#1
|
|||
|
|||
EGR klep dichten
Beste leden,
op een mk3 tdi (90pk) de EGR klep dichtmaken, heeft dit buiten het bekende milieu voordeel nog andere voordelen ? Zou m'n wagen vinniger kunnen zijn hierdoor ? Nadelen ? |
#2
|
||||
|
||||
Gebruik de ''Search'' functie zou ik zeggen. Er zijn meerdere topics hierover geschreven. Ikzelf heb het ook gedaan bij mijn Golf III (75PK TD) en merk weinig verschil eerlijk gezegd. Het enige wat ik merk is dat ie nog wat makkelijker van onderuit trekt.
Nadelen? geloof ik niet...
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#3
|
|||
|
|||
nee inderdaad geen nadelen alleen maar voor delen! maar extra vermogen nee niet alleen door de egr aftedoppen. kat er onderweg halen helpt dan wel weer. en is voor de apk geen verplichting! bij een diesel.
|
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Dus toch iets meer krachtwinst Zou het ni kunnen dat het verschil groter is op een tdi dan op een td ? Kan je als leek zelf zoiets of steek je 'm hiervoor beter binnen in garage ? |
#5
|
||||
|
||||
Het schijnt dat het bij een TDI beter te merken is als bij een TD.
Ik ben zelf ook niet zo'n sleutelaar en heb het zelf gedaan. Maar... bij een TD kom je meen ik net iets makkelijker bij de EGR klep dan bij een TDI. Geloof dat het bij een TDI aan de onderzijde zit....kan het mis hebben hoor! Heb er zelf ongeveer een kleine 45 minuten voor nodig gehad. En dat makkelijker trekken van onderuit is wel erg fijn, helemaal omdat een TD in vergelijk met een TDI qua vermogen en -vooral- koppel wat schamel aftsteekt. En een KAT onder een diesel weghalen heb ik verder geen ervaring mee. Kan me voorstellen dat ook dat wel wat zal helpen. Helaas hier in Dld niet toegestaan.....:-(
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#6
|
|||
|
|||
kat leeg maken en er een passende buis binnen in maken die ff iets aan lassen en niemand ziet dat ie leeg is!
|
#7
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 19:37. |
#8
|
||||
|
||||
ja mijn broer ging ook een keer die EGR afdoppen van z'n Bora TDI
en hij kwam echt heel veel roet tegen. ook in z'n inlaatspruitstuk. de doorgang was daardoor met bijna 2 cm smaller geworden. dit is dus echt een wereld van verschil in koppel en dit bevorderd sowieso het lekker lopen van de motor. dit is echt een aanrader voor elke TDI rijder.
__________________
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI |