Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-08-2008, 22:22
marcovandaar marcovandaar is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 39
Default Versnellings bak.,gaat slecht in versnelling.

Hallo.
ik heb dus sinds gisteren een golf 2 gti.

maar hij gaat zeer slecht in zijn achter uit en in de 1e versnelling.

komt dat omdat de synchromesh ringen zijn versleten, of iets anders?

groetjes
marco
Reply With Quote
  #2  
Old 12-08-2008, 23:02
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

Kijk je schakelmechaniek even na op spelingen enzo.. je hebt kans dat het een heel simpel dingetje is die je vergeet..

eventueel uitleg over synchromesh:


Het probleembij schakelen is het verschil in toerental van de te koppelen as en tandwiel.
Om het koppelen soepel en zonder kraken te laten verlopen, moeten de toerentallen van de as en het te koppelen tandwiel gelijk zijn. Daarom wordt een syncroniseer inrichting in je bak gemonteerd.

Een syncromeshring is gemaakt van brons, het conische vlak van de ring is geribbeld. De toppen van de ribbels zijn scherp. Door die scherpe "punten" glijd de ring gemakkelijker door de olielaag die het tandwiel moet verbinden met de as. (syncroniseer inrichting) Maar de scherpe punten slijten natuurlijk.

Dat is wat jij waarschijnlijk hebt. Krakend schakelen kan een van de gevolgen zijn.
Reply With Quote
  #3  
Old 12-08-2008, 23:20
Dirtbag Dirtbag is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 191
Default

Quote:
Originally Posted by Fast Eef
Kijk je schakelmechaniek even na op spelingen enzo.. je hebt kans dat het een heel simpel dingetje is die je vergeet..


Een syncromeshring is .......

Dat is wat jij waarschijnlijk hebt. Krakend schakelen kan een van de gevolgen zijn.



Ik zou het ook mikken op het schakelmechaniek, en daarna op olie hoeveelheid en kwaliteit/leeftijd...

Dit omdat naar mijn weten een achteruit nooit een synchro inrichting heeft... als het de 2, 3, 4 waren die versleten waren dan zou ik het wel denken, omdat die altijd bewegend schakelen EN vaak gebruikt worden.

hoop dat het helpt.


mvg


db
Reply With Quote
  #4  
Old 13-08-2008, 14:46
marcovandaar marcovandaar is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 39
Default

dank jullie beiden voor de info.

ik zal de bak eens grondig doorzoeken.
Reply With Quote
  #5  
Old 13-08-2008, 16:48
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

acheruit heeft idd geen syncromesh.

wel constantmesh..

verschil hier tussen is dat bij de ene het tandwiel los op een as zit en wordt gekoppeld aan de as door de syncromesh

en de andere schuift er een tandwiel tussen. constant mesh
Reply With Quote
  #6  
Old 13-08-2008, 21:02
Dirtbag Dirtbag is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 191
Default

Quote:
Originally Posted by Fast Eef
acheruit heeft idd geen syncromesh.

wel constantmesh..

verschil hier tussen is dat bij de ene het tandwiel los op een as zit en wordt gekoppeld aan de as door de syncromesh

en de andere schuift er een tandwiel tussen. constant mesh


Je principe uitleg is goed, maar naar mijn weten heet het dan sliding mesh. omdat de de tandwielen in en uit elkaar glijden

mvg

db
Reply With Quote
  #7  
Old 14-08-2008, 06:17
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

ja klopt. ik heb het verkeerd..

is idd sliding mesh
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum