|
||||
|
||||
Schroefset VW Bora
Hallo,
Ik heb sinds kort een schroefset onder mijn vw bora alleen heb ik een klein probleem. Ik heb hem nu ongeveer 6cm verlaagd met verstelbare stabi stokjes nu heb ik die op zijn uiterst verlengt en nog slijt hij aan op de rechter aandrijfas..weet iemand ook of de stabi stokjes anders moeten worden afgesteld? bv op de helft zodat hij dan beter in de ronding valt van de stabilisatorstang? Of moet ik een stabilisator stang van een 4 motion monteren?? Is hier een oplossing voor behalve de 4 motion stang of heeft iemand een stang van een 4 motion?? Alvast bedankt, Met vriendelijke groet, Richard Last edited by Richard Black B : 02-07-2008 at 07:55. |
|
||||
|
||||
Niemand een idee??
|
|
||||
|
||||
Er is geen andere oplossing.
ik heb een 4-motion stabistang gemonteerd zitten. Luister....voor nog geen 90euro heb je die stang incl.rubbers. orgineel vw. Bestelnr origineel 4-motion stabilisator bij VW : 1JO 411 305 AD Meeste andere stabilisator stangen zijn veel duurder en zijn zeker niet beter. Ik ken iemand die het wel wil inbouwen voor je.(100pleuro) In alphen ad rijn.
|
||||
|
||||
Bedankt chef! zal gelijk 1 bestellen morgen..het monteren lukt me zelf wel.. alsnog bedankt!!
|
|
|||
|
|||
luister... past niet altijd een 4 motion stang hoor !!
|
|
||||
|
||||
omdat? iets roepen is leuk, uitleg is nog leuker
|
||||
|
||||
Quote:
hoezo niet? op forum www.boraclubholland.nl (jaja tis wat) zijn er verschillende die het gemonterd hebben. ik heb een v5 ander een 2.0 enz. en t past..... p.s. RichardBlackBora gewoon dit bestel nummer bestellen en hij zal zegge dat het voor een 4-moion is. Zeg niet dat jij een ander motor inhoud heb ofzo want dan gaat ie zegge dat t niet past. Vergeet niet de 2 bij passende rubbers te bestellen he. (dit omdat de 4-motion stang waarschijnlijk een ander dikte heeft als de geen die er nu op zit bij jou)
|
||||
|
||||
Kijk super dit had nou ook net nodig !
En nog 1 vraag van mijn kant, kan de stabi wel icm de verlengde stabi stokjes ? want die zitter er al onder bij mij, maar ik kan ook niet veel meer zakken. vast big thanx jaapski greetz |
|
||||
|
||||
die koppelstangen wat jij stabi stokjes noemt moet je juist NIET gebruiken bij een 4-motion stabilisator stang !!!!
Want die moeten zo kort mogelijk zijn ander klopt er ook weer geen drol van.(heb ik ook gedaan) Koppelstangen had ik ook bij mijn schroefset gekocht en dan kan je als t goed is enkele mm lager. Ik heb nu na 4-motionstabistang montage ook de uitdraaibare koppelstangen in schuur liggen. Eigelijk maak ik er een heel lul verhaal van , maar gewoon niet gebruiken die dingen. Orgineel monteren en klaar.
|
||||
|
||||
Tis geen lul verhaal jaapski maar wijze informatie neem ik aan
|
|
||||
|
||||
oke dan.
effe by the way je kan trouwens 2 dingen doen. als je de 4-motion stabistang heb gemonteerd en je gaat je orginele koppelstangen monteren zal je zien dat de aansluitingen niet helemaal in 1 lijn zitten. Als je vervolgens de wagen laat zakken zit het wel aardig recht. Let er op dat je de koppelstangen vast zet zodra de wagen omhoog staat.(op de krik ofzo) Ga niet de wagen laten zakken en dan vast zetten omdat ze dan wat rechter zitten!! (ook hier kan ik en heel verhaal van maken maar dat schiet niet op) Je zou kunne zeggen dat je de koppelstangen effe beetje krom buigt in schroefbank ofzo , of je laat het gewoon zo. Ik heb het gewoon zo gelaten en gaat prima. nou succes ermee en laat de foto's maar komen hoorrrrrrr
|
||||
|
||||
Ga er vandaag gelijk mee bezig want het lijkt dat het aanslijten en rammelen met de dag erger word.
Jaapski heel erg bedankt ik zal de info uitprinten vandaag! |
|
||||
|
||||
Zo vandaag alles weer eens nagekeken en ik kwam er achter dat de aandrijfas wel aardig was in gesleten
` De reden dat de stabistang zo erg aansleet was dat ik de verstelbare stabistokjes te ver had uitgedraaid.. schroefdraad lengte was 6cm en heb hem nu op 3 cm gezet. Ook kwam ik erachter dat de rubbers aan de onderzijde van de verstelbare stokjes er naar 100 km uitlagen waarschijnlijk door het verkeerd afstellen. Ik heb de rubbers uit de orginele gesneden en deze gemonteerd in de verstelbare stokjes deze orginele zijn veel dikker en kun je weer monteren met de orginele bout! De bora staat er nu mooi bij zo vind ik.. zonder dat ik er een 4 motion stang onder heb ,het lag hem nu puur aan de afstelling van de verstelbare stabistokjes.hij valt nu meer in de ronding van de stabilisator stang! Alsnog erg bedankt jaapski |
|
||||
|
||||
ik heb wel vandaag de stabi besteld bij de vw, en die is maandag binnen.
Hoperlijk er nog voor mivw er onder, en de schroefset naar beneden schroeven. We zullen zien. alleen nog even kijken of het een beetje te doen is om de stabi er onder vandaan te krijgen. Greetz ps mooie bora. |
|
||||
|
||||
graag gedaan boyzz...
ik ben ook niet echt technisch hoor alleen dit onderwerp heb ik pas voor mijn kiezen gehad dus staat me nog goed bij. Stabistang had ik geen zin in om te monteren dus heb ik laten doen
|
|||
|
|||
hey
s datgene wat hier allemaal verteld is en meegemaakt is ook van toepassing op een golf IV? effe nog een vraagje richard kan jij nog zakken mat die verstelbare stangetjes? of sta jij nu op de max diepte. mvg |
|
||||
|
||||
Dit is bijna het uiterst ik zou hem wel op zijn max kunnen zetten dan zakt hij nog 1,5 cm maar dan gaat hij de as wel raken als je bv door een dikke kuil rijd of de bocht scherp neemt.
en idd dit geld ook voor de MK4 |