|
||||
|
||||
ruitenwisser schakelaar met olietemp, gereden km etc. knopje
Euh.. ja kromme onderwerp omschrijving maar ik heb geen idee hoe je dat ding noemt
Ik bedoel de ruitenwisserschakelaar die tegelijk ook zo'n drukknop heeft voor de display qua olietemperatuur, verbruik, gereden kilometers e.d. met een per rit stand of sinds reset stand. Iemand een idee hoe of via wat dat ding werkt? Bij mij werkt nagenoeg alles prima er aan maar met regelmaat "vergeet" hij het verbruik (ltr per 100km) op te nemen voor de betreffende rit en blijft hij doodleuk op 0 staan, het overall verbruik sinds de laatste reset ziet er dan ook niet echt kloppend meer uit. Lijkt natuurlijk lekker zuinig maar van waaruit meet hij dat op of waar zitten de aansluitingen voor dat deel? Ik heb het idee dat daar iets los zit of een vies contact of iets dergelijks maar ik heb geen idee welke aansluitingen ik dan waar moet zoeken. Iemand meer info over deze schakelaar en de aansluit/opname punten? Alvast bedankt voor de hulp.
|
||||
|
||||
Die schakelaar heet een MFA schakelaar. Wat betreft het verbruik en de andere metingen zou ik niet weten hoe hij werkt, maar als je op de term MFA zoekt zal je er vast wat meer over vinden.
|
||||
|
||||
Quote:
Juistem Die naam daar kon ik niet meer op komen. Thnx
|
||||
|
||||
Ik kan in het forum helaas weinig vinden over de aansluitingen van de MFA qua functies. Iemand nog tips of info?
Ik weet niet of er verschil in de aansluitingen of aansluitpunten zitten maar ik heb de dikke hendels er op zitten. thnx.
|
||||
|
||||
Denk dat je het eerder in je tellerpaneel komt aant zoeken. Deze berekent het verbruik.
|
||||
|
||||
Quote:
Zat ik zelf inderdaad ook te denken Erik maar daar is alles qua contacten mooi schoon en vast. De MFA in de dash krijgt z'n info ook weer ergens vandaan (neem ik aan? maar ik heb geen idee waar) en misschien dat er daar ergens iets vuil is of los of zo.
|
||||
|
||||
Hoeft op de printplaat maar een onderdeel defect of een los contact te hebben en je krijgt al storing (komt veelvuldig voor bij digifiz panelen).
Teller openmaken en alles zorgvuldig nakijken/meten.
|
|||
|
|||
Het verbruik wordt gedaan door dat metalen ding achterop de teller
Zit een vacuum slang aan |
|
||||
|
||||
Oke. Ga ik dat eens doormeten en die slangaansluiting nog eens controleren en meteen eens zien waar die slang naartoe gaat en of die niet ergens poreus wordt ofzo.
Hij staat nu toch even stil ivm de nokstoters dus mooi de tijd om de dash er even uit te wippen voor een controle. thnx