![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hallo,
ik heb sinds kort een Golf mk2 met 1.3 Carb uit 88. met aanvankelijk 270.000 op de klok. deze schud en en loopt hoog stationair. 1. Stationair loopt ie 1000/1100 toeren. als die eronder komt bokt en schud die alsof die af gaat slaan. (doet ie soms ook als ie bij 600 toeren komt) (er zit nu geen buis vanaf t spruitstuk naar de Carb, die is verrot) 2. boven op de kop zit een ventiel met een rubber slangetje wat naar beneden loopt achter het blok. waar dient deze voor? 3.het blok lekt iets bij de bouten boven op de kop. wie kan me er meer over vertellen? 4. de dynamo riem slipt iets als ik door plassen rijd. (accu lampje brand eventjes. Kan in de riem spannen? 5. het grote rol/wiel dat de dynamo aandrijft zit een slag in. vraag me niet hoe dat kan ![]() dat schudden is zo erg dat mn dashboard herrie maakt. ![]() want als die 1000/1100 toeren schud ie alsof ie 600 toeren loopt... enige gekke van buitenaf is dat slingerende wieltje. -waar zit de stationairschroef? de versnellingsbak maakt herrie. zodra de ontkoppeld hoor je niks. zodra je koppeld hoor je m in de zn vrij. En luid en duidelijk in de 1,2 en 3. geluid komt boven de motor uit. ding is moeilijk zonder bokken en stoten op 1 constante snelheid te houden in de 1,2 en 3. de 4 heeft bijna geen last van het geluid, en raar bokken. mijn conclusies: -1, 2, en 3 ruim gesleten door veelvuldig gebruik? -lagers stuk? -icm de motor? Last edited by tim_j : 14-08-2008 at 10:56. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Alle problemen apart zijn waarschijnlijk wel te fixen.... maar ik heb het vermoeden dat het eenvoudiger is om ofwel een andere auto te nemen ofwel het vooronder leeg te ruimen en iets anders erin te lepelen....
1 en 2 hebben met elkaar te maken denk ik, al die rottige slangetjes zijn een vacuüm circuit, die bepalen onder andere de brandstof hoeveelheid en hebben invloed op de toerenregeling bij stationair. Als je deze in originele staat terugbrengt en de boel weer afstelt, mocht het nodig zijn, dan zal dat waarschijnlijk het stationair ellende geheel opgelost zijn. 3, welke bouten precies, de kleppendekselbouten, of de kopbouten (die je niet kan zien omdat ze onder het kleppendeksel zitten? 4, proberen te spannen, maar niet te strak, anders even vervangen, kost algauw €15 als je het zelf doet (niet veel dus) 5, als je dan toch bezig bent met 4, pak dan op de sloop een nieuwe poelie, en druk die er meteen op. over de bak? stoot hij ook en maakt hij "ting" (alsof je met een hamer tegen een aambeeld slaat -achtig) geluiden? dat had ik ook, ik heb de bak vervangen...... succes, je zult het denk ik nodig hebben ![]() als je de reparaties niet zelf kunt doen en het is een gewone daily, dan kun je waarschijnlijk beter een andere kopen... mvg db |
#3
|
||||
|
||||
![]() bedankt voor je reactie
![]() ik ben technisch aangelegd, dat is geen probleem. dit is mn eerste auto (waar tegelijk werk aan zit) de wagen moet over 2 maanden voor de APK waar ik een beetje voor vrees... ik bedoel de kleppendekselbouten, ze zitten midden op het kleppendeksel. ze lekken iets want het kleppendeksel is nat. wat is de werking van deze bouten? dan weet ik tegelijk waarmee in bezig ben als ik ze aandraai. :thumbup dat versnellingsbak geluid.... vergelijk het met een motor met Compressor. beetje dat zelfde geluid. ik zit er een beetje mee, Ik wil eigenlijk als eerst de wagen door de APK krijgen, en er dan verder mee gaan. Ik gebruik 'm niet dagelijks, ik heb alles op fietsafstand.. en dan is er ook nog de auto van mijn ouders. deze auto zie ik als object om van te leren, dus dat hier werk aan zit vind ik niet erg, als het maar niet te gek word. Als eerst wil ik deze zonder al teveel gekkigheid APK klaar maken. om hem vervolgens motorisch helemaal op te frissen. zover het kan voor de deur... Last edited by tim_j : 14-08-2008 at 12:11. |
#4
|
|||||
|
|||||
![]() Quote:
Mooi, dan heb je een prachtauto, want je kunt er dan een bult van leren maar het zal niet altijd even makkelijk zijn ![]() Quote:
Geen probleem, tenzij hij niet door de viergastest komt en de koets is hard komt hij er gewoon fluitend doorheen ![]() Quote:
Het doel van deze boutjes is om het kleppendeksel op z'n plek te houden, als je ze losdraait zul je zien dat er een beetje rubberachtig spul zit. vul dit aan met vloeibare pakking en goed aandraaien en daar lekken ze niet meer. Als de lekkage lager is, dus de rand van het kleppendeksel dan is het de kleppendeskelpakking, ook voor een habbekrats te koop bij elke brezan of andere automaterialen toko (of de dealer maar die is waarschijnlijk iets duurder) het vervangen is zo simpel als die drie boutjes losdraaien dekseltje loshalen (plakt waarschijnlijk iets, niet met een schroevendraaier gaan wrikken!) schoonmaken, zuinig met vloeibare pakking als zekerheidje en de boel weer dichtdraaien, als je rustig aandoet , en lekker rondneust hooguit 2 uur werk (kun je ook nog het kleppendeksel spuiten als je dat wilt ![]() Quote:
ik heb hier nog steeds geen beeld van, maar in het ergste geval moet je de bak vervangen, gezellige *****klus waar je hier en daar wat hulpmiddeltjes nodig hebt. (Bokjes, iets om de motor met op te tillen, garagekrik en hier en daar een helpende hand.) Quote:
Don't worry be happy ![]() aangezien je hem niet NODIG hebt, kun je alles op een rustig tempo doen... Niets zo onaangenaam dan een versnelligsbak wisselen in januari in de stromende regen ![]() mvg db /edit PS, vloeibare pakking; altijd zuinig mee aandoen, heeft helemaal niet veel nodig, PSS, foto's ![]() Last edited by Dirtbag : 14-08-2008 at 13:19. |
#5
|
||||
|
||||
![]() alweer bedankt
![]() het stelt me gerust dat die lekkage met vloeibare pakking al te verhelpen is.. en dat de bak met een beetje hulp zo op straat te vervangen is. had al een ander scenario in gedachten.. ![]() Als hij niet door de 4gas test komt, dan is de Co2 uitstoot te hoog? ![]() met angel eyes, en gti gril ![]() ![]() gti wiellijsten ![]() na de apk komt de rest ![]() en een geurdolfijn, om de rookgeur te verdrijven. voor na de apk heb ik nog een Sony Xplod GT410U unit liggen, en jbl speakertjes en een Pioneer actieve subwoofer die in het reserve wiel past. foto's van onder de kap heb ik niet kunnen nemen omdat de Batterijen op waren. ![]() hoop dat de foto's bevallen! Last edited by tim_j : 10-03-2010 at 16:35. |
#6
|
||||
|
||||
![]() fijn karretje..
succes met opknappen om een bak te verwisselen zou ik toch echt een brug pakken.. is veel lekkerder sleutelen, motorkrik is ook geen overbodige luxe.. anders zit je vet te kloten op straat.. |
#7
|
||||
|
||||
![]() het gaat de goede kant op met dit bakkie,
wat is er al gebeurd: -remtrommel met cilinder vervangen -ontlucht -kachelmotor gefixt -koppeling gestelt -gaspedaal gestelt -luchtfilter buis aangelegt -originele achterlichten geplaatst -handrem kabel vervangen -kvs bijgevult -remmen gereinigd etc etc nog doen: -originele grill met lampen plaatsen voor de APK -pakkingen van het blok vervangen -dynamo riem+poelie vervangen -spruitstuk-->carb buisje zoeken.. die dingen zijn onvindbaar! schokbreker vervangen LA |
#8
|
||||
|
||||
![]() haasbeun stijl!!:P
Jaja iemand blij met mn oude bakkie :P |
#9
|
||||
|
||||
![]() jah dat kloten op straat is ook weer wel zo,
ik donder er kratten bier onder ga smorgensvroeg beginnen zorg voor een paar krikken. en iemand die weet wat ik allemaal tegenkom.. vraagje: word een koppeling ,drukgroep,lager etc. gekozen op de type motor? of type versnellingsbak? lijkt mij bak, maar heb ooit weleens combinaties gezien... ![]() dit omdat ik een 95er 5 bak heb gezien.. ![]() Last edited by tim_j : 18-08-2008 at 22:02. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Past een 5 bak van een Golf 2 1.8 (cabrio) op mn 1.3 carb?
wie kan me meer vertellen over mn motor? -40kw -1.3 -carburateur is deze carb mechanisch of electronisch? wat is de motorcode? greetzzz Tim |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nee 5 bak 1.8 past niet, is een zogenoemde "big block" van vw, terwijl de 1.3 een "small block" is. (anders had ik er ook al een geritselt) versnellingsbakken van golf 1 tot golf 3 1.4 tot 96 passen, er zijn al een paar threads hierover geweest, die zijn eenvoudig te vinden. De motorcode kun je zelf in de productie code op de sticker vinden, in je boekje, en in de reservewiel uitsparing staat die sticker. er zijn drie verschillende 1.4 40 kw blokken geweest in de golf2, twee met een carburateur (MH en 2G), en een met injectie (NZ blok) Ik gok dat je de MH hebt, Dus kijk maar even op je sticker en kijk of je MH of 2G tegenkomt. mvg db |
#12
|
||||
|
||||
![]() oke klinkt goed
ik ben nu bezig met het vervangen van mn achter schokbreker. maar de onderste bout zit MUURVAST! ik heb vanalles geprobeerd, WD40. grote sleutel+hamer. mn voeten. niks krijgt em los, kom er ook niet goed bij. das het hele probleem... ik zie het eigenlijk niet zitten om die hele as eronder vandaan te halen. |
#13
|
|||
|
|||
![]() De kop afslijpen
en dan het 1e stuk uitboren |
#14
|
||||
|
||||
![]() tis gelukt, rake klap met een moker was goed genoeg.
wat een verschil zeg, een Monroe demper+goeie veer... maandag dus tegelijk de rechterpoot halen wat dit voelt toch wel maf. |
#15
|
||||
|
||||
![]() vandaagben ik aan het uitzoeken geweest waarom de kleppendeksel lekt langs de bouten, en langs de pakking.
het schijnt dat de carterontluchtingslang verstopt kan raken. waardoor het systeme dus druk op gaat bouwen en ergens een uitweg zoekt...... wie kan mij deze slang aanwijzen? |
#16
|
||||
|
||||
![]() vandaagben ik aan het uitzoeken geweest waarom de kleppendeksel lekt langs de bouten, en langs de pakking.
het schijnt dat de carterontluchtingslang verstopt kan raken. waardoor het systeme dus druk op gaat bouwen en ergens een uitweg zoekt...... wie kan mij deze slang aanwijzen? wie kan me aanewijzen wat-wat is? |
#17
|
||||
|
||||
![]() welke carburateur kan hierop zitten?
gevonden: Pierburg 2E3 Last edited by tim_j : 25-08-2008 at 19:51. |
#18
|
||||
|
||||
![]() vandaag gedaan:
-Eibach veren met grijze monroe dempers ![]() -nieuw raamrubber ![]() morgen doen: -remleiding RA vervangen -boel ontluchten -vergendeling Reverse repareren. -koplampen stellen auto rotschop geven voor apk check! ![]() Last edited by tim_j : 25-08-2008 at 21:29. |