#1
|
||||
|
||||
tikkende motor
hallo,
ik heb deze week een golf 2 eco diesel gekocht maar de motor tikt is dit normaal? Hij tikt altijd dus niet alleen bij koude motor alvast bedankt |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Hoi en welkom op 't forum. Een diesel tikt altijd wel wat meer als benzine maar als het echt hard klinkt kan het ook zijn dat je kleppen gesteld moeten worden. Ik weet niet in hoeverre je er zelf in thuis bent? Als ik me goed herinner dan gaat dat bij Golf 2 diesel d.m.v. vulplaatjes onder de nokken aanpassen naar plaatjes met een andere dikte maar er zijn wel VW diesel experts op het forum die je daar preciezer in kunnen antwoorden. Succes, Joop.
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#3
|
||||
|
||||
Hij tikt niet enorm hard,maar hoor hem wel nog tikken tijdens rijden.
|
#4
|
||||
|
||||
Eco diesel = hydraulische klepstoters = niets aan af te stellen volgens mij.
Klepstoters kunnen stuk. Dan gaan ze tikken. Soms wil verse olie nog wel helpen. Maar als ze echt versleten zijn dan helpt dat ook niet meer en moet er een setje nieuwe stoters in.
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#5
|
||||
|
||||
Maar kan er nog wel mee doorrijden?
hij rijd zonder problemen, ook op snelheid(+-170kmh) maar hoor niet echt een duidelijke fluit |
#6
|
||||
|
||||
weet iemand dit??
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Ah kijk aan, wist niet dat daar hydraulische in zaten. Nee die zijn niet te stellen en yep dat kan stevig tikken (ben ze net aan het vervangen bij m'n GTI 16V, staat in deze thread ). tsja.. je kunt er wel een tijdje mee door blijven rijden maar echt goed is het niet natuurlijk vandaar dat ik ze vervang. Ligt er uiteraard ook aan hoe hard ze tikken dus of ze echt op zijn anders zou ik zeggen, vervang ze to be safe. Better safe then sorry.
__________________
Blau macht glücklich!! '89 Golf 1.6D <-- stripped '91 Golf 1.6 CL <-- stripped '88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily |
#8
|
|||
|
|||
Ik zou eerst een nieuwe olie en een toevoeging aan de olie proberen. Dat heeft bij mijn gti toen wel geholpen. Klepstoters zijn niet echt goedkoop
|
#9
|
||||
|
||||
inderdaad, eerst ff versie diesel-olie erin.
__________________
Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
bedankt allemaal,
volgens mijn vader(diesel rijder bij uitstek) is het normaal. dus wacht even af |
#11
|
||||
|
||||
weet iemand misschien of je de auto ook moet ontluchten als je zonder diesel komt te staan??
ga er mee op vakantie naar zuid frankrijk dus moet het even weten |
#12
|
||||
|
||||
Je verwacht zonder brandstof te komen te staan?? Gewoon op tijd tanken lijkt mij een erg simpele preventie om ontluchten te voorkomen!
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#13
|
||||
|
||||
haha nee dat niet
maar als het perongeluk zonder komt te staan moet ik dus wel ontluchten |
#14
|
||||
|
||||
ja, dan moet je ontluchten
Maar; tip2; er zit een niveaumetertje in je dash, die prima aangeeft hoeveel brandstof er nog in zit.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |