ik ga vanaf het begin beginnen
alles opnieuw los gehaald ,ga nu allerlei gegevens verzamelen. ga foto,s maken over de bedrading en het aansluiten dus alle info is welkom en natuurlijk hou ik jullie op de hoogte gr menne
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |