Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-08-2008, 17:28
starsky's Avatar
starsky starsky is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 880
Default Hoofdremcyclinder

Afgelopen week had ik druk verlies bij het remmen en moest meerdere keren op de pedaal te trappen om goede druk te krijgen. Gister mee bezig geweest en bleek dat remvloeistof aan de lage kant was en de remschijven/remblokjes voor waren bijna versleten, dus gelijk de remschijven en remblokjes vervangen. Tevens heb ik de remmen achter losgehaald en schoon gemaakt.

Bij het afstellen van de remmen kreeg ik achteren geen druk meer en later had ik ook geen druk meer op het rempedaal. Is het nu zeker dat de hoofdremcylinder stuk is? Of kan het nog wat anders zijn..?
__________________
Polo 9N3 '05 1.4 TDI chipped by JD Engineering
Reply With Quote
  #2  
Old 24-08-2008, 18:31
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,353
Default

Het wil idd wel eens gebeuren dat roestvorming aan de binnenkant van de hoofdremcilinder de rubbers kapotschuurt... Als je systeem verder goed en droog is dan vrees ik het ergste
Reply With Quote
  #3  
Old 24-08-2008, 19:09
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Ik heb het pas ook gehad, precies wat je zegt, dat de druk wegvalt.
Andere hoofdremcilinder erop gezet, boel goed ontlucht en hij remt weer perfect
Reply With Quote
  #4  
Old 24-08-2008, 21:06
RJTuning's Avatar
RJTuning RJTuning is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 483
Default

als je remschoenen versleten zijn heeft ie meer remvloeistof uit het reservoir nodig om de schoen tegen de schijf aan te krijgen. hierdoor is de kans op lekkage veel groter en is je reservoir veel leger.

denk dat je het best eerst kan proberen door gewoon te gaan ontluchten. dat kost je echt 15 min, en is heel makkelijk te doen als je met z'n 2 en bent.
als je daarna nog druk verliest kan je altijd nog je hoofdremcilinder vervangen.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber''
VW Santana 1.6 diesel '82

'' En GOD zag, dat het lauw was ''
Reply With Quote
  #5  
Old 24-08-2008, 21:11
starsky's Avatar
starsky starsky is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 880
Default

Quote:
Originally Posted by RJTuning
als je remschoenen versleten zijn heeft ie meer remvloeistof uit het reservoir nodig om de schoen tegen de schijf aan te krijgen. hierdoor is de kans op lekkage veel groter en is je reservoir veel leger.


Dat dacht ik ook dat het eerst daardoor kwam, maar alle remmen zijn goed en remvloeistof is bijgevuld.

Ben ook al 1,5 uur aan het ontluchten geweest dus daar kan het ook niet aan liggen lijkt me.


Is een nieuwe hoofdremcylinder nog duur? Of kan je beter voor een 2e hands gaan?
__________________
Polo 9N3 '05 1.4 TDI chipped by JD Engineering
Reply With Quote
  #6  
Old 24-08-2008, 21:12
RJTuning's Avatar
RJTuning RJTuning is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 483
Default

ik heb het net bij Gertjan z'n jetta gedaan samen met hem. was 15 min ontluchten maar die had idd wel daarvoor z'n hoofdremcilinder vervangen.

en gewoon 2de hands. dus hoeft niks mis mee te zijn.

edit: sorry om antwoord te geven op je vraag: nee weet niet wat het nieuw kost. kijk gewoon even wat sites af. dan heb je wel een idee.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber''
VW Santana 1.6 diesel '82

'' En GOD zag, dat het lauw was ''
Reply With Quote
  #7  
Old 24-08-2008, 21:54
starsky's Avatar
starsky starsky is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 880
Default

Kan niet echt sites vinden waar de prijs erbij staat..?
__________________
Polo 9N3 '05 1.4 TDI chipped by JD Engineering
Reply With Quote
  #8  
Old 25-08-2008, 15:43
7feetpete's Avatar
7feetpete 7feetpete is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 47
Default

hey hoi,

ik heb even voor je op h-base gekeken, en de bruto prijs van een hoofdremcylinder is 122 euro. ik zou dus voor een 2e handsje gaan.

groet peter
Reply With Quote
  #9  
Old 25-08-2008, 16:13
starsky's Avatar
starsky starsky is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 880
Default

Bedankt voor het kijken!

Moet je nog ergens op letten als je een 2e hands haalt?
__________________
Polo 9N3 '05 1.4 TDI chipped by JD Engineering
Reply With Quote
  #10  
Old 25-08-2008, 17:51
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by starsky
Bedankt voor het kijken!

Moet je nog ergens op letten als je een 2e hands haalt?

Dat je de goede hebt
Het rembakrachtiger of zonder
Reply With Quote
  #11  
Old 25-08-2008, 18:41
starsky's Avatar
starsky starsky is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 880
Default

Jah zonder sowieso, bekrachtiger is nog wel goed.

Maar ik heb net een nieuwe besteld voor 90 pleuro's!
__________________
Polo 9N3 '05 1.4 TDI chipped by JD Engineering
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum