#1
|
|||
|
|||
5bak ipv van 4 bak verstandig?
Binnenkort moet mijn koppeling maar eens vervangen worden,
en het liefste wil ik meteen van een 4-bak naar een een 5-bak gaan, niet vandaag of morgen maar wel voor de winter als t even kan heb lekker de tijd dus, maar is dat uberhaupt wel haalbaar, het is namelijk een 1300 multipoint, uit 1988 het gaat me niet om de snelheid of wat dan ook maar als ik in zn 4 zit en rij 120 of harder dan wordt ie lawaaierig of is het misschien verstandiger om er meteen een andere motor in te lepelen zo ja hoe zit het met de kabelboom, er is ergens een modificatie geweest maar wanneer precies? wil mn motor namelijk nog wel vervangen maar de kabelboom en zekeringskast zie ik wel een beetje tegenop
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#2
|
|||
|
|||
ik heb in mijn 1300 met nz motor een bak wissel gedaan. zat ook een akw 4 bak in. ik heb er nu een chl bak van een golf 3 uit 94 op zitten. werkt goed.
zo beetje 3000 toeren bij 120. de bak komt van een 1600 abu blok. jou gaat het om de herrie maar je gaat ook meer km maken op een tank, als ik jouw was gewoon doen. maar houd er wel rekening mee dat de meeste 5 bakjes kapot / of aan een revisie beurt toe zijn 085 is een zwakke bak. en je moet een andere bak steun hebben. hier heb ik een link naar mijn bak wissel topic op het vw forum. http://www.vwforum.nl/modules.php?n...ghlight=#850784 |